Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@19:49:08 GMT

مدیران استانی نقشه راه فرهنگ و هنر را تدوین کنند

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۸۸۷۳۲

مدیران استانی نقشه راه فرهنگ و هنر را تدوین کنند

گرگان - ایرنا - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مدیران استانی نقشه راه فرهنگ و هنر را در یک برنامه سه ساله تدوین و ارائه نمایند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید عباس صالحی روز سه شنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان اظهار داشت: سفرهای استانی مسوولان وزارتخانه در این راستا انجام می شود و گلستان دهمین مقصد این سفر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی عنوان کرد: در این زمینه تفاهم نامه همکاری با استانداری ها به امضا می رسد تا با نگاه عملیاتی و تامین منابع حوزه فرهنگ و هنر، بیش از گذشته برای فراهم کردن زیرساخت ها اقدام شود.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: بدون شک این برنامه می‌تواند در رشد و توسعه فرهنگ نقش موثری داشته باشد.
دکتر صالحی با بیان این که فرهنگ زیرساخت توسعه است، گفت: با توسعه فرهنگی می توان به توسعه سیاسی و اجتماعی هم دست یافت.
وی همچنین با اشاره به این که گلستان ویژگی‌های متعددی دارد، اظهار داشت: سابقه تاریخی، علمی و تمدنی استان گلستان فاخر و برجسته است.
صالحی اضافه کرد: مشاهده فضایی همچون ایران کوچک در گلستان نشان دهنده وحدت مثال‌زدنی مردم استان است که این مساله در داخل و خارج اهمیت دارد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به انتصاب یک بانو برای تصدی مدیر کلی فرهنگ و ارشاد اسلامی در گلستان تصریح کرد: حضور بانوان فاخر و برجسته می‌تواند به حوزه فرهنگ و هنر کمک کند و نمادی برای تمام استان‌ها و توسعه این حرکت شود.
وی بیان کرد: در برخی از استان‌ها همچون گلستان، سپردن این مسوولیت به بانوان انجام شده و در دیگر نقاط در حال اجرا است و امیدواریم بتوانیم از توان مدیریتی زنان در راستای توسعه کشور استفاده کنیم.
نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان نیز در این دیدار گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مسئولیت عرصه فرهنگ و تلاش برای بهبود آن را برعهده دارد و از طریق فرهنگ‌سازی می‌تواند بهترین خدمت را به مردم کند.
آیت الله سیدکاظم نورمفیدی اظهار داشت: یکی از نمونه‌های موثر در فرهنگ ‌سازی، رفتار است که بهترین تاثیر را در این بخش دارد و مسوولان باید رفتار خوبی داشته باشند تا خوبی آن به مردم هم برگردد.
امام جمعه گرگان با اشاره به تلاش های استاندار گلستان، این تلاش‌ها را دلسوزانه توصیف کرد و گفت: این رفتار از ابزارهای مهم فرهنگ‌سازی محسوب می‌شود و اگر مردم، تلاش مدیران را مشاهده کنند با مسوولان همراهی و همکاری می کنند.
به گزارش ایرنا، سید مناف هاشمی استاندار گلستان هم در این دیداردر سخنان کوتاهی با بیان اینکه گلستان سرزمین وحدت اقوام بوده و این اتحاد مدیون تلاش مردم و نماینده ولی فقیه در استان است، گفت: پنج تن از مدیران کل استان در بخش های مختلف از بانوان هستند.
سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز سه شنبه برای انجام سفر یک روزه وارد استان گلستان شد؛ شرکت در شورای اداری استان، امضای تفاهم نامه همکاری با استاندار و دیدار با اصحاب فرهنگ و هنر و همکاران اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از برنامه های این سفر یک روزه است.
برگزاری نشست با اصحاب فرهنگ و هنر گلستان، حضور در منزل داود عامری از هنرمندان جانباز (70 درصد) در رشته عکاسی و کریم الله قائمی پژوهشگر و نویسنده گلستانی از دیگر برنامه های امروز وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفر به استان گلستان است.
3014/1648/1860

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي وزير فرهنگ سفر گلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۸۸۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستورالعمل جدید صدور پروانه فعالیت کانون‌های تبلیغاتی ابلاغ شد

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس محمدیان اظهار کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دستورالعمل جدید صدور پروانه فعالیت کانون‌های آگهی و تبلیغاتی را که در اجرای بند ۱۶ ماده ۲ قانون اهداف و وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تدوین شده است، ابلاغ کرد.

محمدیان با اعلام این مطلب افزود: دستورالعمل جدید صدور پروانه فعالیت کانون‌های آگهی و تبلیغاتی بر اساس قانون و مصوبات شورای راهبری توسعه مدیریت و در راستای ساماندهی مجوزهای این وزارتخانه تهیه و پس از تصویب، از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای اجرا به معاونت امور رسانه‌ای و تبلیغات ابلاغ شد.

وی گفت: بر اساس این دستورالعمل، معاونت امور رسانه‌ای و تبلیغات موظف شده است مجوز کانون‌های آگهی و تبلیغاتی را از طریق درگاه ملی صدور مجوزها و بستر الکترونیک سامانه جامع تبلیغات با هماهنگی کامل با مراکز استان و شهرستان‌های سراسر کشور حداکثر ظرف ۲ ماه صادر کند. بدین ترتیب و بر اساس مفاد دستورالعمل ابلاغ شده، تمامی متقاضیان دریافت مجوز فعالیت تبلیغاتی می‌توانند از طریق سامانه جامع تبلیغات که به درگاه ملی مجوزها مرتبط است، درخواست مجوز ارائه دهند.

محمدیان با اشاره به سیاست‌های دولت سیزدهم مبنی بر تسهیل و تسریع فرآیندهای قانونی برای متقاضیان تأسیس مراکز فرهنگی افزود: در این ارتباط، دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی نیز هم‌راستا با سیاست‌های کلان دولت، بسترهای لازم را برای تحقق تسهیل روند صدور مجوز کانون‌های آگهی و تبلیغاتی فراهم کرده و این دستورالعمل به انجام فعالیت‌ها در چارچوب‌های تعیین شده، کمک خواهد کرد.

مدیرکل تبلیغات و اطلاع‌رسانی تاکید کرد: پیش از این، دستورالعمل انتشار محتوای تبلیغاتی نیز از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ابلاغ و بر اساس آن، نحوه انتشار محتوای تبلیغاتی چارچوب انتشار انواع محتوا در حوزه تبلیغات را ترسیم شده است.

بدین ترتیب، تمامی فعالیت‌های تبلیغاتی در چهار رسته «تبلیغات فضای مجازی»، «تبلیغات پخشی و سمعی و بصری»، «تبلیغات محیطی» و «تبلیغات چاپی» ملزم به دریافت مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند.

کد خبر 6087981

دیگر خبرها

  • پیام تسلیت وزیر فرهنگ در پی درگذشت معصومه حائری
  • ۱۰ رسانه جدید به جمع پایگاه‌های خبری ایلام پیوستند
  • آموزشگاه‌های آزادهنری معاف از مالیات می‌باشند
  • تدوین سند چشم‌انداز توسعه حمل‌ونقل استان گلستان
  • برنامه پیشرفت فرهنگی استان یزد به‌زودی رونمایی می‌شود
  • تجزیه و تحلیل نظام برنامه‌ریزی کشور و تبیین نقشه‌راه برنامه هفتم توسعه
  • رئیس‌جمهور وارد تهران شد
  • دستورالعمل جدید صدور پروانه فعالیت کانون‌های تبلیغاتی ابلاغ شد
  • مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی درگذشت خبرنگار سیستان و بلوچستان را تسلیت گفت
  • سلماس؛میزبان هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی