Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس کمیته سلامت شورا در خصوص اخذ مجوز و استانداردسازی نصب دکل های مخابراتی به شهرداری تهران تذکر داد.

 

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان، «ناهید خداکرمی» در نود و چهارمین جلسه شورا به نحوه نصب دکل های مخابراتی اشاره کرد و گفت: علیرغم اینکه دکل های مخابراتی از ضروریات زندگی امروز است اما تشعشعات آن اثرات مخربی برای کودکان و زنان باردار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رییس کمیته سلامت شورای شهر تهران تصریح کرد: شرکت ارتباطات رادیویی و شرکت ارتباطات شهری با وسواس خاصی موضوع استاندارسازی و نصب دکل های مخابراتی را پیگیری می کند و بسیاری از اپراتورها دارای پروانه از شرکت ارتباطات رادیویی هستند اما بسیاری دکل ها مربوط به نهادها، بانک ها و نهادهای انتظامی و شهرداری برای اخذ مجوز و استانداردسازی نصب آنها اقدام نکرده اند.

 

خداکرمی به شهردار تهران درباره اخذ مجوزهای لازم برای استانداردسازی نصب دکل های مخابراتی تذکر داد و گفت: اصل این مجوزها بسیار اهمیت دارد چرا که دغدغه شهروندان نسبت به خطرپذیری این دکل ها را کاهش می هد.

پایان پیام/47

منبع: شبستان

کلیدواژه: کانون های مساجد اربعین حسینی اربعین شیراز اردبیل پیاده روی اربعین اوقات فراغت ایلام ارزانی کانون های فرهنگی هنری مساجد ناهید خداکرمی نصب دکل مخابراتی شورای شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۸۸۹۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وجود ابهام درباره نحوه صدور تاییدیه‌های فنی قطار ملی مترو توسط ۲ شرکت اروپایی

به گزارش «نماینده»، سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر در پاسخ به این سوال که چرا در هفته‌های اخیر، وزارت کشور و مدیریت شهری پایتخت در موضوع تایید فنی واگن‌های وارداتی مترو که قرارداد خرید ۷۹۱ دستگاه از آن‌ها در سال گذشته میان شهرداری تهران و طرف‌های چینی منعقد شد، با چالش مواجه شده اند؟ توضیح داد: به نظر می‌رسد نوعی اختلاف سلیقه‌ای بین وزارت کشور و شهرداری تهران درباره نحوه دخالت‌ها و تصمیم‌گیری‌های پیرامون موضوع واردات واگن مترو از چین ایجاد شده است و این اختلافات بیش از آن که به مساله تایید فنی ارتباط داشته باشد، به موضوعات ساختاری و نوع تعامل بین وزارت کشور و مدیریت شهری پایتخت ارتباط دارد.

وی افزود: با ورود مقامات ارشد دستگاه‌های ذی‌ربط یعنی وزیر محترم کشور و رئیس محترم شورای شهر تهران، اختلاف نظر ایجادشده قابل حل است، اگرچه در حال حاضر این اختلاف سلیقه باعث شده است که تایید فنی واگن‌های مربوط به قرارداد شهرداری با شرکت چینی با ابهام مواجه شود.

او تصریح کرد: مساله‌ای که پیش آمده است، یک موضوع فنی غیرقابل رفع نیست، بلکه نوعی اختلاف سیلقه است که بخشی از آن به ساختار اداری مربوط به عملی شدن این قرارداد بازمی‌گردد؛ با این حال، با توجه به این که در روزهای گذشته رئیس شورای شهر تهران پیگیری‌هایی را در این زمینه انجام داده‌اند، امیدواریم این اختلاف سلیقه هرچه زودتر حل شود و به مدیران ارشد نیز توصیه می‌کنیم که اجازه ندهند اختلاف نظرهای کاری، باعث وارد شدن آسیب به خدمات مورد نیاز شهروندان شود.

هنوز فرآیند تایید فنی قطار ملی مترو به پایان نرسیده است

تشکری هاشمی همچنین در پاسخ به این سوال که چرا برخلاف وعده مسئولان شهرداری، سال گذشته قطار ملی مترو وارد خطوط راه‌آهن شهری تهران نشد، اظهار داشت: اصل این مساله که پیشرفت فناوری در کشورمان به حدی رسیده است که می‌توانیم بسیاری از قطعات واگن‌های مترو را در داخل کشور تولید کنیم، ستودنی است؛ رسیدن به این سطح از پیشرفت به صورت ناگهانی به دست نیامده و حدود دو دهه است که تلاش‌هایی در زمینه بومی‌سازی قطعات مترو انجام شده و شرکت‌های داخلی در سال‌های اخیر توانسته‌اند که یکی پس از دیگری قطعات مورد نیاز برای ساخت واگن‌های مترو را تولید کنند؛ بنابراین باید از صنعتگران، متخصصان و شرکت‌های دانش‌بنیان که زحمات زیادی را برای بومی‌سازی صنعت تولید واگن مترو کشیده‌اند، تشکر کرد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: خوشبختانه تا امروز توانسته‌ایم بیش از ۶۰ درصد قطعات مورد نیاز برای ساخت واگن‌های مترو را در داخل کشور به تولید انبوه برسانیم. البته فرآیند کنار هم قرار دادن قطعات تولیدشده و ساخت قطار ملی مد نظر از آن‌ها، زمان‌بر است و اساسا برای تولید یک ابزار صنعتی، آن هم یک قطار مترو که وسیله حمل‌ونقل انبوه‌بر محسوب می‌شود، باید آزمون‌های فنی زیادی طی شود.

وی ادامه داد: البته مدیران شهرداری تهران گفته‌اند که آنچه به عنوان قطار ملی مترو تولید شده، توانسته است آزمون‌های فنی دو شرکت اروپایی را پشت سر بگذارد، اما به نظر می‌رسد که درباره روش انجام آزمون‌ها و نحوه صدور تاییدیه‌های فنی توسط شرکت‌های مذکور ابهاماتی وجود دارد که باید مورد بررسی بیشتر قرار بگیرد.

او در ادامه خاطرنشان کرد: باید توجه داشت که نحوه تایید فنی یک قطار مترو با یک خودروی سواری بسیار متفاوت است، زیرا حداکثر چهار تا پنج نفر با یک خودرو جابه‌جا می‌شوند، اما در برخی مواقع، بیش از ۲ هزار نفر با یک قطار مترو جابه‌جا می‌شوند؛ به همین دلیل در فرآیند بررسی فنی و انجام آزمایش‌های لازم پیش از ورود یک قطار مترو به خط، باید مسائل فنی و بخصوص موضوعات ایمنی چندین برابر تولید یک خودرو مد نظر قرار گیرد و باید تست‌های دقیقی را انجام دهیم که تاییدکننده تمام شرایط یک قطار تولیدشده باشد. بنابراین با وجود این که برخی آزمون‌ها برای قطار ملی مترو برگزار شده است، اما هنوز فرآیند تایید فنی این قطار به پایان نرسیده است.

نیاز به واردات برخی قطعات قطار، قابل انکار نیست

تشکری هاشمی با بیان این که هنوز تولید انبوه واگن‌های ملی مترو شروع نشده است، عنوان کرد: در حال حاضر بخش زیادی از قطعات مورد نیاز قطار ملی مترو در داخل کشور تولید می‌شود، اما نمی‌توان انکار کرد که نیاز به واردات برخی قطعات وجود دارد، زیرا برای تولید بعضی قطعات قطار مترو، هنوز دانش فنی لازم در کشورمان وجود ندارد و در برخی موارد نیز تولید قطعه مربوطه از نظر اقتصادی به‌صرفه نیست.

تشکر هاشمی ادامه داد: البته شورای شهر تهران در مجموع به‌شدت از تولید قطار ملی مترو حمایت و استقبال می‌کند، ولی توصیه ما به مسئولان شهرداری این است که فرآیند تولید و وارد کردن این خط به ناوگان متروی پایتخت را بدون عجله کردن، طی کنند.

وی تصریح کرد: تولید قطار ملی مترو یک موضوع فنی و تخصصی است و نباید با آن شبیه یک مساله سیاسی برخورد کنیم یا بخواهیم هرچه سریع‌تر با بُریدن روبان، اعلام کنیم که قطار ملی را تولید کرده‌ایم.

او افزود: در دولت قبل نیز از قطار ملی رونمایی شد و این در حالی است که هنوز این قطار وارد خطوط متروی تهران نشده است. در حال حاضر نیز ظاهرا مسئولان شهرداری به دنبال رونمایی سریع از این قطار هستند، اما از دوستان می‌خواهیم که این رویکرد را کنار بگذارند و در موضوع تولید قطار ملی و سایر مسائل فنی، به‌دنبال انجام دقیق‌تر و تخصصی‌تر کار باشند.

دیگر خبرها

  • ورود ۵ هزار اتوبوس فعال به حمل و نقل عمومی تا پایان سال
  • وجود ابهام درباره نحوه صدور تاییدیه‌های فنی قطار ملی مترو توسط ۲ شرکت اروپایی
  • بایدن مجوز جاسوسی بی حد و مرز از شهروندان و خارجی‌ها را امضا کرد
  • حسابرسی از شرکت‌های زیر مجموعه شهرداری تهران در شورا
  • اتاق های مادر و کودک در مترو دوباره باز می شوند | صدور مجوز به واحدهای تجاری و مراکز خرید به شرط ایجاد این اتاق
  • پنج دهه تلاش، 14 هزار نفر اشتغال و تولید سالانه 58 میلیون قطعه خودرو در کروز
  • افتتاح «خانه روزنامه‌نگاران» در آینده نزدیک
  • امضای قرارداد توسعه زیرساخت شهر هوشمند بین ایرانسل و شهرداری قائمشهر
  • از ارائه گزارش تجمیعی پروژه‌های توسعه محلی تا حسابرسی برخی شرکت‌ها و سازمان‌های شهرداری تهران
  • خبر خوش سخنگوی شهرداری تهران | خانه خبرنگاران خرداد امسال افتتاح می شود