Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-04@06:28:29 GMT

توسعه یافتگی خوشه‌ی فرش دستباف فارس

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۸۸۹۱۰

توسعه یافتگی خوشه‌ی فرش دستباف فارس

به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، شهرام کمال‌زاده گفت: در جلسه پایش نهایی خوشه فرش که با حضور نماینده سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران برگزارشد، این خوشه پس از سه سال فعالیت، بعنوان خوشه‌ای توسعه یافته معرفی شد.  وی اضافه کرد: با تلاش‌های انجام شده طی سه سال گذشته، میزان اشتغال در خوشه به بیش از 81 هزار و 500 نفر رسید که در مقایسه با سال نخست فعالیت خوشه 14 درصد رشد را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  کمال‌زاده از فعالیت 594 بنگاه تولیدی، صنفی در این خوشه خبر داد و گفت: شاخص بنگاه‌های خوشه فرش نیز حاکی از رشد 2.3 درصدی است.  معاون شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در ادامه با اشاره به افزایش 20 درصدی تولید دست بافته‌ها در این خوشه گفت: شاخص میزان تولید در پایان سال سوم  فعالیت به 8 هزار و 142 متر انواع دست بافته رسید؛ این افزایش مقدار تولید با توجه به برنامه‌های انجام شده در راستای شبکه‌سازی  و توانمندسازی واحدها در زمینه شناخت سلیقه بازار و احیای نقشه‌های اصیل متناسب با سلیقه بازار صادراتی بوده است.  کمال زاده در ادامه از افزایش 20 درصدی سرمایه گذاری در خوشه فرش در سه سال اخیر خبر داد و گفت: در یک سال اخیر میزان سرمایه گذاری در فرش فارس به 46 میلیارد ریال رسیده است. وی با بیان اینکه خوشه فرش فارس با توجه به مزیت‌های ویژه ضمن افزایش میزان تولید و صادرات، با تکیه بر محصول متمایز و با کیفیت نسبت به احیا و توسعه بازارهای خود اقدام کرده است، از فروش داخلی 5 هزار و 500 میلیارد ریالی و صادرات 3 هزار و 900 میلیارد ریالی دست بافته‌های فارس در سال سوم فعالیت خوشه خبرداد. معاون شرکت شهرک‌های صنعتی فارس خاطرنشان کرد: شرکت شهرک‌های صنعتی فارس، با اختصاص یارانه و مشوق‌ها، حمایت از حضور اعضای کنسرسیوم فرش فارس در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی، فراهم کردن بستر عرضه مناسب تولیدات در ایران و جهان و ... از خوشه فرش فارس حمایت کرده است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: رشد شاخص صنایع کوچک فرش یارانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۸۸۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم کامل از حمله بزرگ با موشک خوشه‌ای به مواضع ارتش روس

طبق گفته اوکراینی‌ها محل تجمع نیروهای روسی به وسیله موشک‌های دارای کلاهک خوشه‌ای ATACMS مورد اصابت قرار گرفته، باتوجه به ویدئو حداقل سه موشک در حمله استفاده شده است.اگر به لحظات اول ویدئو توجه کنید در ثانیه دوم پیش از رسیدن موج بمب‌های خوشه‌ای یک برخورد بزرگ دیده می‌شود که در واقع حاصل اصابت کلاهک ‌خوشه‌ای خالی شده موشک ATACMS در فاز آخر است./Viral vids

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • جدول میزان بارش‌های فارس تا ساعت ۶:۳۰ امروز
  • مراقب وزش باد شدید باشید / دهرم فراشبند؛ در صدر میزان بارش‌ها
  • فراشبند همچنان صدر نشین ثبت بارش های بهاری
  • فیلم کامل از حمله بزرگ با موشک خوشه‌ای به مواضع ارتش روس
  • رئیس سازمان چای کشور در گفت‌وگو با قدس: چای ایرانی رنگ حمایت گرفت
  • فراشبند با ۳۷ میلی متر باران، رکورد دار بارش‌ها
  • چای ایرانی رنگ حمایت گرفت
  • ببینید | لحظه اصابت 3 موشک خوشه‌ای اوکراینی به ارتش روسیه
  • ۱۵ درصد گوشت قرمز خراسان رضوی توسط عشایر تولید می‌شود
  • نمایش راز خوشه‌ی پروین در تبریز به روی صحنه‌ می‌رود