Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@00:52:47 GMT

حضور ۶۰ هزار معلول در برنامه های هفته پارالمپیک

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۸۸۹۳۵

حضور ۶۰ هزار معلول در برنامه های هفته پارالمپیک

رئیس ستاد برگزاری هفته پارالمپیک گفت: با موفقیتی که کاروان جانبازان و معلولان در بازیهای پاراآسیایی جاکارتا داشت امسال مراسم بزرگداشت هفته پارالمپیک جدی‌تر و تخصصی‌تر برگزار خواهد شد.

به گزارش ایسنا مجید قدمی، رئیس ستاد برگزاری یازدهمین مراسم بزرگداشت روز ملی و هفته پارالمپیک در جمع خبرنگاران گفت: هدف از برگزاری مراسم این هفته، ایجاد فضای نشاط و خودباوری  و ارتقای فرهنگ جامعه نسبت به توانمندی‌های معلولان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به بهانه‌ی این هفته سعی داریم فضایی ایجاد کنیم تا جامعه با ورزشکارانی که در میادین داخلی و خارجی موفقیت‌های خوبی را کسب کرده‌اند آشنا شوند.

وی گفت: ما با توکل و تلاش سعی داریم توانایی‌های معلولان را در رشته‌های مختلف به معرض نمایش بگذاریم. همچنین این هفته بهانه‌ای است برای آموزش ۱۵۷۰ مدارس استثنایی تا بتوانیم بر اساس محتوای آموزشی جهت‌گیری‌های ورزش معلولان را همسو با برنامه‌های کمیته ملی پارالمپیک قرار دهیم.

وی افزود: در این هفته همچنین در ۳۱ استان سعی داریم مدرسینی را برای آموزش معلولان قرار دهیم تا بتوانند مربیانی را در مدارس مختلف برای هر رشته ورزشی معلولان تربیت کنند تا بتوانیم در آینده در هر رشته‌ی ورزشی مربیان خوبی را برای این  قشر از جامعه داشته باشیم.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی خاطر نشان کرد: یکی از مباحث مهم که در هفته بزرگداشت روز ملی و هفته پارالمپیک به دنبال آ هستیم بحث استعداد یابی است. با توجه به این که بحث جانبازان در جامعه رو به کاهش است، سعی داریم در مدارس استثنایی بین دانش آموزانی که در رده سنی ۱۲ تا ۱۵ سال قرار دارند استعداد یابی خوبی در استانهای مختلف صورت گیرد تا با کمک‌ هیات‌های ورزشی، دانش آموزان نخبه و با استعداد را در رشته‌های مختلف شناسایی و به جامعه معلولان معرفی نماییم.

وی روز ۲۴ مهر ماه را روز آموزش و عصای سفید ، ۲۵ مهر روز پارالمپیک در مدرسه و دانشگاه، ۲۶ مهر روز نشاط و خانواده، ۲۷ مهر تجدید بیعت با ولایت، ۲۸ مهر پارالمپیک و بهزیستی، ۲۹ مهر پارالمپیک و رسانه و ۳۰ مهر را روز شکوه و همدلی و همزمانی و روز ملی پارالمپیک در سراسر کشور عنوان کرد و گفت: مراسم ویژه روز ملی پارالمپیک ۳۰ مهر ماه با حضور بیش از سه هزار دانش آموز در مجموعه ورزشی میلاد نور برگزار خواهد شد. یکی از تفاوت‌های ویژه‌ای که یازدهمین‌ دوره روز ملی و هفته پارالمپیک با دوره‌های قبل دارد این است که در این دوره تعداد جامعه معلولان شرکت کننده در مراسم از ۵۲ هزار نفر به ۶۰ هزار نفر در سراسر کشور افزایش پیدا کرده است و جهت گیری آموزشی ما در این دوره تخصصی تر شده و همچنین با توجه به عملکرد موفق کاروان در بازیهای جاکارتا امسال ما تجربه بسیار موفقی در برگزاری یازدهمین مراسم بزرگداشت روز ملی و هفته پارالمپیک خواهیم داشت و برنامه‌های ما کیفی‌تر و تخصصی‌تر خواهد بود.

رئیس بزرگداشت هفته پارالمپیک اظهار کرد:‌ در این دوره نسبت به دوره‌ی قبل ارگانها و سازمانهای بیشتری در برگزاری این مراسم مشارکت داشته‌اند و این نقطه عطفی برای جامعه معلولان است.

وی میزان اعتبار پیش بینی شده در برگزاری یازدهمین مراسم بزرگداشت روز ملی و هفته پارالمپیک را یک میلیارد تومان برآورد کرد و گفت: با کمک فدراسیون جانبازان ومعلولان کمیته ملی پارالمپیک و سازمان بهزیستی این میزان بودجه تامین شده است.

قدمی در پایان تصریح کرد: هدف گذاری ما بر این است تا بتوانیم با توجه به این که ۱۵۷۰ مدرسه استثنایی در سراسر کشور داریم مربیان متخصص در هر رشته‌ی ورزشی تربیت کنیم و بتوانیم در آینده محتوای رشته‌های ورزشی را به سمت آکادمیک هدایت کنیم و مربیان خوبی را برای هر رشته ورزشی در بخش معلولان قرار دهیم. امیدواریم که این دوره تجربه بسیار موفقی نسبت به دوره‌های قبل باشد تا بتوانیم در برگزاری یازدهمین دوره با توجه به افزایش تعداد شرکت کنندگان در شناسایی ورزش معلولان در بین ارگانهای مختلف عملکرد موفقی داشته باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام روز ملی پارالمپیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۸۸۹۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویژگی پل های جدید عابر پیاده تهران | این پل ها در کدام نقاط شهر نصب می شوند؟

به گزارش همشهری آنلاین، پل های عابر پیاده با هدف تسهیل عبور و مرور اقشار خاص مانند سالمندان و معلولان و ... مکانیزه (برقی) شدند. ایجاد هر نوع اختلال در فعال بودن این پل ها رفت و آمد گروه های هدف را با مشکل مواجه می‌کند. به گفته سید محمد آقامیری حدود ۵۴۰ عرشه پل مکانیزه در تهران وجود دارد که ۷۰ تا ۸۰ درصد قابل استفاده هستند و مابقی (۲۰ تا ۳۰ درصد) خراب یا از رده خارج شده اند.

او در ادامه به نسل جدید پل های عابر پیاده هم اشاره و عنوان کرد: «۶۰ دستگاه پل عابرپیاده با پله های جدید به زودی در اماکن و نقاط خاص مانند مراکز درمانی، درمانگاهها ، بیمارستان ها و.. مراکز پر تردد شهر نصب می شوند.»

آقامیری با بیان این که پل‌های جدید برخی دارای پله‌ها گام (ارتفاع پله ها کمتر از ۱۰ سانتی متر است) و تعدادی هم به رمپ با شیب ۸ درصد (شیب ملایم) مجهز هستند، تاکید کرد: «با نصب و تجهیز پل‌های عابر پیاده جدید عبور و مرور شهروندان به ویژه افراد سالمند، معلولان، ویلچری ها و مادران همراه با کالسکه بهتر و راحت‌تر می شود.

کد خبر 846898 منبع: ایرنا برچسب‌ها شهردارى تهران تهران عابر پیاده

دیگر خبرها

  • فاصله زیاد تهران تا مناسب سازی شهر برای معلولان
  • برگزاری ۴۰۰ عنوان برنامه توسط سپاه زنجان در هفته عقیدتی
  • بصیرت و رفتار سیاسی تقویت شود
  • رقابت ساره جوانمردی با ستارگان مطرح پاراتیراندازی جهان
  • ساخت مسکن برای بیش از ۱۴ هزار خانواده دارای ۲ معلول به بالا در کشور
  • دعوت از پولادگر برای حضور در مجمع تکواندوی آسیا
  • ویژگی پل های جدید عابر پیاده تهران | این پل ها در کدام نقاط شهر نصب می شوند؟
  • تغییر روزهای برگزاری نشست علنی مجلس
  • دعوت از پولادگر برای حضور در مجمع عمومی اتحادیه تکواندو آسیا
  • بلاتکلیفی قهرمان پارالمپیک برای دریافت پاداش توکیو!