Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس پلیس پایتخت اعلام کرد که هرگونه خرید و فروش ارز در کوچه، خیابان، چهارراه و... ممنوع است.

به گزارش ایسنا، سردار حسین رحیمی در حاشیه اجرای طرح رعد اظهارکرد: همکاران من بنا به درخواست بانک مرکزی و هماهنگی با دستگاه قضا از چهارشنبه هفته گذشته تا کنون ۸۵ نفر از دلالان و مخلان بازار ارز را که با وقاحت تمام اقدام به قیمت گذاری‌های کاذب و خرید و فروش غیر مجاز ارز کرده بودند دستگیر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تمامی این افراد سابقه دار بودند، خاطرنشان کرد: این افراد در طرح‌های قبلی جمع‌آوری دلالان و مخلان بازار ارز نیز دستگیر شده بودند؛ اما متاسفانه آزاد شده و دوباره به این کار روی آورده بودند.

رئیس پلیس پایتخت با اشاره به موارد کشف شده از این افراد گفت: ۲۴۰ هزار دلار، ۱۷۵ هزار دینار، ۵۷۷۵ لیر و ۴۵۲۰ یورو به همراه هشت کیلوگرم طلای آب شده از جمله مواردی است که از این افراد کشف و ضبط شد.

رحیمی همچنین با تاکید بر اینکه هر گونه خرید و فروش ارز در خیابان، چهارراه، معبر، میدان و... ممنوع است، ادامه داد: تنها صرافی‌های مجاز و بانک‌ها اجازه خرید و فروش ارز را دارند و با افرادی که اقدام به خرید و فروش غیر مجاز ارز کرده و در این فضا اخلال ایجاد کنند پلیس برخورد خواهد کرد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با تاکید بر اینکه نظارت پلیس بر بازار طلا و ارز همچنان ادامه خواهد داشت، گفت: در روزهای آتی نیز نسبت به دستگیری دلالان و مخلان نظم و امنیت اقتصادی اقدام خواهیم کرد و کسانی که بخواهند با فضاسازی در این فضا سودجویی کنند باید بدانند که پلیس بر آن‌ها نظارت دارد.

تعقیب ۱۲ شرکت لیزینگ خودرویی غیر مجاز

رحیمی در بخش دیگری از سخنان خود نسبت به فعالیت شرکت‌های غیر مجاز لیزینگ خودرویی هشدار داد و تصریح کرد: متاسفانه شرکت‌های لیزینگی که تبلیغ هم می‌کنند و ما تبلیغات آن‌ها را در فضاهای شهری می‌بینیم به راحتی اقدام به تبلیغ فعالیت مجرمانه خود می‌کنند که تاکنون ۱۲ شرکت لیزینگی خودرو تحت تعقیب قرار گرفته‌اند و مدیران دو شرکت نیز متأسفانه از کشور خارج شده‌اند. بنابراین لازم است که شهروندان حتما هنگام خرید و فروش لیزینگی خودرو با دقت کامل و اطمینان اقدام به خرید کنند.

به گفته سردار رحیمی، پرونده‌های این شرکت‌های لیزینگی در پلیس در دست بررسی است اما دستگاه قضایی به آن‌ها رسیدگی خواهد کرد.

وی درباره اینکه آیا قاچاق سوخت در تهران نیز وجود دارد گفت: در تهران مشکل قاچاق سوخت نداریم.

منبع: فرارو

کلیدواژه: کلاهبرداری لیزینگ لیزینگ خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۸۸۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعهد شرکت پشتیبانی امور دام به تامین گوشت بازار داخل

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین شیرزاد، مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور گفت: این شرکت طی سال ۱۴۰۲ نزدیک به ۴ میلیون تن نهاده (جو، ذرت و کنجاله سویا) به نظام بهره برداری دام و طیور کشور عرضه کرد.

وی ادامه داد: سیاست جدید شرکت ادامه روند ۶ ماه گذشته از جمله حمایت همه جانبه از جامعه دامپروری و مرغداران کشور از طریق فروش نهاده مدت دار، تولید قراردادی با زنجیره‌ها و ایجاد آرامش حداکثری در بازار نهاده‌ها و استفاده از پتانسیل بازار بدهی با مکانیزم تأخیری استمهال البته با قدرت بیشتر است.

وی افزود: در ۶ ماه دوم سال ۱۴۰۲ نزدیک به ۹۰۰ هزار تن جو، ۱.۵ میلیون تن ذرت به صورت نسیه و مدت دار با چک و سفته و ضمانت نامه بانکی به جامعه هدف بهره بردار عرضه شده است. در عرضه بیش از یک میلیون تنی سویا طی سال قبل حدود ۱۰۰ هزار تن کنجاله سویا به شکل نسیه بوده است. در مجموع بیش از ۸۷ درصد فروش‌ها در نهاده جو به شکل نسیه، ۷۵ درصد فروش ذرت و ۱۲ درصد کنجاله سویا نیز به صورت نسیه و مدت دار ۳ تا ۶ ماهه و در برخی استان‌های محروم ۸ ماهه، به دامداران و مرغداران کشور تحویل داده شده است.

شیرزاد با بیان اینکه این سیاست‌های حمایتی با قدرت و توان بیشتر در سال جدید نیز ادامه خواهد یافت تا آسیب‌های گذشته ناشی از افزایش قیمت نهاده‌های دام و طیور، عدم تزریق سرمایه در گردش مکفی به صنعت دام و طیور و کشتار دام مولد و رشد تعطیلی واحدهای کوچک و متوسط تعدیل و صدمات تا حدودی جبران گردد، اظهار کرد: نتایج این سیاست‌های حمایتی تا کنون بازگشت بسیاری از واحدهای کوچک و متوسط دام و طیور به چرخه تولید کشور، اطمینان خاطر مرغداران و دامداران از وجود وفور و فراوانی نهاده و آرامش بازار طی ۶ ماه گذشته، رشد تولید گوشت سفید، دیر کشتاری در دام سبک، تشویق به پروار بندی گوساله پایه پروار، تشویق به جوجه‌ریزی تا ۱۵۲ میلیون قطعه، افزایش وزن مرغ‌هایی که امروز روانه کشتارگاه‌ها می‌شوند، افزایش ذخایر گوشت کشور، جلوگیری از کشتار دام مولد و رشد اشتغال در صنعت دام و طیور و ایجاد سپهری امیدوارانه در میان ذی‌نفعان و ذی‌مدخلان جامعه دامپروری و مرغدار کشور است. همچنین خرید بیش بود یا مازاد مرغ تولید داخل از مرغداران و فعالان صنعت طیور کشور با قدرت ادامه دارد.

خرید گوشت‌های مازاد بازار

مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور در زمینه خرید مرغ داخلی نیز گفت: در ۶ ماهه دوم سال ۱۴۰۲ حدود ۳۱ هزار تن مرغ و از ابتدای سال جاری تا کنون نیز حدود ۶ هزار تن مرغ از بازار جمع‌آوری و ذخیره شده است. خرید از همه اتحادیه‌های استانی، زنجیره‌ها و واحدهای مرغداری متقاضی در جریان است و تا کنون بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان به مرغداران کشور به شکل نقدی و نزدیک به ۵۲۰ میلیارد تومان به اشکال تولید قراردادی و تهاتر مرغ با نهاده همچنان ادامه دارد.

این مسؤول دولتی تصریح کرد: سیاست‌های بازرگانی شرکت طی ۶ ماهه دوم سال ۱۴۰۱ با تغییر جهت به سوی «تأمین ذخایر استراتژیک کشور با خرید مرغ تولید شده در داخل و حمایت از مرغدار داخلی و ترویج تولید قراردادی طیور» بوده است. روند خرید بیش بود مرغ به شکل نامحدود در همه استان‌ها ادامه دارد.

شیرزاد با بیان اینکه در کنار این سیاست حمایتی شرکت پشتیبانی امور دام حمایت همه جانبه خود را از صادرات مرغ به کشورهای هدف اعلام می‌دارد، یادآور شد: در حال حاضر شرکت پشتیبانی امور دام در خدمت بهره برداران دام و طیور ایران زمین می‌باشد و در خدمت جامعه مولدین طیور و دام برزیلی یا هر کشور دیگری نیست. ذخایر راهبردی مرغ از تولیدکنندگان داخلی تأمین و انبارش می‌شود و در تلاش هستیم امسال این اتفاق مهم برای صنعت دامپروری و تولید گوشت قرمز هم محقق شود.

وی گفت: از دو ماه پیش در فراخوان‌های عمومی بین‌المللی شرکت، خرید مرغ از منشأ خارجی محدود شده تا مرغدار داخلی با اطمینان بیشتری اقدام به جوجه‌ریزی و تولید کنند. همچنین توزیع مرغ منجمد به طور کامل متوقف شده است.

تسویه طلب‌های معوق

مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور درباره تسویه باقی مانده طلب نهاده‌های موسوم به ارز اشخاص (ارز ترجیهی ۴۲۰۰ تومانی) از سال ۱۴۰۱ عنوان کرد: با هماهنگی معاونت امور دام، معاونت توسعه بازرگانی، سامانه بازارگاه و بانک کشاورزی این مهم در حال انجام است.

شیرزاد اضافه کرد: البته از سال ۱۴۰۲ با حمایت‌های وزیر جهاد کشاورزی و اهتمام تیم جدید هیأت مدیره شرکت در حمایت از جامعه بهره برداران در مجموع عرضه این نهاده‌ها در چند ماه اخیر شتاب بیشتری گرفته و سرجمع طی ۱۱ مرحله عرضه نهاده‌ها به بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن ذرت، بیش از ۶۰۴ هزار تن جو و نزدیک به ۵۰۰ هزار تن کنجاله سویا با ارز ۴۲۰۰ تومانی رسیده است.

این مسؤول دولتی در پایان با بیان اینکه تمامی مطالبات جو و ذرت به طور کامل تحویل مرغداران شده است، اظهار کرد: باقی مانده طلب مرغداران نیز با توجه به رأی زنی‌های انجام شده جهت در اختیار قرار دادن منابع ارزی مصروف نشده، مطابق وعده داده شده از سوی بانک مرکزی و معاونت توسعه بازرگانی وزارت متبوع، به محض رسیدن محموله‌ها این شرکت نسبت به بارگذاری و تحویل محموله مذکور از محل خریدها اقدام می‌کند.

کد خبر 6082982

دیگر خبرها

  • فرار سارقان موتور سیکلت بی نتیجه بود
  • تعهد شرکت پشتیبانی امور دام به تامین گوشت بازار داخل
  • اسب آبی سرگردان در خیابان‌های این شهر+ عکس
  • مدیر یک شرکت لوازم آرایشی در برج بیست طبقه‌اش به قتل رسید
  • دستگیری ۲۰ نفر به دلیل فروش سوال های جعلی آزمون سراسری
  • قتل مدیر شرکت‌ لوازم آرایشی با ۳۷ ضربه چاقو در برج ۲۰ طبقه‌اش
  • دستگیری ۲۰ نفر به دلیل فروش سوال‌های جعلی آزمون سراسری
  • مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج بیست طبقه‌اش به قتل رسید
  • سارقان ۱۰ میلیاردی تجهیزات بانک های دولتی در دام پلیس البرز
  • ضرورت استعلام از شهرداری برای خرید و فروش املاک تجاری در پردیسان