Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-24@07:38:38 GMT

چرا باید به تیری هانری اعتماد کنیم؟

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۸۷۵۴۴

چرا باید به تیری هانری اعتماد کنیم؟

تیری آنری یکی از موفق‌ترین بازیکنان فوتبال بود، ستاره‌ای که در آرسنال و بارسلونا درخشید و چشم‌ها را خیره کرد. او حالا به باشگاهی که فوتبالش را از آن شروع کرد بازگشته تا این بار به عنوان سرمربی همه چیز را از نو شروع کند.  
به گزارش بی بی سی، مهاجم پیشین تیم ملی فرانسه، قهرمان جام جهانی ۱۹۹۸، زننده بیش از ۴۰۰ گل و برنده تقریبا تمام عناوین ممکن در فوتبال با اخراج لئوناردو ژاردیم، سرمربی تیم فوتبال موناکو شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بازیکن پیشین آرسنال، بارسلونا و یوونتوس، فوتبال حرفه‌ای را از موناکو آغاز کرد و با این باشگاه در فصل ۹۷-۱۹۹۶ قهرمان لیگ فرانسه شد. سرمربی آن تیم ژان تیگانا بود و بازیکنن با استعدادی مانند دیوید ترزگه، امانوئل پتی، جان کالینز، انزو شیفو و فابین بارتز را در اختیار داشت.

حالا موناکو در رتبه هجدهم لیگ فرانسه قرار دارد و از ۱۲ مسابقه در رقابت‌های مختلف فقط یک برد دارد. نمایشی ضعیف زیر نظر ژاردیم؛ همان مردی که این تیم را در سال ۲۰۱۷ پس از ۱۷ سال قهرمان لیگ فوتبال فرانسه کرد.

آنری که گفته می‌شد نامزد مربی‌گری در استون ویلا (قبل از حضور دین اسمیت) هم است، در آخرین تجربه کاریش دستیار روبرتو مارتینز در تیم ملی بلژیک بود.   ژولین لورن، خبرنگار فوتبال فرانسه در مورد حضور آنری در موناکو می‌گوید: "آنری بیشتر شرایط لازم را برای حضور در موناکو دارد: اسم بزرگ، کاریزما، سابقه بازی در باشگاه و کارنامه‌ای قابل قبول. چهره بودن مربی جدید برای آن‌ها خیلی مهم بود. آن‌ها پس از ژاردیم به یک نام بزرگ نیاز داشتند، زیرا که فکر می‌کردند باشگاه به دورانی بازگشته که خیلی اهمیتی برای مردم نداشت. "   تیری هانری مهاجم تاثیر گذار فرانسوی سرمربی جدید موناکو در فصل جدید لیگ فرانسه
ژاردیم چهار سال و نیم در موناکو بود و پس از سه شکست متوالی در لیگ فرانسه مقابل تیم‌های آنژه، سن‌اتین و رن اخراج شد. لورن می‌گوید: "در کنفرانس مطبوعاتی قبل از بازی با سن‌اتین فقط ده خبرنگار حضور داشتند. در مورد باشگاه بزرگی حرف می‌زنیم که قهرمان لیگ فرانسه شده و به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا رسیده است.   عدم فشار رسانه‌ها و تماشاگران مسئله‌ای نیست و آنری به آن اهمیت نمی‌دهد، ولی قضیه این است که او باشگاه را در مرکز توجه قرار خواهد داد. تماشاگران بیشتری به ورزشگاه می‌روند و خبرنگاران بیشتری در کنفرانس‌های مطبوعاتی تیم حاضر می‌شوند. "

بازیکنی عالی که شاید مربی فوق‌العاده‌ای نباشد
آنری علاوه بر قهرمانی با موناکو در فرانسه، با آرسنال در انگلیس و با بارسلونا در اسپانیا قهرمان لیگ شد. او همچنین قهرمان لیگ قهرمانان اروپا و سه جام داخلی شده و قهرمانی در جام جهانی، جام ملت‌های اروپا و جام کنفدراسیون‌ها را با پیراهن تیم ملی فرانسه در کارنامه دارد.

لورن می‌گوید: "آنری اینجا به عنوان بازیکن خیلی از خودش توقع داشت. او پس از گل زدن لبخند هم نمی‌زد. پدرش هم این گونه بود.   حتی وقتی او وارد آکادمی کلرفونتن شد و برای موناکو گل می‌زد، پدرش می‌گفت، تو دو سه موقعیت را خراب کردی. بخشی از این تفکر در آنری به عنوان مربی هم هست.   وقتی میشل پلاتینی اسطوره‌ای مربی شد (که طولانی و موفق هم نبود)، مشکل این بود که وقتی در تمرین از بازیکنان کاری می‌خواست که آن‌ها نمی‌توانستند انجام دهند؛ می‌گفت که یک توپ برایش بیاورند و با آن یک پاس قطری ۶۰ متری می‌داد و به بازیکنان می‌گفت: باید این طوری انجام دهید.   ویژگی بارز تیری هانری اخلاق او در زمین بازی بود   این وسوسه‌ای است که همراه آنری هم هست و او باید مهارش کند. دیدن مقابله او با مشکلات جالب است، چون آنری فردی به شدت کمال‌گراست و مواقعی پیش می‌آید که به دردسر می‌افتد. "

احترام مسئله اصلی
آنری سابقه کار با بهترین‌های فوتبال مدرن را دارد: در کنار زین‌الدین زیدان، لیونل مسی و دنیس برگکمپ مسابقه داده و زیر نظر مربیانی مانند پپ گواریولا و آرسن ونگر کار کرده است.

مهاجم پیشین آرسنال و بارسلونا سابقه‌ای برجسته دارد و لورن معتقد است که همین موجب می‌شود بازیکنان به او احترام بگذارند: "یادم هست آنری زمانی که برای بارسلونا بازی می‌کرد به آکادمی فوتبال موناکو برگشته بود. تعدادی از بچه‌ها که او را شناخته بودند، فریاد زدند آنری، آنری. او به سوی آن‌ها برگشت و گفت؛ چه کسی داد می‌زد آنری؟ ما با هم بزرگ نشده‌ایم و شما باید به من احترام بگذارید. "

احترام، مفهومی است که در تمام زندگی آنری اهمیتی بسیار زیاد داشته و یکی از دغدغه‌های اصلی او بوده، لورن می‌گوید: "موناکو تیم جوانی است و او با این که قبلا مربی نبوده از بازیکنان انتظار دارد حسابی به او احترام بگذارند. رابطه بازیکنان با او جالب خواهد بود.   او با بازیکنانی کار می‌کند که بعضی از آن‌ها بازی او را دیده‌اند و بعضی دیگر زمانی که او قهرمان جام جهانی ۱۹۹۸ شد، هنوز به دنیا نیامده بودند. از چه تاکتیکی استفاده می‌کند؟ ما نمی‌دانیم در فلسفه فوتبال دنباله‌رو گواردیولا است یا ونگر؟ یا این که کاملا متفاوت خواهد بود؟ "   تیری هانری مربی سابق تیم ملی بلژیک   برای دانستن پاسخ این سئوال باید تا هشت دسامبر منتظر ماند، جایی که موناکو با آنری به مصاف یکی دیگر از اعضای تیم شکست‌ناپذیر ۴-۲۰۰۳ می‌رود: نیس با هدایت پاتریک ویرا.

منبع: فرارو

کلیدواژه: تیری هانری موناکو فرانسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۸۷۵۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسفالت 9 هزار متر از محورهای روستایی اردبیل در قالب طرح هادی

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد اعتماد اعجازی عصر یکشنبه در جلسه بررسی مشکلات منطقه سردابه اظهار کرد: طرح گردشگری سردابه تا پایان تابستان تدوین و اجرایی می‌شود تا شاهد توسعه و پیشرفت منطقه بر اساس این طرح باشیم.

وی افزود: در این طرح ساماندهی رودخانه‌ها، چشمه‌ها و غارها نیز در منطقه پیش‌بینی می‌شود تا شاهد رونق توسعه و گردشگری منطقه باشیم.

مشاور استاندار اردبیل از مطالعه حل مشکلات آب شرب منطقه و نحوه تأمین آب شرب سالم از منابع مختلف خبر داد و افزود: در این زمینه علاوه بر جمعیت منطقه باید جمعیت شناور و گردشگران هم مبنای کار قرار گیرد.

اعتماد اعجازی با بیان اینکه ۵ کیلومتر از جاده مسیر سردابه زیرسازی شده است، ادامه داد: مقرر شده است تا پایان اردیبهشت ماه ۹ هزار متر مربع از طرح هادی هم آسفالت شود و بقیه مسیر هم طبق زمانبندی مشخص ساماندهی شود.

وی بیان کرد: همچنین تا تیر ماه سال جاری روشنایی مسیر و ورودی به سردابه به طور کامل انجام شود و تیر برق‌های جدید بر اساس طرح هادی نصب خواهد شد و برخی تیر برق‌ها هم جابجا می‌شود.

فرماندار شهرستان اردبیل خاطرنشان کرد: مانور و پویش بهداشتی در سردابه با محوریت جمع‌آوری فضولات حیوانی، زیباسازی فضای منطقه، جلوگیری از کشتار غیرمجاز، آگاه سازی و آموزش مردم با مشارکت سازمان‌های مردم نهاد و دستگاه‌های اجرایی مربوطه برگزار خواهد شد.

کد خبر 6084756

دیگر خبرها

  • تشکر ستاره اینتر از عمو تیری: بهترین عموی دنیا!‏
  • چقدر می توان به صورت های مالی شرکت ها اعتماد کرد؟
  • اردوی مهارتی دانش آموزان در آباده
  • مورینیو: با ناراحتی منچستریونایتد را ترک کردم؛ به تن هاخ زمان دادند، به من نه!
  • مسیریابی سعادت بشر با پویش زندگی با آیه‌ها
  • توصیه اخلاقی رهبر انقلاب به فرماندهان نیروهای مسلح | باید به خدا اعتماد، توکل و حُسن ظن داشت + فیلم
  • ببینید | باید به خدا اعتماد، توکل و حُسن ظن داشت
  • پاری‌سن ژرمن در یک‌قدمی قهرمانی لوشامپیونه
  • آسفالت 9 هزار متر از محورهای روستایی اردبیل در قالب طرح هادی
  • اولین قدم در جذب مشتری