Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-16@20:46:29 GMT

عرضه نفت خام در بورس قطعی شد

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۸۸۸۶۴

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ براساس این اطلاعیه قرار است تا پایان مهرماه یک میلیون بشکه نفت خام با تسویه ۲۰ درصد ریالی و۸۰ درصد ارزی عرضه شود.
در این اطلاعیه آمده است: در راستای تحقق بند ۱۳ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری، مبنی بر ایجاد تنوع در روش‌های فروش نفت و مشارکت بخش خصوصی و همچنین اجرای بند (ح) ماده ۴ قانون پنج ساله برنامه ششم توسعه کشور، شرکت ملی نفت ایران در نظر دارد تا پایان مهرماه سال جاری اقدام به عرضه یک میلیون بشکه نفت خام در رینگ بین‌الملل بورس انرژی ایران کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این راستا، با توجه به فراهم شدن زمینه‌های قانونی و نهایی‌سازی چارچوب و اصول کلیدی موضوع توسط مراجع ذیصلاح، شرکت ملی نفت ایران با همکاری بورس انرژی ایران و شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، ساز و کار اجرایی و جزئیات شرایط عرضه را طراحی و جمع‌بندی کرده است. ایجاد فضایی شفاف و سالم جهت استفاده از پتانسیل‌های بخش غیردولتی جهت صادرات نفت‌خام از مزایای اصلی این طرح خواهد بود.
بر این اساس، فروش به صورت ۲۰ درصد ریالی و ۸۰ درصد ارزی خواهد بود که تسویه بخش ریالی (بر اساس نرخ تسعیر سنا) بصورت نقدی قبل از تحویل محموله و تسویه بخش ارزی به صورت اعتباری، با ارائه ضمانت‌نامه بانکی تعهد پرداخت ریالی معتبر از بانک‌های مورد قبول شر کت ملی نفت ایران، پس از تحویل محموله صورت می‌گیرد.
متقاضیان خرید جهت شرکت در معامله، بایستی ۱۰ درصد ارزش سفارش را به صورت ریالی به میزان پیش پرداخت قبل از عرضه به حساب اعلامی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه واریز نمایند که در صورت انجام معامله بخشی از ۲۰ درصد ریالی محسوب خواهد شد.
خریداران بر اساس قیمت پایه اعلامی شرکت ملی نفت ایران که بر اساس قیمت‌های معاملاتی امور بین‌الملل این شرکت خواهد بود، بر روی قیمت نفت‌خام رقابت می کنند که انتظار می‌رود ایجاد چنین فضای رقابتی منجر به کشف قیمت مناسب و شفاف شود.
تحویل نفت‌خام به خریداران در محموله‌های حداقل ۵ هزار تنی (معادل حدود ۳۵ هزار بشکه استاندارد) قابل انجام بوده و البته، خریداران می توانند با تجمیع قراردادهای خرید، نسبت به برداشت محموله‌های بزرگتر اقدام کنند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: عرضه نفت خام بورس قطعی انرژی اقتصاد مقاومتی شرکت ملی نفت ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۸۸۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۱ انشعاب غیرمجاز آب در شهرستان مشهد قطع شد

حسین اسماعیلیان گفت: با انجام بازرسی توسط کارشناسان این شرکت، ۲۵ انشعاب غیرمجاز از شبکه و ۱۶ انشعاب غیرمجاز از ملک مجاور در شهرستان مشهد شناسایی و قطع شد.

وی اضافه کرد: همچنین ۲۳ پرونده از تخلفات صورت گرفته در حوزه انشعابات غیرمجاز که توسط واحد حقوقی این شرکت پیگیری شده بود، برای رسیدگی به دادسرای ناحیه ۲ و چهار پرونده نیز به دادگاه عدالت ارجاع شده است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مشهد ادامه داد: داشتن انشعاب غیرمجاز غیرقانونی و جرم است و به صورت جدی با این تخلف برخورد می شود.

اسماعیلیان گفت: اکنون در شرایط خشکسالی و کم بارشی قرار داریم و انشعابات غیر مجاز بزرگترین تهدید در این وضعیت به شمار می رود.

اکنون فقط ۶ درصد از حجم ذخیره سدهای تامین کننده آب مشهد دارای آب است که حدود ۱۵۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • کاهش حاشیه سود شرکت ها از ۳۴ درصد به ۱۳ درصد
  • محکومیت یک میلیارد ریالی قاچاقی کود شیمیایی در نهاوند
  • قیمت هر سهم باشگاه پرسپولیس اعلام شد
  • قیمت هر سهم باشگاه پرسپولیس اعلام شد+جزئیات
  • افزایش ٤ برابری معاملات بورس و قراردادهای دو جانبه
  • محکومیت یک میلیارد ریالی جریمه عرضه خارج از شبکه کود شیمیایی در نهاوند
  • افزایش ۴ برابری معاملات برق در بورس انرژی
  • رشد ۴ برابری معاملات برق در بورس انرژی
  • ۴۱ انشعاب غیرمجاز آب در شهرستان مشهد قطع شد
  • جدایی مهاجم نفرین شده گل‌گهر قطعی شد