Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد کسری بودجه فدرال آمریکا در سال مالی ۲۰۱۸ به ۷۷۹ میلیارد دلار رسید که بالاترین حد خود در شش سال گذشته است. به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از سی ان بی سی، کسری بودجه فدرال آمریکا در سال مالی ۲۰۱۸ به بالاترین حد خود در شش سال گذشته رسید.

طبق بیانیه استیون مانچین، وزیر خزانه داری آمریکا و میک مولوانی، مدیر دفتر برنامه ریزی و بودجه، کسری بودجه آمریکا به ۷۷۹ میلیارد دلار افزایش یافته است یعنی ۱۱۳ میلیارد دلار معادل ۱۷ درصد بالاتر از سال مالی گذشته.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقدار بیشتر از هر سال دیگری از ۲۰۱۲ تا حالا بوده است یعنی زمانی که به یک تریلیون دلار رسیده بود. کسری بودجه ۳.۹ درصد تولید ناخالص ملی آمریکاست.

طبق نظر این دو مقام آمریکایی، این کسری بودجه ۷۰ میلیارد دلار کمتر از آن مقداری است که در گزارش ماه جولای اعلام شده بود.

جمهوریخواهان نرخ مالیات را برای شرکت‌ها و افراد پایین آوردند. درآمد فدرال تنها ۱۴ میلیارد دلار افزایش یافت. هزینه‌های دولت آمریکا در سال مالی ۲۰۱۸ بالغ بر ۱۲۷ میلیارد دلار معادل ۳.۲ درصد بالا رفتند. جهش در هزینه‌های دفاعی، بعلاوه افزایش هزینه‌های پزشکی، امنیت اجتماعی و سازمان‌های امداد رسانی در این افزایش دخیل بودند.

دولت ترامپ و جمهوریخواهان کنگره تعهد خود را به دستورالعمل مالی نشان دادند، گرچه تصویب قانون مالیات توسط آن‌ها، کسری بودجه را تا حد زیادی افزایش داد و هزینه‌ها را بالا برد. مولوانی در بیانیه‌ای ادعا کرد: «اقتصاد رو به رشد آمریکا درآمد‌های دولت را بالا خواهد برد».

وی اضافه کرد: «این شرایط مالی اخطاری است به کنگره برای پیامد‌های وحشتناک هزینه‌های غیر مسئولانه و غیرضروری. رئیس‌جمهور ترامپ و دولتش با کنگره کار خواهند کرد و تصمیمات سخت لازم برای کنترل اوضاع مالی را خواهند گرفت. این تصمیمات به همراه افزایش درآمد‌ها، کسری بودجه را کاهش میدهد».

چندین تحلیلگر مستقل تخمین زده اند که طرح مالیاتی جمهوری خواهان حتی با وجود رشد اقتصادی باعث افزایش کسری بودجه می‌شود.

دولت ترامپ برای کاهش این کسری پیشنهاد داد هزینه‌های چند آژانس دولتی را پایین بیاورند. خزانه‌داری اشاره کرد که رسید‌های مربوط به «مالیات، معامله‌ها و سایر موارد» در سپتامبر ۲۰۱۸ تا ۳۵ میلیارد دلار افزایش داشته است یعنی ۳۵ درصد افزایش از سال گذشت تا حالا. مشخص نیست چقدر از این درآمد‌ها مربوط به عوارض ترامپ بر واردات شرکای تجاری اصلیش می‌باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: افزایش کسری بودجه دولت آمریکا وزیر خزانه داری آمریکا بودجه دولت آمریکا تولید ناخالص ملی آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۸۸۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طلا وارد کانال جدید شد/ قیمت جدید طلا ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، آخرین معاملات بازار جهانی نشان می‌دهد که قیمت طلا با افزایش ۰.۳ درصدی نسبت به روز گذشته به نرخ ۲ هزار و ۳۸۶ دلار رسید.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که اونس طلا طی یک هفته گذشته ۳۵ دلار و طی یک ماه گذشته ۲۳۱ دلار افزایش قیمت داشته است.

بر همین اساس، طلا در طول یک هفته گذشته ۱.۴ درصد و در طول یک ماه گذشته ۱۰.۷ درصد گران شده است.

براساس گزارش رویترز، قیمت طلا در اولین ساعات تجارت در آسیا در روز سه شنبه افزایش یافته است. تمایل به خرید این فلز گرانبها به خاطر تشدید تنش‌های خاورمیانه و با وجود بالا رفتن ارزش دلار و سود اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا افزایش یافته است. افزایش بیش از حد انتظار خرده فروشی در آمریکا در ماه مارس احتمال به تاخیر افتادن کاهش نرخ بهره فدرال رزرو را در سال جاری میلادی افزایش داده است.

گزارش افزایش بیشتر از حد انتظار خرده‌فروشی در آمریکا در ماه مارس ارزش دلار را ۰.۲ بالا برد و سود اوراق قرضه خزانه داری این کشور هم به بالاترین رقم طی ۵ ماه گذشته رسیده است.

بازار حالا انتظار دارد فدرال رزرو نرخ بهره را دو بار و هر کدام ۲۵ واحد پایین بیاورد در حالی که قبلا انتظار سه بار کاهش نرخ بهره می‌رفت.

برخی عقیده دارند آرام شدن تاثیر تنش‌های ژئوپلیتیکی قیمت طلا را در کوتاه مدت تا ۲۲۰۰ دلار پایین خواهد آورد.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1895673

دیگر خبرها

  • حاجی بابایی: افزایش قیمت نفت تغییری در بستن بودجه ایجاد نمی‌کند
  • هشدار صندوق بین المللی پول درباره بدهی دولت آمریکا
  • کسری ۲۳۰ هزار میلیارد تومانی هدفمندی یارانه‌ها
  • استرالیا بودجه دفاعی خود را افزایش می‌دهد
  • هیجانات بازار ارز تخلیه شد؟
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
  • وزیر خزانه‌داری آمریکا: ایران را تحریم می‌کنیم
  • پیامک گران شد
  • طلا وارد کانال جدید شد/ قیمت جدید طلا ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت جهانی طلا بازهم امروز افزایش یافت