Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-27@02:24:24 GMT

اسلحه پرسپولیس مقابل السد

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۸۸۶۹۷

اسلحه پرسپولیس مقابل السد

ساعت 24-سرمربی پرسپولیس در روزی که سه بازیکن اصلی تیمش را در اختیار نداشت به سراغ یکی از اصلی‌ترین استراتژی‌ها برای رسیدن به گل کشنده برابر السد رفت.

 پرسپولیس بشار رسن، علیرضا بیرانوند و احمد نوراللهی را به دلیل حضور در اردوهای تیم ملی در اختیار ندارد (بشار با ترک اردوی عراق به دلیل فوت مادرش به بغداد رفته است) و این روزها به دنبال این است تا از یکی از تاریخی‌ترین دیدارهای تیمش به سلامت عبور کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


محرومیت کمال کامیابی نیا و محمد انصاری و از دست دادن حسین ماهینی در بازی رفت مرحله نیمه نهایی مقابل السد قطر، بیشتر هواداران این تیم را ناامید کرده بود اما برانکو ایوانکوویچ با چینش جالب توجه خود و در نظر بهترین استراتژی برای مهار ستاره‌های فریرا، یک برد ارزشمند در تاریخ این باشگاه کسب کرد. پیروزی در بازی رفت مرحله نیمه نهایی و در زمین حریف اکنون سرخ‌ها را در یکی از بدترین فصول به امیدواری بزرگی رسانده تا طلسم عدم حضور در فینال لیگ قهرمانان آسیا را بشکند. با این حال شاگردان برانکو ایوانکوویچ با توجه به غیبت در نقل و انتقالات دو برهه اخیر، همچنان در تقابل نفر به نفر و قیاس با حریف شرایط سخت‌تری دارند و حتی بازی برگشت مقابل نزدیک به هشتاد هزار هوادار خودی و پشتوانه تک گله نیز نمی‌تواند تضمین کننده صعود آنها به فینال باشد. خصوصا اینکه السد هم در بازی برگشت مقابل همین پرسپولیس در مرحله گروهی و هم جدال با استقلال در مرحله یک چهارم نشان داد تیمی کاملا حرفه‌ای و مبتنی بر تاکتیک تیمی است که برای تمام دقایق می‌تواند خطرناک باشد.


برانکو ایوانکوویچ و شاگردانش با علم به سختی کار پیش رو اکنون تمام تمرکز خود را برای مهار حریف جمع کرده‌اند و راه‌های مختلف برتری و دستیابی به نتیجه صعود را دنبال می‌کنند. برانکو ایوانکوویچ در شرایطی تیمش را برای دیدار برگشت مقابل السد قطر مهیا می‌کند که بشار رسن بعد از درگذشت مادرش راهی بغداد شده و احمد نوراللهی و علیرضا بیرانوند نیز در اردوی تیم ملی حضور دارند. حضور بازیکنان رده امید در اردوی المپیک نیز تمرینات او را کاملا خلوت کرده تا از انجام بازی‌های درون تیمی و تاکتیکی نیز محروم بماند.


سرمربی کروات سرخپوشان تمرینات تیمش را با 14 بازیکن (بوژیدار رادوشوویچ، سیدجلال حسینی، شجاع خلیل زاده، محمد انصاری، سیامک نعمتی، آدام همتی، احسان علوان زاده، کمال کامیابی نیا، علی علیپور، گادوین منشا، محسن ربیع خواه، امید عالیشاه، شایان مصلح و مهدی شریفی) دنبال کرد. بازیکنان او که بیشتر با بدنسازی و حفظ قوای فیزیکی به دنبال این هستند تا کمبود نفرات را جبران کنند، بعد از آیتم ابتدایی در سالن بدنسازی با حضور در چمن ریکاوری را با آقا وسط دنبال کردند. بعد از این آیتم کار اصلی برانکو و تیمش استارت خورد. مشق غافلگیری حریف با سود بردن از ضربات ایستگاهی که پرسپولیس طی این مدت به بهترین شکل ممکن در بین تیم‌های ایرانی در آن موفقیت داشته است. سود بردن از ضربات شروع مجدد از ایستگاهی‌های نزدیک به محوطه جریمه تا کرنر و پرتاب اوت بخش بعدی تمرین امروز پرسپولیس بود که در فضای یک سوم به انجام رسید.


کارهای ترکیب در ایستگاهی و علیپور
سرمربی کروات سرخپوشان امید زیادی به گلزنی در آزادی و سخت کردن کار السد در ذهن دارد. تیم او که در کرنرها در فصل گذشته با همکاری فرشاد احمدزاده و محسن مسلمان به دنبال انجام حرکات غافلگیر کننده بود، اینبار راه‌های دیگر را دنبال می‌کند. در تمرین امروز فرد ضربه زننده کرنر باید توپ را به بازیکنی که به او نزدیک می‌شد رسانده و با جاگیری مجدد بازپس‌گیری توپ را سریعا انجام می‌داد. در این بخش علیپور که در کورترین نقطه محوطه جریمه قرار گرفته بود با حرکت انفجاری خود و دور زدن بازیکنانی (مدافعان و مهاجمان) که به سمت شش قدم هجوم می‌بردند، توپ را در اختیار گرفته و با ضربات پا یا سر دروازه را به خطر می‌انداخت. (نمونه‌ای از این گل را علی علیپور در فصل گذشته و در جدال مقابل سپیدرود در رشت به ثمر رسانده بود)


در ضربات ایستگاهی نیز بیشتر بازیکنان هدف پشت محوطه جریمه که در حالت عادی باید به دنبال توپ‌های ریباند باشند مورد هدف قرار گرفته و اصل غافلگیری با در اختیار دادن توپ به آنها صورت می‌گرفت.
برانکو ایوانکوویچ که به خوبی از قدرت خط دفاعی السد با حضور پدرو میگوئل، بوعلام خوخی در مرکز و عبدالکریم حسن و حمید اسماعیل در دو سمت با قدرت فیزیکی و با میانگین قدی بالای 180 شانس کم‌تری برای تقابل نفر به نفر خواهد داشت و بر این اساس چشم به غافلگیری روی یکی از آیتم‌هایی دوخته که تیمش طی این سال‌ها به خوبی آن را اجرا کرده است.

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۸۸۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حزباوی: من و اکرم عفیف شما همه!

به گزارش ورزش سه، محمد امین حزباوی مدافع دهه هشتادی و ملی پوش فوتبال ایران که حالا در السد قطر بازی می‌کند، موفق شد اولین قهرمانی باشگاهی خودش را با این تیم پرافتخار قطری جشن بگیرد. 

حزباوی در تابستان، با چشم پوشی بر روی پیشنهاداتی که از تیم های بزرگ داخل کشور داشت، بلیط سفر به قطرش را هماهنگ کرد و راهی السد شد.
مدافع سابق فولاد خوزستان که ۱۰ روز دیگر تولد ۲۱ سالگی خودش را جشن می‌گیرد، در خط دفاعی قهرمان قطر به شیوه‌ای بازی می‌کرد که بسیاری از کارشناسان، معتقد بودند تجربه و کیفیت بالای او با سنش کاملاً تضاد دارد. 

محمدامین حزباوی در فصل گذشته پس از آنکه توانست خود را به جواد نکونام اثبات کند به ترکیب تیم فوتبال فولاد خوزستان راه پیدا کرد و پس از حضور موفقیت‌آمیز در این تیم در جام باشگاه‌های آسیا هم به میدان رفت و مقابل تیم‌هایی مثل الهلال و الفیصلی اردن بازی کرد و توانست خوش بدرخشد و مورد توجه تیم السد قطر قرار بگیرد. درخشش حزباوی در فولاد موجب شد او مورد توجه امیرقلعه نویی هم قرار بگیرد و فروردین ۱۴۰۲ به اردوی آماده سازی تیم ملی دعوت شد. او البته در دو بازی تدارکاتی با روسیه و کنیا با وجود دعوت به تیم ملی در لیست بازیکنان حضور نداشت.

با خروج جواد نکونام از تیم فولاد و حضور منصوریان هم شاهد بودیم این مدافع مستعد مورد توجه سرمربی جدید قرار گرفت و به خوبی از پس این اعتماد برآمد.
درخشش حزباوی در تیم فولاد تا آنجا پیش رفت که شایعه پیشنهاد کارلوس کی‌روش به این بازیکن برای پذیرش تابعیت قطر هم مطرح شد اما او ترجیح داد پیراهن تیم ملی ایران را بر تن کند تا تمرکز خود را روی این موضوع بگذارد.

خرداد سال گذشته، موفقیت‌های پی در پی حزباوی در فولاد موجب شد او مورد توجه تیم السد قطر قرار بگیرد و با قراردادی ۵ ساله راهی این کشور شود و فوتبال خود را در لیگ ستارگان قطر ادامه دهد و در کنار بازیکنان مطرحی همچون «میگوئل» و «اوتاویو» قرار بگیرد.

علاوه بر این، حزباوی از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا به عنوان یکی از نامزدهای دریافت جایزه بهترین بازیکن سال آسیا در سال ۲۰۲۳ انتخاب شد البته این جایزه در نهایت به «مایکا هامانو» (باشگاه ایناک کوبه لئونسا، تیم ملی ژاپن) تعلق گرفت.

السد در این فصل به لطف حضور «امین حزباوی» توانسته است خط دفاع مستحکمی داشته باشد و با دریافت تنها ۱۷ گل خورده بهترین عملکرد دفاعی را در فصل جاری داشته است. 

حزباوی که نخستین فصل حضورش را در السد سپری می‌کند در این فصل در ۱۹ بازی برای تیمش به میدان رفته و موفق به ثبت یک گل هم شده است. او در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا هم حضور موفقی داشت و در ۴ دیدار برای تیمش به میدان رفت.

حزباوی تنها در ۲ بازی در ترکیب السد حضور نداشت که یک بار در هفته نخست لیگ و یک بار هم در هفته دوازدهم که به دلیل دریافت کارت زرد محروم بود. او مجموعاً ۱۳۱۳ دقیقه در لیگ ستارگان به میدان رفته است.

السد در خط حمله هم عملکرد درخشانی داشته است و به لطف حضور اکرم عفیف توانسته است ۶۱ گل به ثمر برساند که از این حیث هم بهترین عملکرد را در فصل جاری داشته است. اکرم عفیف با ثبت ۲۵ گل و ۹ پاس گل روی بیش از نیمی از گل‌های این تیم تأثیر مستقیم داشته است.

حزباوی در بیست سالگی به این موفقیت رسیده و با نگاه به شرایط کنونی او، می‌توان نوشت که با حضور او و پیشرفتش قطعا تیم ملی فوتبال ایران از حالا خیالش از داشتن یک مدافع شش دانگ و باهوش برای جام جهانی ۲۰۲۶ و جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۷ راحت است.

دیگر خبرها

  • حسینی: ۲ چیز در بازی مقابل پرسپولیس باعث خوشحالی ما شد
  • بازگشت سد دفاعی از پرسپولیس تا حذفی
  • محک پرسپولیس و سپاهان پیش از ال‌کلاسیکو/ تراکتور به دنبال انتقام
  • رزرو شهریار مغانلو برای پرسپولیس!
  • حزباوی: من و اکرم عفیف شما همه!
  • اوسمار: هوادران پرسپولیس پس از گل‌محمدی به دنبال برانکو بودند
  • سپاهان به ستاره‌هایش استراحت می‌دهد!
  • ببینید | لحظه اخراج امید ابراهیمی در مقابل السد
  • خروج سردار از سایه | مهاجم ایرانی اسلحه پنهان ده‌روسی مقابل لورکوزن خواهد بود؟
  • اورونوف، مهمترین اسلحه اوسمار برای انتقام