Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24-«جیمز متیس» وزیر دفاع آمریکا در اولین واکنش به سخنان اخیر «دونالد ترامپ» که در آن او را «دموکرات» خواند و از احتمال کنار رفتن او از مقامش حرف زده بود، گفت که در سمت خود باقی خواهد ماند.

 وزیر دفاع آمریکا امروز سه شنبه، دو روز بعد از اظهارات رئیس‌جمهور این کشور درباره احتمال کنار رفتن او از وزارت دفاع آمریکا به سخنان «دونالد ترامپ» واکنش نشان داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، «جیمز متیس» وزیر دفاع و پنتاگون آمریکا امروز سه شنبه اعلام کرده که قرار نیست از سمت خود استعفا دهد و به کارش ادامه خواهد داد.

متیس درباره اظهارات اخیر رئیس‌جمهور آمریکا گفت: «من در تیم او هستم. ما هرگز درباره کنار رفتن من (از وزارت دفاع) صحبتی نکرده‌ایم».

وزیر دفاع آمریکا پیش از ترک واشنگتن برای انجام تور آسیایی خود در پاسخ به سوالات خبرنگاران  اینطور جواب داد: «ما به کار خود در دولت ادامه خواهیم داد».

این اظهارات اولین واکنش متیس به سخنان رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه با یک شبکه تلویزیونی این کشور بود که در آن او از احتمال کناره‌گیری وزیر دفاع آمریکا سخن گفته بود.

ترامپ در مصاحبه‌‌ای که روز یکشنبه پخش شد، درباره کناره‌گیری احتمالی وزیر دفاع آمریکا گفت: «نمی‌دانم. به من چیزی نگفته. رابطه خیلی خوبی با او دارم. شاید هم دارد این کار را می‌کند. واقعیتش را بخواهید، او (متیس) تقریبا دموکرات است اما ژنرال متیس آدم خوبی است. خوب با هم کنار آمده‌ایم. شاید برود. منظورم این است که همه رفتنی‌اند. خوب می‌دانید که اینجا واشنگتن است».

وزیر دفاع آمریکا در پاسخ به سوال امروز سه شنبه یک خبرنگار که نظر او را درباره اظهارنظر ترامپ مبنی بر دموکرات بودنش سوال کرد، گفت: «من تاکنون هرگز در هیچ حزب سیاسی نام نویسی نکرده‌ام».

متیس از گفت‌و‌گوی تلفنی روز دوشنبه (دیروز) خود با ترامپ هم با خبرنگاران صحبت کرد و گفت که رئیس‌جمهور به وی گفته است: «من 100 درصد با تو هستم».

این اولین باری نیست که بحث استعفا یا اخراج احتمالی وزیر دفاع آمریکا توسط ترامپ خبرساز می‌شود.

پیشتر به دنبال انتشار یادداشت «یک مقام ارشد ناشناس در دولت آمریکا» در «نیویورک تایمز» (+) و همچنین انتشار کتاب «باب وودوارد» روزنامه‌نگار برجسته آمریکایی درباره کاخ سفید تحت زعامت دونالد ترامپ(+)، زمزمه‌هایی درباره احتمال خروج متیس از وزارت دفاع مطرح شده بود.

وودوارد در بخشی از کتاب خود نوشته، دونالد ترامپ بعد از اتهاماتی که در آوریل ۲۰۱۷ علیه دولت سوریه درباره حمله شیمیایی به غیرنظامیان مطرح‌ شد در یک گفت‌وگو با وزیر دفاع آمریکا خواستار ترور رئیس‌جمهور سوریه شده و گفته بود: «این لعنتی را بکشیم. وارد عمل شویم. خیلی از این لعنتی‌ها را بکشیم.»

به گفته وودوارد، متیس در پاسخ به ترامپ گفته که مسئله را دقیق بررسی خواهد کرد اما بعد از گذاشتن گوشی، به یکی از دستیاران ارشدش گفت: «هیچ‌کدام از این کارها را انجام نمی‌دهیم. باید خیلی حساب‌شده‌تر عمل کنیم».

انتشار این روایت درباره متیس و ترامپ، وزیر دفاع آمریکا را به صدور بیانیه‌ واداتش و او رسما اعلام کرد: «سخنان تحقیرآمیز درباره رئیس‌جمهور که در کتاب وودوارد به من نسبت داده شده، هرگز توسط من یا در حضور من مطرح نشده است».

به دنبال تشدید گمانه‌زنی‌ها درباره خروج قریب‌الوقوع متیس از دولت، او 28 شهریور احتمال اخراج یا استعفایش را رد و رسانه‌ها را به شایعه‌پردازی و انتشار اخبار جعلی متهم کرده بود

منبع: فارس

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۸۷۲۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد

در اولین روز محاکمه دونالد ترامپ در پرونده «خرید سکوت»، دادستان‌های ایالت نیویورک آمریکا دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق این کشور را به نقض قانون و فساد در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ با تلاش برای پنهان کردن رابطه با یک بازیگر فیلم‌های مستهجن متهم کردند.

براساس گزارش العربیه، اعضای هیات منصفه در این محاکمه مهم به طور مختصر از دیوید پکر، اولین شاهد و ناشر سابق «National Enquirer» شنیدند که او در طرحی برای سرکوب داستان‌هایی که ترامپ نمی‌خواست منتشر شود، شرکت داشت و به رئیس‌جمهور سابق کمک کرد تا در انتخابات پیروز شود.

ترامپ در اولین محاکمه خود متهم به جعل سوابق تجاری برای سرپوش گذاشتن بر پرداخت ۱۳۰۰۰۰ دلار به استورمی دنیلز، ستاره فیلم‌های مستهجن در سال ۲۰۱۶ برای پنهان کردن روابط خود که به گفته او ده سال قبلتر رخ داده بود، شد. اما در مقابل ترامپ به بی گناهی اعتراف و انجام این کار را رد کرد.

متیو کولانجلو، دادستان کل آمریکا گفت: این یک توطئه برنامه ریزی شده، هماهنگ و بلندمدت برای تأثیرگذاری بر انتخابات ۲۰۱۶ بود، برای کمک به پیروزی دونالد ترامپ از طریق هزینه‌های غیرقانونی برای ساکت کردن افرادی که در مورد رفتار او حرف بدی برای گفتن داشتند.

از سویی دیگر تاد بلانچ، وکیل ترامپ به هیات منصفه گفت که رئیس جمهور سابق هیچ جرمی مرتکب نشده است و دادستان نباید این پرونده را مطرح می‌کرد.  او افزود: تلاش برای تأثیرگذاری در انتخابات اشکالی ندارد، به این می‌گویند دموکراسی، آنها چیز شومی را به این ایده اضافه کرده اند که انگار جرم است.

پرونده خرید سکوت ممکن است تنها مورد از چهار پرونده جنایی علیه ترامپ باشد که قبل از انتخابات ریاست جمهوری که قرار است در ۵ نوامبر برگزار شود، رسیدگی شود.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • سناریو زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویان مخالف اسرائیل را به شدت سرکوب کند
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویانی که مخالف (نسل‌کشی) اسرائیل در غزه هستند را به شدت سرکوب کند
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد
  • ترامپ اوکراین را بخشی از روسیه می‌داند
  • آکسیوس: دیدار ترامپ و رئیس‌جمهور آرژانتین، کاخ سفید را خشمگین کرد
  • تردید درباره ادامه کمک به اوکراین در صورت پیروزی ترامپ
  • نشریه هیل: انتخابات ۲۰۲۴ برای مردم آمریکا بازی باخت-باخت است