Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی الخلیج آنلاین نوشت: بر اساس اطلاعاتی که "الخلیج آنلاین" به دست آورده است، تلاش‌های گسترده‌ای داخل خاندان حاکم سعودی در جریان است تا شاهزاده احمد بن عبدالعزیز اقدامات خود را در عرصه بین‌المللی، علیه محمد بن سلمان آغاز کند. به نظر می‌رسد برخی کشورهای غربی به وی پیشنهاد کرده‌اند که جانشین احتمالی ملک سلمان، پادشاه عربستان سعودی شود، پادشاهی که در شرایط کنونی در اداره کشور ناتوان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احمد بن عبدالعزیز روابط بسیار خوب و قدرتمندی با مقامات آمریکایی و انگلیسی دارد.

شاهزاده احمد بن عبدالعزیز از زمانی که ماه سپتامبر گذشته از ملک سلمان و فرزندش انتقاد کرد، در لندن پایتخت انگلیس زندگی می‌کند. برخی ناظران بر این باورند که حضور وی در لندن، تلاشی برای طراحی سناریوی‌های مختلف برای سرنگون کردن ملک سلمان و فرزندش است.

ماه سپتامبر گذشته شماری از تظاهرکنندگان در مقر اقامت وی در لندن تجمع کردند و شعارهایی علیه سیاست‌های خاندان حاکم سعودی سر دادند. وی با حضور میان تظاهرکنندگان گفت "خاندان آل سعود هیچ ارتباطی با این سیاست ها ندارند و ملک سلمان و ولیعهد مسئولیت کامل این سیاست‌ها را برعهده دارند."

در چارچوب مسئله جانشینی ملک سلمان، برخی از گزارش های رسانه‌ای به این مسئله اشاره دارد که ممکن است دولت آمریکا به دنبال محمد بن نایف، ولیعهد سابق برای جانشینی بن سلمان باشد ولی اطلاعاتی که "الخلیج آنلاین" به دست آورده است به این مسئله اشاره می‌کند از زمانی که بن سلمان توانست به شکل خوارکننده‌ای بن نایف را از سمت ولیعهدی سرنگون کند، نقش سیاسی این فرد پایان یافت.

بن نایف از زمان برکنار شدن از پست ولیعهدی در ماه ژوئن گذشته در حبس خانگی به سر می برد و تحت نظارت شدید امنیتی قرار دارد و قادر نیست به صورت آزادانه هیچ گونه تحرکی داشته باشد. چنین وضعی اجازه نمی‌دهد وی اقداماتی علیه بن سلمان، پسر عموی خود داشته باشد به ویژه آنکه بن سلمان با اقدامات سیاسی و رسانه‌ای، ضربه سنگینی به وجهه بن نایف وارد و ارتباط وی را با اعضای موثر خاندان سعودی قطع کرد.

ناظران از این مسئله نگرانند که ممکن است جنگ قدرت در خاندان سعودی به مرحله‌ای منجر شود که بن سلمان از زور برای برداشتن هر مانعی از سر راه خود استفاده کند تا بتواند به کم سن ترین پادشاه در تاریخ عربستان سعودی تبدیل شود.

انتهای پیام/

محمد بن سلمان مهره سوخته غرب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: عربستان آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۸۸۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابتکار روتردام در تبدیل سنگفرش‌های خیابانی به فضای سبز

روتردام هلند که در راستای ارمغان سرسبزی و پایداری بیشتر برای شهر از طرح جایگزینی سنگفرش‌های خیابان‌ها با فضاهای سبز خبر داده بود، به‌تازگی اعلام کرد برای چهارمین سال متوالی این طرح را تمدید خواهد کرد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، روتردام در سال ۲۰۲۰ از تصمیم خود برای جایگزینی کاشی‌های فضای باز با فضای سبز خبر داد و در سال جاری اعلام کرد که برای چهارمین سال متوالی به این ابتکار عمل خواهد کرد. از زمان اجرای این تصمیم بیش از ۴.۳ میلیون کاشی از سطح شهر برداشته و با درختچه‌ها، درختان و سایر عناصر فضای سبز مبادله شد. بیش از ۱۳۵ هزار مورد از این کاشی‌ها در سال گذشته با همکاری ساکنان، شرکت‌ها و مؤسسات خصوصی و عمومی در کنار نهاد شهرداری جایگزین شدند.

شهرداری روتردام بر اهمیت سبزتر و مقاوم‌تر کردن شهر در برابر تغییرات آب‌وهوایی تأکید و اعلام کرد که اروپا گرم‌ترین تابستان را در سال گذشته تجربه کرد و کاشت درختان بیشتر در کوچه‌ها و خیابان‌ها، بخشی از اثرات منفی شهرنشینی از جمله اثر جزیره گرمایی و مسائل مربوط به مدیریت روان‌آب‌های سطحی را کاهش می‌دهد. سبزتر کردن شهر همچنین کیفیت هوا را بهبود می‌بخشد و با گسترش منطقه در دسترس حیات‌وحش، اثرات مثبتی بر تنوع زیستی دارد.

امسال بیش از ۱۵۰ واحد دولت محلی هلند از بیست‌ویکم مارس تا سی‌ام اکتبر به جایگزینی کاشی‌های فضای باز با فضای سبز و بهبود کیفیت زندگی ساکنان خود اقدام خواهند کرد و بلژیک امسال برای اولین بار به این طرح ملحق شده است.

این اقدام بخشی از یک هدف گسترده‌تر برای گسترش چشمگیر فضای سبز در شهر برای مقاومت در برابر اثرات تغییرات آب‌وهوایی است، زیرا از آنجا که گرمای شدید، سیل، خشکسالی و از دست دادن تنوع زیستی در حال تبدیل شدن به مشکلات فزاینده‌ای در سراسر جهان است، جایگزینی سطوح غیرقابل نفوذ سنگ‌فرش‌شده با سطوح متخلخل، گیاهان و درختان بخش کلیدی مقابله با این چالش‌ها به‌ویژه در شهرها خواهد بود.

حذف سطوح غیرقابل نفوذ مانند کاشی و بتن، امکان نفوذ آب باران در سفره‌های زیرزمینی را ایجاد می‌کند و آن را برای استفاده‌های بیشتر در دسترس قرار می‌دهد.

مسئولان روتردام همچنین خاطرنشان کردند که این شهر در آینده فضای کمتری برای خودروها خواهد داشت و بخش عمده آن به پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری و حمل‌ونقل عمومی مرکزی اختصاص خواهد داشت. این اقدام فرصت‌های بزرگی را برای فضای سبز بیشتر در شهر فراهم می‌کند، زیرا جاده‌های کوچک‌تر و محل‌های پارک کمتر فضای بیشتری را برای راهروهای سبز مخصوص پیاده‌روی فراهم می‌آورد.

ابتکار چهارساله روتردام تصورات عمومی را در مورد ظاهر شهرهای هلندی تغییر داد، چراکه هلند همواره کشور کاشی‌ها و سنگفرش‌ها بوده است. با این حال روتردام موفق به تغییر در ادراک ساکنان خود در این زمینه شد و موجب شد آن‌ها به‌صورت خودجوش فضاهای مقابل خانه‌های خود را با باغ‌های سبز جایگزین کنند.

کد خبر 747478

دیگر خبرها

  • پادشاه عربستان به بیمارستان رفت
  • پادشاه عربستان بستری شد
  • ملک سلمان را به بیمارستان بردند
  • پادشاه سعودی به بیمارستان منتقل شد
  • ثبت‌نام از دارندگان تاکسی فرسوده برای جایگزینی با خودروی برقی
  • ابتکار روتردام در تبدیل سنگفرش‌های خیابانی به فضای سبز
  • خدمت به خاندان اهل بیت علیهما السلام عزت آفرین است
  • نئوم، بن‌سلمان را دست به دامن چینی‌ها کرد!
  • روایت متخصص مصری از اوضاع فاجعه بار غزه
  • پشت صحنه خواستگاری سلمان در نون خ ۵ | ببینید