Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-25@20:15:05 GMT

برگزاری مراسم روزجهانی عصای سفید در همدان

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۸۸۸۲۲

برگزاری مراسم روزجهانی عصای سفید در همدان

همدان - مراسم روز جهانی عصای سفید با حضور نماینده مردم همدان و فامنین، مدیر کل بهزیستی استان، رئیس هیئت ورزش های جانبازان و معلولین و رئیس آموزش و پرورش استثنایی برگزار شد.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان همدان ، حمید رضا الوند مدیرکل بهزیستی استان با اشاره به شعار روز جهانی عصای سفید (رفع تبعیض راهم را روشن می سازد ) گفت : با اندکی تأمل می توان به این مهم رسید که معلولیت در جسم نیست بلکه معلولیت ناشی از برداشت و نگاه ها به اتفاقات و وقایع است چرا که حضور افراد معلول در جامعه نیازمند همراهی و همگامی ماست و در یک جمله نیازمند فرهنگ سازی است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الوند افزود : در سال گذشته بیش از 50 هزار نفر در برنامه غربالگری بینایی مورد غربالگری قرار گرفته اند و همین امر گامی برای پیشگیری از معلولیت نابینایی است ودر همین راستا برنامه غربالگری ژنتیک نیز برای پیشگیری از معلولیت ها در حال انجام است.

وی در ادامه  خاطر نشان کرد : قانون جامع حمایت از معلولین بعنوان یک قانون مترقی گامی اساسی برای احقاق حقوق معلولین است و تخطی از انجام این قانون از طریق مراجع قضایی قابل پیگرد است و این اهتمام برای حضور همه افراد در جامعه است.

حمیدرضا حاجی بابایی نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در این مراسم ضمن تبریک روز جهانی عصای سفید گفت: معلولیت و بهره مند نشدن از توانایی کامل جسمی نه تنها محدودیت و عیب نیست بلکه محدودیت و عیب اساسی محدودیت معنوی و بهره مند نشدن از الطاف معنوی خداوندی است چراکه در دنیا خوشبختی کامل شامل حال همه نمی شود و افرادیکه از توانایی معنوی برخوردارند نه تنها با مشکلات کنار می آیند بلکه از این راه به مقرب  الهی تبدیل می شوند .

وی در ادامه افزود: همه مسئولین از قانون گذاران تا مجریان قانون در برابر مردم و بخصوص معلولین وظیفه دارند و در تصویب قانون جامع حمایت از معلولین عزم قانونگذاران در حمایت از این قشر نمایان شد و اکنون زمان اجراست پس مسئولین می بایست در اجرای این قانون آحاد مردم از معلولین تا سایر اقشار را همانند خانواده خود بدانند و برای اجرای دقیق قانون تلاش نمایند .

حاجی بابایی خاطرنشان کرد : خدمت به مردم نعمتی است که نه تنها رضایت خالق را به دنبال دارد بلکه احساس خوشایندی پس از خدمت و استجابت دعا از جانب خالق پاداش همین نعمت است .

گفتنی است در پایان مراسم هدایایی به رسم یاد بود به روشندلان در رشته های فرهنگی، هنری ، اهدا گردید.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: روشندلان عصای سفید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۸۸۸۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشن فرشته‌ها با حضور ۱۳۱۰ دانش‌آموز دختر همدانی

جشن تکلیف دختران همدانی با حضور ۱۳۱۰ دانش‌آموز دختر از ۲۵ مدرسه در حسینیه امام (ره) همدان برگزار شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، مراسم جشن عبادت دختران دانش‌آموز پایه سوم ابتدایی با حضور مسئولان استانی در حسینیه امام خمینی (ره) همدان برگزار شد.

برنامه‌های متنوعی از جمله شعرخوانی، اجرای دکلمه و نمایش با محتوای شیوه‌نامه‌های دینی برای افراد مکلف برگزار شد و فرشته‌های زمینی، آعاز عبادت خدای رحمان و انجام اعمال و تکالیف الهی را جشن گرفتند. حضور دانش‌آموزان با چادر نماز و آراسته از دیگر جلوه‌های این مراسم بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان در این مراسم در گفت‌و‌گو با تسنیم، گفت: قابی که از حضور دانش‌آموزان دختر در جشن تکلیف در پشت من قرار دارد از زیباترین تصاویری است که انسان می‌تواند ببیند.

آیت الله حبیب‌الله شعبانی موثقی عنوان کرد: از آموزش و پرورش تشکر می‌کنم که شرایطی را فراهم کردند تا بچه‌ها جشن تکلیف را در کنار یکدیگر تجربه کنند.از اقتضائاتی که مربوط به این جلسات هست استفاده شده و کادر مدارس و مجموعه افرادی که در برگزاری این مراسم مشارکت داشتند تشکر می کنم.

محمد ساده دل، سرپرست ناحیه یک آموزش و پرورش همدان نیز در این مراسم، اظهار داشت: برنامه جشن تکلیف دختران در راستای برنامه‌های تربیتی وزارت آموزش و پرورش به همت معاونت پرورشی در حال برگزاری است.

وی عنوان کرد: در این مراسم 1310 دانش آموز دختر از 25 مدرسه از همدان در این مراسم حضور دارند، امیدواریم با برنامه‌های خاص تربیتی در حال اجرا بتوانیم نسلی در تراز انقلاب اسلامی تربیت کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اجرای طرح ایستگاه قانون در استان همدان
  • با این فناوری انقلابی، معلولیت دیگر محدودیت نخواهد بود
  • کار شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، جریان‌سازی فرهنگی است
  • برگزاری مراسم انتخاب قهرمانان ورزش سال 1402/ کیانی و میرزازاده قهرمانان زن و مرد ایران از نگاه مردم شدند
  • معرفی مدیر بنیاد مسکن کبودراهنگ
  • جشنواره معلولین هند به مستند «احمد» جایزه داد
  • معرفی سرپرست جدید نهاد نمایندگی در دانشگاه پیام نور همدان
  • جشن فرشته‌ها با حضور ۱۳۱۰ دانش‌آموز دختر همدانی
  • رونق کنسرت‌ها تهدید یا فرصت؟
  • برگزاری مراسم قرعه‌کشی و واگذاری ۸۱ قطعه زمین در قالب قانون جوانی جمعیت