Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-29@10:13:55 GMT

معرفی بهترین محله‌های رشت برای زندگی

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۸۷۳۴۱

معرفی بهترین محله‌های رشت برای زندگی

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، افزایش وسعت شهر رشت و پیشرفت رفاهی آن از یک سو و از سوی دیگر تغییرات قیمت مسکن موجب شده تا خرید خانه در این شهر خوش آب و هوای شمال کشور به سادگی گذشته نباشد.

اگر قصد خرید خانه در رشت را داشته باشید، با انبوهی از گزینه های متعدد در محله های مختلف مواجه می شوید که امر انتخاب خانه را برای شما مشکل تر می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخلاف تصور همیشگی، محله های خوش نشین شهر رشت در قسمت جنوبی و غربی این شهر واقع شده که به تبع آن، قیمت های بالاتری دارند. در مقاله ای که پیش روی شماست به بررسی تخصصی محله‌های مشهور رشت می پردازیم تا با مطالعه آن بتوانید بهترین انتخاب را برای خرید خانه در رشت داشته باشید.

محله گلسار رشت

گلسار محبوب‌ترین محله رشت، در غرب رشت واقع شده است. همین محبوبیت باعث شده تا مورد توجه انبوه سازان و قشرهای مختلف مردم قرار بگیرد و در چند سال گذشته رشد جمعیتی بسیار زیادی را داشته باشد. محله گلسار رشت یکی از مناطق مرفه نشین شهر رشت به شمار می‌آید و قیمت خانه‌های آن در مقایسه با سایر مناطق رشت بسیار بالاتر است.

خیابان اصلی این منطقه بلوار گلسار است که در سرتاسر محله گلسار امتداد می‌یابد. خیابان های توحید، میلاد، ولیعصر و نواب، سایر خیابان‌های مهم محله گلسار رشت به‌شمار می‌روند. بسیاری از ادارات و سازمان های استان گیلان و شهر رشت نیز در محله گلسار قرار دارند. وجود برندها و مارک‌های تجاری مطرح و مجتمع های تجاری مانند مرکز خرید گلسار نیز اهالی این منطقه را برای هرگونه خرید آسوده خاطر کرده است.

دقت کنید که نکات مورد توجه هنگام خرید ویلا در شمال با خرید آپارتمان متفاوت است زیرا آپارتمان محل زندگی دائمی شما محسوب می‌شود و دسترسی به امکانات رفاهی برای آن یک اولویت اصلی است.

محله منظریه رشت

اگر قصد خرید آپارتمانی در رشت را دارید، یکی از محله‌هایی که حتما باید در نظر بگیرید محله منظریه رشت است. منظریه در جنوب رشت واقع شده و به دلیل اینکه جزء محلات قدیمی رشت است کوچه‌های قدیمی و البته بسیار دیدنی‌ای دارد.

بلوار منظریه اصلی ترین خیابان این منطقه است. از سایر خیابان های این منطقه می توان به خیابان آرش، یاسمن، مروارید، ربانی، مسعود، ولیعصر و میهن نیز اشاره کرد.

یکی از دلایل جذابیت هرچه بیشتر محله منظریه رشت، عبور رودخانه گوهررود از میانه ی آن است. بلوار منظریه از سمت شمال به استادیوم عضدی رشت و از سمت جنوب به پارک بانوان منتهی می شود.

محله منظریه از سمت شمال به خیابان پرستار، از جنوب به بلوار شهید بهشتی، از غرب به بلوار نامجو و از سمت شرق به بلوار امام متصل می‌شود.

محله معلم رشت

محله معلم با محوریت بلوار معلم یکی از محله های خوب رشت برای زندگی است. بلوار معلم در غرب رشت واقع شده است. میدان مادر بزرگترین میدان آن و میدان معلم دیگر میدان این بلوار است. پارک های کسمائی و نیک مرام در این منطقه قرار دارند و به خودی خود به جذابیت این منطقه افزوده اند. یکی دیگر از جذابیت های این محله نیز خانه موزه میرزاکوچک خان جنگلی ست که به عنوان یک جاذبه گردشگری در محدوده بلوار معلم قرار دارد.

محله معلم جزء مناطق متوسط رو به بالای رشت از لحاظ قیمت مسکن به حساب می آید. برخی از خیابان های مهم معلم شامل خیابان نبوت، فلاحتی، ۱۷ شهریور، نیک مرام و شادمان هستند که می توانند گزینه های خوبی برای یافتن خانه مد نظرتان و خرید آن باشد.

محله رشتیان رشت

رشتیان یکی دیگر از محلات معروف رشت است که در غرب رشت و در حاشیه گوهر رود قرار دارد. یکی از دلایل محبوبیت محله رشتیان خوش مسیر بودن آن است. اتصال بلوار رشتیان به بلوارهای قلی پور، شهدای گمنام، شمسی پور و حبیب زاده دسترسی بسیار مناسبی به سایر مناطق رشت را برای اهالی محله رشتیان ایجاد کرده است.

محله رشتیان جزو مناطق بالاشهر رشت به حساب می‌آید و قیمت خانه‌ها در این محله نسبت به شمال و مرکز رشت بالاتر است. دنبال کردن آگهی‌های مربوط به فروش خانه ویلایی در رشت معمولا شما را به این محله می‌رساند.

سخن پایانی

وقتی صحبت از انتخاب بهترین محله برای زندگی می شود قطعا در ذهن افراد مختلف معیار های متفاوتی ایجاد می شود. برای بعضی بهترین محله؛ گران‌ترین و لاکچری‌ترین محله است و برای فردی دیگر ممکن است بهترین محله، محله‌ای باشد که از نظر امکانات رفاهی و مراکز عمومی مثل مدرسه، بیمارستان و .. غنی باشد. با این حال معمولا محلاتی که در هر شهری طرفدار زیادی دارد معمولا در اکثر شاخص‌ها جزو بهترین‌ها است و سطح عمومی فرهنگ و اقتصادی در آن منطقه بالاتر است.

اگر قصد دارید بهترین محله رشت برای زندگی را انتخاب کنید، باید تمامی این معیارها را در کنار بودجه ای که دارید بگذارید؛ بهترین محله ای که با بودجه شما متناسب باشد بهترین انتخاب شما برای زندگی خواهد بود.

کد خبر 4431498

منبع: مهر

کلیدواژه: استان گیلان رشت قیمت مسکن اربعین ۹۷ واردات خودرو داتیس خودرو بانک پاسارگاد کسب و کار حمل و نقل روز ملی دامپزشکی مشتری مداری افق کوروش خودروهای لوکس فروشگاه زنجیره ای بازار ارز شرکت پارس آریان فعالیت فرهنگی سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۸۷۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین اقدامات برای مرمت خانه پدری جلال آل احمد/مرمت زمان بر است

محبوبه کاظمی دولابی توسعه گر فرهنگی خانه پدری جلال آل احمد در گفتگو با خبرنگار مهر بیان کرد: هنوز در این خانه با مشکل نم و رطوبت مواجه هستیم زمانی که این خانه به ما تحویل داده شد، منزلگاه معتادان بود و درهای آن را کنده بودند و نم موجود کمک کم تمام خانه را از بین می‌برد. الان با مشکلات جدیدی مواجه می‌شویم مثلاً در جریان مرمت می‌بینیم دیواری که از نظر ظاهری هیچ مشکلی ندارد را باید تخریب کنیم و از اول بچینیم چون از داخل پوک شده و خطر ریزش دارد.

وی گفت: از این دست اتفاقات زیاد است و نمی‌توانیم کیفیت را فدای کمیت کنیم. کار با کیفیت و زیرساختی برای ما مهمتر از این است که بخواهیم زودتر کاری را پیش ببریم. ضمن اینکه بخشی از زمان تحت کنترل صندوق احیا و بهره برداری از آثار تاریخی است و ما باید برای هر قدمی که برمی داریم منتظر تاییدیه های این صندوق باشیم. تأیید تأسیسات حدود ۶ ماه زمان برد. نمی‌توانستیم بدون زیرساخت کار کنیم. باید تأیید آن را می‌دادند. همین‌ها وقت ما را گرفت.

وی گفت: کل خانه لایه برداری شده و بیش از حد انتظارمان نخاله خالی شد ما چندین خاور زباله بیرون بردیم. اینجا مرکز تفکیک زباله بوده است. هر زمان هم نمی‌شد زباله بیرون برد یا مصالح آورد چون کوچه شلوغ است باید تعطیلات رسمی باشد یا صبح‌های خیلی زود.

معتقدم تاریخ کشورمان در همین محله‌های قدیمی است که به آن محله فرسوده می‌گویند ولی من آن را محله‌های فرهنگی می دانم

کاظمی دولابی بیان کرد: با کسبه محل صحبت کردیم تا فعالیت‌های خانه با فعالیت منطقه و محله همخوانی داشته باشد چون امنیت این محله پایین است و اگر این خانه بخواهد به یک مرکز فرهنگی تبدیل شود با مشکل مواجه خواهیم شد کسبه موافقت کردند که اینجا کوچه گالری شود و گفتند که کمک می‌کنند تا روشنایی کوچه انجام شود و امنیت آن بالا برود. کلانتری محل باید کیوسکی برای این کوچه بگذارد تا رفت و آمدها در آن با امنیت بیشتری انجام گیرد.

این توسعه گر فرهنگی بیان کرد: تحقیقات میدانی ما درباره این خانه باید دقیق‌تر و کامل‌تر باشد. تا الان هم وقت ما صرف مطالعات عمیق شده است و بخش فرهنگی و موزه هم در قالب یک تیم روی آن کار می‌کنند چون ما قصد داریم بخشی از اینجا را به موزه هنر ایرانی اسلامی تبدیل کنیم. همچنین موزه‌ای ایجاد شود که مربوط به تاریخ و شخصیت‌های این خانه است از آقا سید احمد طالقانی گرفته تا جلال آل احمد که بازه زمانی ۵۰ ساله را در نظر می‌گیرد. اتفاقات زیادی در این خانه افتاده که جالب توجه است.

وی با بیان اینکه یکی از فعالیت‌های خانه ایجاد گالری است گفت: کافه‌ای نیز خواهیم داشت که گفتگو در آن شکل بگیرد تا هر بخش این خانه در اختیار علاقه مندان خاص خودش باشد. با توجه به تخصص کاری خودم که بیشتر در حوزه هنر ایرانی اسلامی است؛ در این خانه فعالیت خواهیم کرد. شاید بتوان بخشی را هم به هنرهای نمایشی اختصاص داد.

کاظمی دولابی همچنین درباره روند کار در خانه پدری جلال که از نظر شهری به آن محله فرسوده می‌گویند گفت: معتقدم تاریخ کشورمان در همین محله‌های قدیمی است که به آن محله فرسوده می‌گویند ولی من آن را محله‌های فرهنگی می دانم. حتماً در جریان تبدیل خانه به مرکز فرهنگی هنری؛ مشکلات مختلفی خواهیم داشت و اتفاقات پیش بینی نشده‌ای رخ می‌دهد ولی رسالت ما انجام کار فرهنگی است معتقدیم که تأثیر این کارها کم کم دیده خواهد شد.

این توسعه گر درباره زمان اتمام پروژه و قیمت تمام شده مرمت خانه پدری جلال آل احمد هم گفت: ما هر روز با نوسان قیمت مواجه هستیم. نرخی که صندوق اوایل کار برای مرمت و بهره برداری پیش بینی کرده بود با چیزی که این روزها دنبال می‌شود زمین تا آسمان متفاوت است. آنها همچنین زمانی را برای اتمام مرمت اعلام کردند که عملاً ۶ ماهش را خودشان استفاده کردند و برای تاییدیه ها تأخیر کردند می‌گفتند شروع می‌کردید گفتیم چطور وقتی شما تاییدیه نداده‌اید کار را شروع کنیم.

کاظمی دولابی گفت: برخوردی که با توسعه گران فرهنگی در این خانه‌ها می‌شود باید مهربان‌تر باشد و تسهیلگری برای آنها بیشتر شود هر چند که ما هنوز نتوانسته‌ایم تسهیلاتی بگیریم ولی با هر مشکلی هم که مواجه می‌شویم می‌گویند همه خانه‌های تاریخی این مشکلات را دارند در حالی که این جواب قانع کننده‌ای نیست و مواجه صندوق احیا نباید با توسعه گران فرهنگی مواجه با افراد معمولی باشد این افراد بساز و فروش نیستند وگرنه می‌شد با هزینه زیادی که در این خانه‌ها صرف مرمت می‌شود کار اقتصادی‌تری بهتری کرد.

وی افزود: کارها در خانه پدری جلال ۷۵ درصد پیش رفته است و می‌توانیم فاز یک را پیش ببریم. هزینه‌هایی که کردیم خیلی بیشتر از مبلغی است که اول پیش بینی شده بود. در سال ۹۹ حدود یک میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان هزینه مرمت برای ما پیش بینی کرده بودند که الان آن بیشتر از سه برابر هم هزینه کرده‌ایم. ما فکر می‌کردیم از زمان بهره برداری برای ما اجاره حساب کنند اما از زمانی که به ما تحویل دادند شروع کردند به محاسبه اجاره و زمان بهره برداری.

این توسعه گر افزود: یک سال برای ما زمان مرمت گذاشتند منتها ۵ ماه و نیم تأیید تأسیسات وقت گرفت. دنبال کردن کارهای قانونی و حقوقی نیز زمان بر است. زمانی کارهای ما را تأیید می‌کنند که چند ماه از وقتی که باید کار را شروع می‌کردیم گذشته است.

وی درباره سختی کار در خانه‌های قدیمی هم گفت: یکی از چاه‌های خانه ریزش کرده بود و کارشناس می‌گفت که اگر الان هم درست شود یک سال دیگر می‌ریزد. بخش مربوط به این خانه خطرناک بود ما اگر می‌خواستیم طبق محاسبات صندوق پیش برویم نباید به آن دست می‌زدیم اما دیدیم نمی‌شود آن را نادیده گرفت باید زمان گذاشت و یک چاه دیگر کنده شود. همین کارها از محاسبات صندوق خارج است و برای ما زمان و هزینه می‌برد ولی آن را حساب نمی‌کنند.

وی درباره تبدیل این خانه به محلی برای اقامت نیز گفت: مجوز اقامت در این خانه باید از صندوق گرفته می‌شد. ما قصد داریم مرمت این خانه را تمام کنیم و اگر امکان اقامت کوتاه مدت وجود داشت، مجوزش را بگیریم بد نیست که تعداد محدودی از هنرمندان در اتاق جلال به خلق آثار هنری بپردازند و اقامت کوتاه مدت داشته باشند ولی فعلاً برنامه‌ای برای این موضوع نداریم.

کد خبر 6061309 فاطمه کریمی

دیگر خبرها

  • محدودیت‌های ترافیکی مراسم شب‌های قدر در قم
  • ما نسلی بی نظیر اما در حال پایان هستیم
  • آخرین اقدامات برای مرمت خانه پدری جلال آل احمد/ مرمت زمان‌بر است
  • آخرین اقدامات برای مرمت خانه پدری جلال آل احمد/مرمت زمان بر است
  • گلایه ساکنان محله عباسی تبریز از وضعیت نامناسب جوی فاضلاب + فیلم و تصاویر
  • یزد کجا اقامت کنیم؟ / ۱۱۹ مکان پذیرایی برتر در استان یزد
  • لیست اماکن اقامتی و بناهای تاریخی و گردشگری استان یزد
  • مهدی قائدی بهترین بازیکن ترکمنستان - ایران
  • بهترین بازیکن دیدار ترکمتستان و ایران
  • جواد خیابانی: چون در محله خیابان به دنیا آمده ام، فامیلی ام خیابانی است!