Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام علی خادمی اظهار کرد: شناخت و کار فرهنگی مبتنی بر آموزه‌های دینی و اسلامی بهترین راه برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه است.

خادمی با بیان اینکه جامعه سالم هدیه و موهبت الهی است، افزود: برای دست‌یابی به جامعه سالم باید کار فرهنگی در اولویت باشد چرا که برای کاهش آسیب‌های موجود در جامعه و رسیدن به نقطه مطلوب راهی به‌جز فعالیت فرهنگی مناسب و متناسب نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: آسیب‌های موجود خود تهدیدی برای نسل جوان جامعه اسلامی است و باید برای کاهش این آسیب‌ها با هم‌اندیشی مجموعه‌های فرهنگی، برنامه‌های فرهنگی و دینی را در جامعه گسترش داد.

وی با تأکید بر بهره‌گیری بیشتر از ظرفیت روحانیون و مبلغان برای اصلاح معضلات و مشکلات جامعه اسلامی، بیان کرد: برنامه‌ریزی مناسب و اجرای فعالیت هایی ازجمله برگزاری همایش‌ها، نشست‌ها، کارگاه‌های آموزشی، برگزاری مشاوره‌های دینی و تبیین کار دینی در کانون خانواده‌ها با استفاده از ظرفیت روحانیون و علمای دینی راهکار مناسبی برای کاهش معضلات اجتماعی است.

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی خراسان شمالی با بیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی برای اصلاح و تعالی فرهنگ عمومی جامعه رسالت مهمی بر عهده دارد، گفت: یکی از وظایف مهم نهاد تبلیغات اسلامی ساماندهی و اعزام مبلغان و روحانیون به مناطق مختلف برای اثرگذاری فرهنگی و ترویج معارف اسلامی است.

خادمی اظهار کرد: خدمتی بهتر و بالاتر از تبلیغ دین و اشاعه فرهنگ اسلامی نیست که امروز این رسالت بر عهده روحانیون و طلاب است.

وی با بیان اینکه مردم آماده شنیدن مسائل دینی هستند و این وظیفه ما است که زمینه حضور مبلغان را در مناطق مختلف فراهم کنیم، اضافه کرد: تا زمانی که پیام دین و فرهنگ اسلامی به‌خوبی به مردم ابلاغ نشود نمی‌توان انتظار داشت فرهنگ جامعه ما به‌طور کامل اسلامی و دینی شود.

وی با اشاره به اینکه اهمیت وجود روحانی در پیشبرد اهداف جامعه اسلامی در یک منطقه بر هیچ کسی پوشیده نیست، افزود: روحانیون دین و معارف اسلامی را به‌صورت قوی، منطقی و کاملاً مستدل و متناسب با فهم مردم مطرح کرده و از این طریق تأثیر فراوانی بر تقویت ایمان و روحیه مذهبی مردم می‌گذارند.

خادمی با اشاره به اینکه استقرار روحانیون در مناطق مختلف سبب کاهش آسیب های اجتماعی در منطقه می‌شود، بیان کرد: روحانیون و مبلغان اعزامی در قالب طرح های مختلف، با تمام قوا برای برقراری ارتباط قوی با جوانان و ترویج معارف و فرهنگ اسلامی تلاش می‌کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی تصریح کرد: روحانیون و مبلغان آسیب های اجتماعی و معضلات فرهنگ عمومی در جامعه هدف را شناسایی و برای رفع آن با استفاده از آموزه‌های اسلامی فعالیت می‌کنند که این عمل بسیار باارزش است.

کد خبر 4431662

منبع: مهر

کلیدواژه: تبلیغات اسلامی خراسان شمالی علی خادمی فرهنگ عمومی اربعین ۹۷ اربعین 97 کرمانشاه اربعین حسینی خبرگزاری مهر بوشهر گرگان مشهد یاسوج شیراز خرم آباد شهرکرد سنندج بارش باران خطبه های نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۸۷۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علم الهدی : اینکه سن ازدواج بالا رفته، ریشه آن فرهنگی است

نماینده ولی فقیه در خراسان ضوی گفت: پیوست فرهنگی در خدمات شهری به معنای ترویج فرهنگ دینی در جامعه است و نبود آن مهم ترین علت نارضایتی در خدمات شهری به شمار می رود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سید احمد علم الهدی، وی روز پنجشنبه در دیدار با شهرداران کلانشهرهای کشور افزود: وقتی بنا باشد شهر مدیریت شود، اگر مسائل فرهنگی زیر سؤال برود و مورد توجه نباشد، اداره شهر در سایر شئون هم فایده ای نخواهد داشت.

وی ادامه داد: در حقیقت مقدمه اداره فرهنگی شهر به این است که مردم خادمانشان را بشناسند و به این خدمات احترام بگذارند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی اظهار کرد: در هر شهر از ایران اسلامی، مردم به قدری که از خدمات شهرداری ها برخوردار هستند، از خدمات هیچ اداره و سازمانی استفاده نمی‌کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر ضرورت بهره گیری از فرصت دهه کرامت برای ترویج فرهنگ دینی در کلانشهرها گفت: در این کشور، چالش های بسیاری وجود دارد که ریشه واحد همه آن ها در عرصه فرهنگ است.

 علم الهدی اضافه کرد: اینکه سن ازدواج بالا رفته، ریشه آن فرهنگی است که در جامعه شکل گرفته و براساس آن، جوانان تا زمانی که به استطاعت نرسند، ازدواج نمی‌کنند.

به گفته وی، اینجاست که بازهم پیوست فرهنگ دینی می تواند گره گشا باشد و مدیریت شهری هم در این عرصه ها وظایفی برعهده دارد.

امام جمعه مشهد گفت: مشکل عمده ما در مشهد مربوط به آن دسته از زائرانی است که عشق زیارت امام رضا(ع) را در دل دارند و به این شهر می آیند اما توان مالی برای اقامت چندروزه در یک منزلگاه اعم از هتل، مهمانسرا یا مسافرخانه را ندارند.

علم الهدی تصریح کرد: تأکید ما به شهرداری مشهد متمرکز بر ایجاد زائرسراهای ارزان قیمت است تا به دلیل مشکل مالی از توفیق زیارت محروم نمانند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • مهم‌ترین رسالت هیئت امنای مساجد چیست؟
  • علم الهدی ریشه بالا رفتن سن ازدواج را پیدا کرد
  • علم الهدی: اینکه سن ازدواج بالا رفته، ریشه آن فرهنگی است
  • علم الهدی : اینکه سن ازدواج بالا رفته، ریشه آن فرهنگی است
  • تکلیف مدیریت شهری در مشهد ایجاد زائرسرا‌های ارزان قیمت است
  • تفاوت‌های دولت اسلامی و سکولار
  • ۲ یافته پیمایش فرهنگی: ارتقا جایگاه خانواده و اعتقادات دینی
  • مطهری: دولت‌ها مسئولیت سعادت افراد جامعه را بر عهده دارند
  • نونهالان از سنین پایین در مسیر تربیت دینی قرار گیرند
  • مبانی ما در کار؛ اسلام، اصول انقلاب و فرهنگ اهل بیت (ع) باشد