Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@11:13:46 GMT

کیفیت هوای تهران با شاخص 80 سالم است

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۸۷۲۳۵

کیفیت هوای تهران با شاخص 80 سالم است

تهران-ایرنا-کیفیت هوای تهران امروز (سه شنبه) با افزایش یک واحدی غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از 2،5 میکرون نسبت به روز گذشته با شاخص 80 در شرایط سالم قرار دارد.

«شاخص کیفیت هوا (Air Quality Index = AQI) معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامتی افراد است که به ترتیب از صفر تا 50 در شرایط پاک (سبز)، 51 تا 100 در شرایط سالم (زرد و حدمجاز استاندارد یا حد سلامت)، 101 تا 150 در شرایط ناسالم برای گروه حساس (نارنجی)، 151 تا 200 در شرایط ناسالم (قرمز)، 201 تا 300 در شرایط بسیار ناسالم (بنفش) و 301 تا 500 در شرایط خطرناک (ارغوانی) تعیین شده است».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


براساس گزارش روز سه شنبه شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، میانگین غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از 2،5 میکرون هوای شهر تهران در 24 ساعت گذشته منتهی به 8 صبح امروز از 79 به 80 افزایش داشته و سالم است.
در همین مدت میزان آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از 10 میکرون نیز از 53 به 60 افزایش و آلاینده منوکسیدکربن نیز از 26 به 22 کاهش یافته است.
بر همین اساس، ایستگاه های فرمانداری شهرری(منطقه 20)، پیروزی(منطقه 13) و شاد آباد(منطقه 18) به ترتیب با شاخص های 126، 117 و 101 بالاترین حجم آلودگی شهر تهران را در 24 ساعت گذشته داشته اند.
همچنین ایستگاه های شهر ری(منطقه 20)، پارک رازی(منطقه 11) و شهرک چشمه(منطقه 22) به ترتیب با شاخص های 16، 18 و 25 کمترین میزان آلودگی هوا را در سطح مناطق شهر تهران طی این مدت داشتند.
تهرام/7245/ 1539

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي كيفيت هوا شاخص كيفيت هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۸۷۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت

سنجش کیفیت هوا، امروز (سه‌شنبه) با قرار گرفتن روی شاخص ۸۰ در وضعیت هوای سالم (زرد) ثبت شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سنجش کیفیت هوای اصفهان امروز در ساعت منتهی به ۱۱:۰۰ صبح با قرار گرفتن روی شاخص ۸۰ در وضعیت هوای سالم (زرد) قرار دارد.

بر اساس سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط‌زیست منطقه اصفهان، دستگاه سنجش کیفیت هوا در ایستگاه‌های خرازی با شاخص ۱۵۱ ناسالم (قرمز)، احمدآباد با شاخص ۱۱۶ ناسالم (نارنجی) و پروین با شاخص ۶۵ در وضعیت هوای سالم (زرد) ثبت شده است.

امروز همچنین بر اساس سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط‌زیست منطقه اصفهان، ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا متعلق به شهرداری اصفهان در خیابان ۲۵ آبان با شاخص ۷۴، انقلاب با شاخص ۶۳، پارک زمزم با شاخص ۸۱، دانشگاه صنعتی با شاخص ۸۰، رهنان با شاخص ۷۲، زینبیه با شاخص ۸۰، سپاهان‌شهر با شاخص ۸۳، فرشادی با شاخص ۶۲، فیض با شاخص ۷۴، کاوه با شاخص ۸۰، کردآباد با شاخص ۷۰، میرزاطاهر با شاخص ۵۳، ولدان با شاخص ۷۷ در وضعیت هوای سالم (زرد) قرار دارد.

در حال حاضر تنها ایستگاه‌های فعال در زمینه نشانگر شاخص کیفیت هوا در استان اصفهان به‌جز شهر اصفهان، ایستگاه‌های سجزی، خمینی‌شهر، کاشان، قهجاورستان، نجف‌آباد، مبارکه و شاهین‌شهر است که شاخص کیفی هوا قهجاورستان با شاخص ۱۴۰ ناسالم (نارنجی)، سجزی با شاخص ۹۳، مبارکه با شاخص ۸۳، خمینی‌شهر با شاخص ۷۸، شاهین‌شهر با شاخص ۵۸ و کاشان با شاخص ۸۶ سالم (زرد)، نجف‌آباد با شاخص ۳۰ در وضعیت هوای پاک (سبز) قرار دارد. ایستگاه‌های استانداری اصفهان، رودکی، جی، میثاق، خواجو، باغ غدیر و شهرهای زرین‌شهر، و دولت‌آباد فعال نیست.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است.

شاخص کیفی هوا (Air Quality Index) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا همچون مونوکسید کربن، دی‌اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن‌دار، ازن و ذرات معلق (ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف دارد، به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

کد خبر 747199

دیگر خبرها

  • کیفیت هوای کلانشهر اصفهان سالم است
  • کیفیت هوای تهران در ششمین روز از اردیبهشت
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • هوای تهران همچنان مطلوب است
  • وضعیت آلودگی هوای تهران در خنک ترین روز بهاری | نقشه میزان آلاینده ها در هر منطقه را ببینید
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • تنفس هوای مطلوب در تهران بارانی
  • کیفیت هوای تهران در شرایط قابل قبول قرار دارد
  • هوای تهران بارانی و سالم است
  • کیفیت هوای تهران امروز در چه وضعی است؟