Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «نماینده» حسینعلی شهریاری درباره وضعیت اجرایی طرح پزشک خانواده در کشور، گفت: طرح پزشک خانواده به طریق جامع اجرایی نشده است و از همین رو اجرای طرح پزشک خانواده به طریق جامع کاردشواری است زیرا اجرایی کامل طرح پزشک خانواده وسیستم ارجاع  با مقاومت‌های از سوی مردم بطور حتم روبرو خواهد شد.

اجرایی طرح پزشک خانواده به طریق جامع راهکاری برای بهبود  ساختار حوزه سلامت

  نماینده  مردم زاهدان در مجلس شورای  اسلامی بابیان اینکه اجرایی طرح پزشک خانواده به طریق جامع وکامل راهکاری برای بهبود ساختار حوزه سلامت و درمان است تصریح کرد: به ازای هرچند هزار نفر، پزشک خانواده درنظرگرفته شود بنابراین بیمار با این اوصاف به غیراز موارد اورژانس برای هرگونه  بیماری و مشکلی می‌بایست به پزشک خانواده مراجعه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: پزشک خانواده پس از معاینه  بیمار، اگر لازم بداند بیمار را به متخصص برای انجام اقدامات تخصصی در حیطه پزشکی ارجاع می‌دهد و در غیر اینصورت پزشک خانواده با اقدامات پزشکی فرد را مدوا می‌کند.

 شهریاری افزود: پس از ارجاع  بیمار توسط  پزشک خانواده به متخصص، پزشک مختصص نیز اگر صلاح بداند، می تواند برای انجام  اقدامات درمانی تخصصی تر فرد بیمار را  به مراکز فوق تخصصی ارجاع دهد  واین در  حالی است که نزدیکترین مسیر برای رسیدن  به عدالت  اجرایی دقیق سیستم پزشک خانواده است بطور مثال پزشک خانواده می تواند در بسیاری از هزینه های درمانی نیز صرفه جویی کند زیرا شاهد هستیم فرد بیمار برای سرماخوردگی ساده نیز به پزشک متخصص مراجعه می کند.

کنترل منابع محدود درحوزه درمان با  اجرایی جامع طرح پزشک خانواده

وی ادامه داد: با توجه به محدودیت  منابعی که ما در حوزه بهداشت و درمان بدان روبرو هستیم، بهترین راهکار اجرایی طرح پزشک خانواده وسیستم ارجاع است.

ایجاد سامانه پرونده الکترونیکی کار ساده ای نیست

رییس کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس یادآورشد: ایجاد سامانه پرونده الکترونیکی کار ساده ای نیست زیرامی بایست آمار و اطلاعات کل کشور درآن ثبت شود تا افراد بر مبنای پزشک خانواده تقسیم بندی شوند و این در  حالی است که دولت، مجلس و مردم  باید با  هماهنگی هم با اجرایی طرح پزشک خانواده حوزه بهداشت ودرمان را ساماندهی کنند.

منبع: نماینده

کلیدواژه: شهریاری طرح خانواده نماینده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۸۸۳۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه خدمات درمانی رایگان به مناسبت هفته سلامت

قباد محمدی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به هفته سلامت از یکم تا هفتم اردیبهشت‌ماه؛ شعار این هفته «سلامت خانواده با مشارکت مردم»، گفت : برنامه سلامت خانواده اصلی‌ترین برنامه وزرات بهداشت در سال‌جاری است به این صورت که هر یک‌هزار و ۵۰۰ نفر در شهر یک مراقب سلامت و هر ۳ هزار نفر یک‌پزشک خانواده خواهند داشت.

وی، از اجرای طرح پزشک خانواده برای همه مردم استان کرمانشاه خبر داد و افزود: اقدام برای اجرای طرح پزشک خانواده شهری بالای ۲۰ هزار خانوار، سال گذشته به صورت پایلوت در کنگاور اجرا شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به انجام برنامه غربالگری فشار خون و دیابت در کل استان طی سال گذشته، اضافه کرد: امسال برنامه غربالگری در حوزه سرطان به ویژه سرطان‌های پستان و روده بزرگ با مشارکت مردم اجرا می‌شود.

وی با اشاره به روز شمار هفته ملی سلامت و اجرای برنامه‌ها متناسب با شعار هر روز؛ شنبه: سلامت خانواده، حق و مسوولیت همگانی؛ یکشنبه: سلامت خانواده از آموزش و پرورش تا آموزش عالی؛ دوشنبه: سلامت خانواده و سلامت زمین؛ سه‌شنبه: سلامت خانواده و فرهنگ سلامت؛ پنجشنبه: سلامت خانواده و جوانی جمعیت و جمعه: سلامت خانواده، غذای سالم و ورزش همگانی؛ اعلام کرد.

وی تصریح کرد: در هفته سلامت تمامی کلینیک‌های ویژه علوم پزشکی، تمامی درمانگاه‌ها و مراکز جامع سلامت در سطح استان در روز چهارشنبه ۵ اردیبهشت‌ماه خدمات ویزیت به صورت رایگان ارائه خواهند بود .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • حرکت بر اساس راهبردها، مسیر رشد بانوان را فراهم می‌کند
  • اتصال بیرجند و طبس به طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع
  • نقش عجیب جنسیت پزشک بر درمان بیماران
  • مخالفت با ارجاع گزارش وضع بازار دارو به قوه قضاییه
  • ارائه خدمات درمانی رایگان به مناسبت هفته سلامت
  • تدوین بسته‌های خدمتی در برنامه سلامت خانواده
  • تدوین بسته‌های خدمتی متناسب با گروه‌های سنی برای افراد در برنامه «سلامت خانواده»
  • طرح«سلامت خانواده و نظام ارجاع» از برنامه‌های مهم دولت سیزدهم است
  • تدوین بسته‌های خدمتی متناسب با گروه‌های سنی در برنامه «سلامت خانواده»
  • واردات کالاهای اساسی از طریق مرزنشینان و پیله وران محدود شد