Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-19@20:00:52 GMT

تصویری از سنگ قبر صادق هدایت در پاریس

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۸۸۶۱۳

تصویری از سنگ قبر صادق هدایت در پاریس

رکنا: صادق هدایت روشنفکر و داستان نویس ایرانی در کنار مشاهیر معروفی در پاریش به خاک سپرده شده است که این قبرستان در پاریس مورد توجه گردشگران زیادی قرار دارد.

یکی از پربازدیدترین قبرستان‌های دنیا در شهر پاریس قرار گرفته و دلیل این بازدید بالا نه تنها زیبایی کم نظیر آن بلکه وجود آرامگاه مشاهیر و بزرگانی همچون اسکار وایلد، مارسل پروست، جیم موریسون، ادیت پیاف و صادق هدایت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این قبرستان زیبا وسعتی در حدود ۴۴ هکتار دارد و ساعت‌ها می‌توانید در آن به جستجوی نام‌های مشاهیر روی سنگ‌ها بپردازید.خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

 

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا آخرین مهلت ثبت نام برای دریافت سود سهام عدالت جزییات فاجعه خونین در هسته مرکزی بجنورد آخرین خبر از حضور دوباره مهران مدیری در تلویزیون ! درگیری شدید فوتبالیست و خواننده‌ مشهور ترک جنجال به پا کرد / شوخی با همسر خواننده آغاز ماجرا بود +تصاویر پشت پرده پرش خطرناک یک سلبریتی از هواپیما بدون چتر نجات! عروس کچل پس از ماه عسل به دادگاه تهران شکایت کرد + عکس دستگیری گردانندگان باند «داف‌های تهران» در فیس‌بوک! تیراندازی وحشتناک مرد سیاهپوش در پارک کودک سنندج / شب گذشته رخ داد فریبا در تریلی شوهرش عکس او با عروس جوان را دید! نوعروس را زیر پل شهید رجایی تهران از کنار داماد دزدید ! + جزییات وعکس پرونده پولشویی میلیاردی در یک روستا گرگان سرنشینان تیبا در جاده شیراز زنده زنده سوختند فوری / ربوده شدن 14 نیروی بسیجی و هنگ مرزی میرجاوه

منبع: رکنا

کلیدواژه: خودرو سلامت مسکن بازنشسته ها مهم ترین های 24 ساعت ارز و سکه زیبایی گردشگران پاریس داستان سنگ قبر قبرستان عکس تصاویر ایران قتل مرد پرونده فیلم زندگی جوان خانواده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۸۸۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگداشت مفاخر و مشاهیر، غنی سازی فرهنگی است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، آقای قناعت در جلسه انجمن آثار و مفاخر فرهنگی استان با بیان اینکه تقویت و حفظ هویت ایرانی اسلامی مورد تأکید رهبر معظم انقلاب است، افزود: در فضای کنونی که شاهد هجمه فرهنگی و جنگ ترکیبی دشمن هستیم باید نسل جوان ما از عظمت ایران و مفاخر و مشاهیر بزرگی که استان و کشور برخوردار است مطلع شوند.

وی با اشاره به برگزاری کنگره ی ملی ابن حسام خوسفی امسال در ۴ بازه زمانی در استان گفت: برگزاری این کنگره فرصتی مناسب برای معرفی این شاعر قرن ۹ هجری قمری و همچنین استان خراسان جنوبی است.

استاندار  افزود: با توجه به اینکه مقبره این شاعر بزرگ استان در آثار ملی به ثبت رسیده ، هر گونه ساخت و ساز در محلی مقبره باید بر اساس طرح جامع انجام شود.

قناعت گفت: امسال کنگره ملی آیت الله تهامی از روحانیون برجسته خراسان جنوبی هم برگزار خواهد شد و کنگره شیخ محمد حسن خوسفی از علمای شهر خوسف هم سال آینده بر پا می‌شود.


فرخنده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هم گفت: بخش علمی، فرهنگی، هنری و اختتامیه از بخش‌های مختلف کنگره ملی ابن حسام خوسفی است که به معرفی این شاعر کمک می کند.

دیگر خبرها

  • عملیات وعده صادق نشان‌دهنده اراده پولادین مردم تحت هدایت رهبر انقلاب بود
  • رئیسی: عملیات وعده صادق نشان‌دهنده اراده پولادین مردم تحت هدایت رهبر انقلاب بود
  • فیلم/ حمایت یک عروس و داماد از غزه
  • توجه بیشتر به مشاهیر ادبی در نمایشگاه کتاب به گردشگری ادبی کمک می‌کند
  • مقبره ابن حسام خوسفی مرمت و بهسازی می‌شود
  • کنگره ملی ابن حسام خوسفی و آیت‌الله تهامی در خراسان جنوبی برگزار می‌شود
  • بزرگداشت مفاخر و مشاهیر، غنی سازی فرهنگی است
  • ۸ شوال سالروز تخریب قبرستان بقیع و علم‌کشی در شمیران + فیلم و عکس
  • اجرای ۷ پروژه شاخص در منطقه ۵ اصفهان
  • علامه صادق جعفری: ویرانی قبرستان بقیع، ضربه ای بر قلب امت اسلامی بود