Web Analytics Made Easy - Statcounter

برای نخستین بار با ثبت یک رکورد جدید امکان تولید با ۸۵ درصد ظرفیت اسمی در پتروشیمی کاویان به عنوان غول اتیلن‌ساز ایران و جهان فراهم شد.

 همزمان با بهره‌برداری از فازهای جدید پارس جنوبی در طول پنج سال گذشته تاکنون و آغاز دوره فراوانی تولید و عرضه اتان، رکورد تولید اتیلن در غول اتیلن‌ساز ایران و جهان شهریورماه امسال شکسته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بر این اساس در آخرین ماه فصل تابستان نسبت تولید به ظرفیت نصب شده در مجتمع پتروشیمی کاویان به رقم بی‌سابقه ۸۵ درصد رسید و عملا امکان تولید حدود ۱۷۵ هزار تن اتیلن به‌عنوان خوراک اصلی صنایع پتروشیمی مسیر خط لوله اتیلن غرب فراهم شد.

 

به عبارت دیگر با به پایان رسیدن تعمیرات اساسی پالایشگاه های پارس جنوبی و افزایش تولید اتان، عملا خوراک بیشتری شهریور ماه امسال نسبت به مرداد به پتروشیمی کاویان عرضه شده به طوری که مقایسه تولید این غول اتیلن ساز در ماه های مرداد و شهریور از افزایشی حدود ۱۲ هزار تنی حکایت دارد.

 

در این بین در نیمه نخست امسال در مجموع حدود ۸۷۵ هزار تن اتیلن در پتروشیمی کاویان تولید شده و نسبت تولید به ظرفیت نصب شده این مجتمع پتروشیمی برای ۶ ماهه نخست امسال به حدود ۷۳ درصد رسیده که ۱۲ درصد بالاتر از کل نسبت تولید پتروشیمی کاویان در سال ۹۶ است.

 

با توجه به ورود به نیمه دوم سال و بالا رفتن ظرفیت تولید پالایشگاه های گاز پارس جنوبی پیش بینی می شود عملا خوراک اتان بیشتری به پتروشیمی کاویان عرضه شده که در این صورت تولید یک میلیون و ۷۰۰ تا یک میلیون و ۶۵۰ هزار تن اتیلن در این مجتمع پتروشیمی دور از دسترس نخواهد بود.

افزایش تولید پتروشیمی کاویان بهترین خبر برای مجتمع های پتروشیمی مسیر خط لوله اتیلن غرب همچون پتروشیمی کردستان، مهاباد، لرستان و پلیمر کرمانشاه و به زودی پتروشیمی میاندوآب خواهد بود که می توانند خوراک اتیلن بیشتری دریافت کنند.

 

گفتنی است، پتروشیمی کاویان با ظرفیت تولید سالانه دو میلیون و ۱۷۸  هزار تن بزرگترین مجتمع تولید اتیلن منطقه خاورمیانه و جهان بوده که برای تولید با ۱۰۰ درصد ظرفیت اسمی به سالانه حدود دو میلیون و ۶۳۰ هزار تن خوراک اتان نیاز دارد.

 

در همین حال وزارت نفت شهریور ماه امسال اعلام کرده بود: مقدار اتان مصرفی مجتمع‌های پتروشیمی در دولت‌های یازدهم و دوازدهم به دنبال راه‌ اندازی فازهای جدید میدان گازی پارس ‌جنوبی روند افزایشی داشته، به‌طوری که از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تن در سال  ۹۲ به ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تن درسال ۹۶ افزایش یافته است.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۸۷۸۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۸ درصدی تولید پتروشیمی ارومیه در ۱۴۰۲

مدیرعامل شرکت پتروشیمی ارومیه از افزایش ۱۸ درصدی تولید این مجتمع در سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: تولید این شرکت فروردین امسال با رشد ۲۰ درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال به ۱۵ هزار تن رسید.

به گزارش شانا به نقل از شرکت پتروشیمی ارومیه، اکبر اسمعیلی در آیین بزرگداشت روز کار و کارگر و تجلیل از کارگران نمونه این شرکت با اشاره به روند رو به رشد پتروشیمی ارومیه در سال ۱۴۰۲ به‌ویژه در بخش تولید، فروش و درآمد بیان کرد: شرکت پتروشیمی ارومیه پارسال ۱۸ درصد افزایش تولید داشت.  

وی افزود: آمارهای تولید فروردین ۱۴۰۲ نشان می‌دهد روند رو به رشد پتروشیمی ارومیه همچنان حفظ شده است، به‌طوری‌ که فروردین امسال تولید این شرکت با رشد ۲۰ درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال به ۱۵ هزار تن رسید.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی ارومیه با تأکید بر اینکه حرکت عظیم رشد و توسعه پتروشیمی ارومیه آغاز شده است و در ماه‌های آینده، واحد تکمیلی سولفات آمونیوم که در حال احداث است، به بهره‌برداری می‌رسد و تولید این محصول افزایش می‌یابد، گفت: پروژه پلی‌آلومینیوم کلراید نیمه دوم تیر امسال وارد چرخه تولید می‌شود و از اواسط مرداد به تولید محصول می‌رسد.

اسمعیلی با گرامیداشت روز کار و کارگر تصریح کرد: نام‌گذاری شعار سال با محوریت «تولید» از سوی مقام معظم رهبری در یک دهه گذشته نشان از اهمیت تولید در رشد اقتصادی و رفاه اجتماعی دارد.

وی با بیان اینکه راه نجات کشور تولید است، یادآور شد: پتروشیمی ارومیه با بهره‌گیری از نیروی جوان و تجربه پیشکسوتان، افزایشی خیره‌کننده در تولید داشته است و این نشان می‌دهد مجموعه همکاران این شرکت ظرفیت، جدیت و آمادگی لازم را برای ادامه این مسیر دارند.

دیگر خبرها

  • احداث بزرگترین پارک نوری موضوعی کشور در مجتمع گردشگری صفه اصفهان
  • رکورد مسابقات فری استایل اسکیت شکسته شد
  • افزایش ظرفیت تولید آب شهرستان فردیس
  • ظرفیت تولید آب شهرستان فردیس افزایش می‌یابد
  • گام بلند پتروشیمی پردیس در تامین امنیت غذایی جهان و حفظ محیط زیست
  • اجرای پروژه توسعه زیرساختی پارکینگ باران در مجتمع گردشگری صفه
  • افزایش ۱۸ درصدی تولید پتروشیمی ارومیه در ۱۴۰۲
  • رونق تولید در ایرانی‌ترین صنعت پتروشیمی کشور
  • رکورد صدور پروانه در بافت‌های فرسوده شکسته شد
  • رکورد نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده شکسته شد