Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-05-07@23:03:54 GMT

تلاش‌ها برای "ماستمالی" قتل خاشقجی!؟

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۸۷۹۶۳

رویداد۲۴ترامپ دیروز پس از گفتگوی تلفنی خود با "ملک سلمان" پادشاه سعودی در اظهاراتی اعلام کرد که شاید افرادی خودسر این روزنامه‌نگار منتقد سعودی را به قتل رسانده باشند. او گفت ملک سلمان به او اطمینان داده که دولت سعودی از ماجرای خاشقجی بی‌اطلاع است.

از سوی دیگر ترامپ،" مایک پمپئو" وزیر خارجه کابینه خود را به ریاض فرستاده تا با پادشاه و ولیعهد عربستان سعودی درباره خاشقجی دیدار کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جزییات ماموریت و این سفر وزیر خارجه آمریکا اعلام نشده است اما به نظر می‌رسد برای یافتن راه حلی دیپلماتیک برای جمع کردن پرونده خاشقچی باشد.

گروهی از ناظران بر این باورند که نرم‌تر شدن لحن ترامپ نسبت به عربستان سعودی پس از آنکه در مصاحبه اخیر خود با شبکه "سی بی اس" دولت سعودی را به "تنبیه شدید" تهدید کرده بود، مربوط به ملاحظات خاص او با توجه به نزدیک شدن موعد انتخابات میاندوره‌ای- کنگره - و برای اجتناب از تشدید تنش با دولت سعودی به ویژه در حوزه قیمت نفت است که می‌تواند تاثیراتی مستقیم روی نظر رای‌دهندگان آمریکایی داشته باشد. دولت سعودی در واکنش به تهدیدات ترامپ تهدید کرده بود اگر مورد تنبیه قرار گیرد به اشکالی مختلف از جمله کاهش صدور نفت به بازار جهانی به منظور افزایش قیمت این ماده، تلافی خواهد کرد.

شبکه خبری سی‌ان‌ان آمریکا دیروز به نقل از دو منبع دیپلماتیک ناشناس گزارش داد که دولت عربستان سعودی به احتمال زیاد طی یکی دو روز آینده با صدور بیانیه‌ای قتل خاشقجی را تایید و آن را به عنوان اقدامی ناخواسته و به دست عوامل خودسر نسبت خواهد داد.

از سوی دیگر دیروز – دوشنبه- نخستین گروه از کمیته مشترک تحقیقاتی سعودی – ترکیه‌ای به منظور تحقیق و بررسی داخل ساختمان کنسولگری در محله " لِوِنت" استانبول، وارد این ساختمان شدند.

برخی منابع خبری ترک گزارش داده‌اند سرنخ‌های جدی و جدیدی از احتمال قتل خاشقچی داخل کنسولگری به دست عوامل تحقیق افتاده است که ممکن است طی دو سه روز آینده با صدور بیانیه‌ای از سوی دولت سعودی به طور رسمی مورد تایید قرار گیرد.

برخی نشانه‌ها و شواهد از جمله لحن ترامپ و اظهارات او درباره دست داشتن عوامل خودسر در قتل خاشقچی، سفر مایک پمپئو به ریاض و احتمال سفر او از ریاض به ترکیه و نیز گزارش‌های جسته و گریخته رسانه‌های آمریکایی و ترکیه‌ای درباره احتمال صدور قریب‌الوقوع بیانیه‌ای از سوی دولت سعودی در تایید مرگ جمال خاشقجی، همگی حاکی از وجود اراده‌ای در دولت ترامپ برای پایان دادن به این بحران دیپلماتیک و سرپوش گذاشتن روی ابعاد و پیامدهای مختلف و وسیع احتمالی این پرونده است.

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 تلاش قتل خاشقچی قتل مرموز ترکیه عربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۸۷۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور ابلاغ صلح یاری برای ۲۱۹ مأمور فراجا در کرمان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی، ظهر یکشنبه در آئین افتتاح شورای حل اختلاف ویژه نیروی انتظامی و اعطای احکام صلح یاران مستقر در کلانتری‌ها گفت: امروز برای ۲۱۹ نفر از کارکنان کلانتری‌های سراسر استان کرمان ابلاغ صلح یاری صادر شد.

وی با اشاره به اینکه همگان قدردان زحمات شبانه روزی پلیس هستند، افزود: فراجا با توجه به تعدد مسئولیت‌ها و وظایف خود، همچنان در جهت افزایش امنیت و آرامش مردم تلاش می‌کنید که جای تقدیر و تشکر دارد.

وی افزود: ۴ هزار و ۵۰۰ پرونده به هیأت‌های صلح در استان ارجاع شده است که بیش از ۷۰ درصد پرونده‌های ارجاع شده به این هیأت‌ها منتهی به صلح و سازش شده است.

حجت الاسلام حمیدی تصریح کرد: از آنجایی که نیروی انتظامی بیشترین ارتباط را با مردم دارد و در جریان مشکلات و مسائل جامعه می‌باشد، به هیأت‌های صلح و صلح یاران بیش از پیش نیاز می‌باشد.

وی با بیان این مطلب که نیاز به تعامل و همکاری بیشتر نیروی انتظامی و دستگاه قضائی در راستای ترویج فرهنگ صلح و سازش می‌باشد، افزود: بایستی کارکنان نیروهای انتظامی و دادگستری در جهت ترویج فرهنگ صلح وسازش در خانواده و جامعه تلاش کنند.

فرمانده انتظامی استان کرمان نیز در این نشست گفت: راه اندازی هیأت‌های حل اختلاف منجر به افزایش صلح و کاهش اختلافات در جامعه می‌گردد.

سردار ناصر فرشید، با بیان اینکه چندین سال است که در کلانتری‌های استان مشاور یا مددکار اجتماعی فعالیت دارند و پرونده‌های زیادی را به صلح و سازش رسانده‌اند افزود: امیدواریم همگی بتوانیم در راستای ارتقا آرامش و امنیت جامعه قدم برداریم.

کد خبر 6097301

دیگر خبرها

  • آیا عادی سازی روابط ریاض و تل آویو قریب الوقوع است؟
  • ترامپ بایدن را به اداره دولت گشتاپو متهم کرد
  • احتمال صدور حکم جلب جهانی، خواب را از چشمان نتانیاهو ربوده است
  • واکنش کاخ سفید به «گشتاپو» خواندن دولت بایدن از سوی ترامپ
  • ترامپ سر به سر ایران خواهد گذاشت؟ /هشدار رسانه اصلاح طلب به دولت رئیسی درباره ۲ خطر در کمین ایران
  • ماجرای یک مناسبت جدید و مهم در تقویم عربستان
  • صدور ابلاغ صلح یاری برای ۲۱۹ مأمور فراجا در کرمان
  • صدور ششمین هشدار هواشناسی سطح زرد
  • ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد
  • ترامپ، دولت بایدن را با گشتاپو مقایسه کرد