Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «نماینده»
2024-03-29@05:02:02 GMT

شعار آزادی فضای مجازی فریب دهنده است

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۸۸۳۸۹

شعار آزادی فضای مجازی فریب دهنده است

به گزارش «نماینده» محمدعلی پورمختار در رابطه رشد جرائم فضای مجازی در سال‌های اخیر گفت: زمانی که فضای مجازی به درستی مدیریت و نظارت نشود  ارتکاب جرائم و مفاسد اقتصادی سیاسی و اخلاقی به صورت طبیعی وجود خواهد داشت.

رهایی فضای مجازی گریبان همه افراد جامعه خواهد گرفت

نماینده مردم بهار و کبودر آهنگ درمجلس شورای اسلامی، با اشاره به صحبت‌های برخی از مسئولین مبنی بر آزادی فضای مجازی افزود: با شعار ازادی فضای مجازی تنها خودمان را فریب داده ایم، قطعاً رهایی و ولنگاری فضای مجازی گریبان کاربران و همه افرادی که حرفهای به ظاهر زیبایی می‌زنند خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، ادامه داد: هیچ کشوری عرصه فضای مجازی را تحت عنوان آزادی یله و رها نمی‌گذارد و بر تمامی حوزه‌های آن نظارت جدی دارند و اجازه نمی‌دهند مانند ایران افرادی بدون هیچ محدودیتی اهداف خودشان را پیش ببرند.

وی تصریح کرد: ما از دولت، شورای عالی فضای مجازی و مسئولین اجرایی انتظار داریم با دقت و حساسیت بر تمامی حوزه‌ها نظارت داشته باشند و اجازه ندهند خانواده‌ و فرزندان ما در معرض آسیب‌های بزرگ فضای مجازی قرار بگیرند، اما متاسفانه افرادی که در این زمینه مسئولیت دارند خود را به خواب زده‌اند.

رویکرد نظارتی و عملیاتی پلیس فتا قابل قبول است

پور مختار با اشاره به عملکرد پلیس فتا در برخورد با مجرمان فضای مجازی خاطر نشان کرد: پلیس فتا بخشی از دستگاه‌های نظارتی است که خوشبختانه توانسته تا حد ممکن و بر اساس امکانات و تجهیزاتی که در اختیار دارد، عملکرد خوبی داشته باشد، پلیس فتا کارهای مختلفی با رویکرد نظارتی و عملیاتی در برخورد با سوءاستفاده کنندگان فضای مجازی فعالیت می‌کنند، اجرا کرده است. اما تلاش ناجا به تنهایی کافی نبود و باید سایر دستگاه‌ها و متولیان امر نیز این وظیفه را با جدیت بیشتری پیگیری کنند.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، درپایان گفت: برای برخورد با متخلفین و مجرمین فضای مجازی خلا قانونی وجود نداردبه اندازه کافی قوانین اختصاصی وجود دارد، از طرفی قوانین عمومی نیز بر این فعالیت‌ها ناظر هستند، چالش اصلی کشور در فضای فضای مجازی عدم نظارت و اجرای صحیح قانون است.

منبع: نماینده

کلیدواژه: پورمختار فضای مجازی قانون نماینده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۸۸۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشدید برخورد با سارقان، قاچاقچیان کالا و موادمخدر در سال‌ ۱۴۰۳

فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: معماری پلیس در سال ۱۴۰۳ تشدید برخورد با سارقان، قاچاقچیان کالا و قاچاقچیان مواد مخدر است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان، سردار احمد رضا رادان، امروز_چهارشنبه هشتم فروردین_ در سفر به استان زنجان ضمن تبریک ماه مبارک رمضان و عید نوروز به مردم این استان با تشریح اولویت‌های کاری پلیس در سطح جامعه، اظهار کرد: هوشمندسازی پلیس، دومین اولویت انتظامی است و معماری پلیس در سال ۱۴۰۳ برخورد قاطع با سارقان، برخورد با قاچاقچیان مواد مخدر و قاچاقچیان کالا است.

فرمانده کل انتظامی کشور در بخش دیگری از سخنان خود به انجام نظارت‌های ستادی در سطح استان پرداخت و تصریح کرد: بازرسی‌های لازم از عملکرد هر رده بر اساس اولویت‌های سال گذشته و در تمام مأموریت‌ها انجام می‌شود و در پایان جمع‌بندی نظارت ستادی انجام خواهد شد.

فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به شش اولویت انتظامی، خاطرنشان کرد: بهبود معیشت کارکنان انتظامی با اولویت تمرکز بر خانه‌های سازمانی مورد تاکید بوده و مسکن دغدغه اصلی همه ما است.

کد خبر 739547

دیگر خبرها

  • اولین واکنش به تصاویر تکان‌دهنده سرهای بریده خر در مشهد
  • ایجاد واحد واکنش سریع و رصد و پایش فضای مجازی با رویکرد پیشگیری از وقوع جرائم در دادگستری آذربایجان غربی 
  • دستگیری سه نفر در لرستان به جرم توهین به نظام و مقدسات
  • دستگیری ۳ نفر در لرستان به جرم توهین به نظام و مقدسات
  • عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات در بروجرد دستگیر شدند
  • تشدید برخورد با سارقان، قاچاقچیان کالا و موادمخدر در سال‌ ۱۴۰۳
  • ۴۱ متهم فضای مجازی اردستان به مراجع قضایی معرفی شدند
  • رصد و پایش فضای مجازی در دادگستری آذربایجان غربی
  • ایجاد واحد واکنش سریع و رصد و پایش فضای مجازی در دادگستری آذربایجان غربی
  • رسانه‌ها بازوی توانمند پلیس در ارتقاء نظم و امنیت هستند