Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش وانانیوز،  به نقل از خبرگزاری رویترز، برایان هوک، رئیس گروه اقدام ایران در وزارت امورخارجه آمریکا روز دوشنبه ۱۵ اکتبر بار دیگر اعلام کرد که آمریکا هم‌چنان سیاست به صفر رساندن صادرات نفتی جمهوری اسلامی ایران را دنبال می‌کند و در شرایط کنونی احتمال افزایش بهای نفت خام پس از اجرای تحریم‌های نفتی علیه ایران را منتفی می‌داند، چراکه بازار جهانی نفت به خوبی تامین شده و متوازن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این در حالی است که بهای نفت خام در هفته‌های گذشته با نزدیک شدن به تاریخ بازگشت این تحریم‌ها در چهارم نوامبر روندی صعودی داشته است. بهای هر بشکه نفت برنت دریای شمال روز سوم اکتبر از مرز ۸۶ دلار برای هر بشکه گذشت و به بالاترین میزان خود از سال ۲۰۱۴ تاکنون رسید. اگرچه بهای نفت پس از آن کاهش یافت، تحلیل‌گران بازار‌های انرژی بر این باورند که حذف نفت ایران از چرخه تامین انرژی جهان می‌تواند باعث افزایش بهای این فرآورده در بازار‌های جهانی شود.

میانگین صادرات روزانه نفت ایران در نخستین روز‌های ماه اکتبر نیز سیری نزولی داشته است. برخی منابع از کاهش صادرات نفت ایران به کمتر از یک میلیون بشکه در روز خبر می‌دهند.

برایان هوک در گفت‌وگو d. روز دوشنبه خود با خبرنگاران در پاریس از عرضه کافی نفت در بازار‌های انرژی سخن گفت و اعلام کرد که پس از حذف کامل صادرات نفت ایران، نیاز‌های کشور‌های مختلف به نفت از سوی کشور‌های دیگر تامین خواهد شد.

وی در سخنانش از کشور مشخصی نام نبرد، اما رسانه‌ها از احتمال افزایش عرضه نفت از سوی روسیه و عربستان خبر داده‌اند.

رئیس گروه اقدام ایران همچنین راهکار‌های پیش بینی شده از سوی اتحادیه اروپا برای تداوم تجارت با ایران را ناکارآمد دانست و مدعی شد که از زمان اعلام خروج آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران بیش از ۱۰۰ شرکت خارجی به فعالیت‌های اقتصادی خود در ایران خاتمه داده‌اند.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در ماه مه با اعلام خروج خود از توافق هسته‌ای گفت که تحریم‌ها علیه ایران را بازمی‌گرداند. بخش دوم این تحریم‌ها که صادرات نفت تهران را هدف قرار می‌دهد از چهارم نوامبر به‌طور مجدد اعمال خواهد شد. در این میان، دیگر طرف‌های توافق اعلام کرده‌اند که در حال کار روی ایجاد سازوکاری ویژه برای حفظ کانال‌های پرداخت به ایران پس از اجرایی شدن تحریم‌ها و در نتیجه ادامه تجارت با این کشور هستند.

این در حالی است که جمهوری اسلامی اعلام کرده است که برای نفت خام خود مشتریان جدیدی یافته و از کاهش مختصر تولید نفت خود در ماه سپتامبر خبر داده است.

انتهای پیام

منبع: وانا

کلیدواژه: برایان هوک نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۸۸۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهای نفت در بازار جهانی کاهش‌ یافت

بهای نفت در بازار جهانی طی ماه‌های اخیر به شدت تحت تاثیر وقایع سیاسی به ویژه جنگ اوکراین در شرق اروپا و جنگ غزه در خاورمیانه قرار داشته است. در عین حال، بهای طلای سیاه تحت تاثیر داده‌های آماری مربوط به عرضه و تقاضا و نیز رشد اقتصادی قدرت‌های بزرگ قرار دارد. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، بهای نفت در معاملات امروز بازار انرژی روند کاهشی داشت. 

بر این اساس، نفت برنت دریای شمال با ۴۰ سنت کاهش، ۸۸ دلار و ۲ سنت در هر بشکه داد و ستد شد. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز با ۵۵ سنت کاهش، به ۸۲ دلار و ۸۱ سنت در هر بشکه رسید. 

تضعیف دلار در برابر سایر ارز‌های معتبر جهانی باعث افزایش جزئی بهای نفت در اوایل امروز شده بود. با این حال، سایر عوامل بار دیگر روند بهای نفت را کاهشی کرد. 

تحلیل‌گران بازار می‌گویند کاهش نگرانی از گسترش جنگ غزه به سایر مناطق در خاورمیانه به ویژه کاهش تنش میان ایران و اسراییل از جمله دلایل سیاسی تاثیر گذار بر روی کاهش بهای نفت بوده است. 

گرچه گزارش جدید آژانس انرژی آمریکا حاکی از کاهش ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه‌ای نفت ذخایر تجاری این کشور بود که این مسئله می‌توانست بهای نفت را افزایش دهد؛ اما داده‌های اقتصادی درباره کاهش فعالیت‌های تجاری در ایالات متحده، این موضوع را خنثی کرد. 

تحلیل‌گران می‌گویند تا زمانی که تنش‌های جهانی همانند جنگ اوکراین که یک سوی آن کشور‌های بزرگ صادر کننده نفت همانند روسیه هستند و یا منازعات در مناطق حساس جهان همانند خاورمیانه که بخش قابل توجهی از صادرات نفت را صادر می‌کند، جریان دارد بازار نفت می‌تواند شاهد نوسانات شدید در بهای طلای سیاه باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اقتصاد بین الملل

دیگر خبرها

  • نزدیکی نگاه به حجاب در اسلام و مسیحیت
  • امروز با حافظ: من این حروف نوشتم چنان که غیر ندانست
  • اعلام حمایت طلاب حوزه علمیه خواهران استان آذربایجان شرقی از طرح نور فراجا
  • بهای نفت در بازار جهانی کاهش‌ یافت
  • بانک توسعه صادرات درمسیرجهش تولید گام موثر برمی دارد
  • رساندن منافع موقوفات به ۲۰ همت در سال دور از دسترس نیست
  • انتقاد رییس اتاق بازرگانی تهران از دلار ۴۰ هزار تومانی: دولت هم چوب را می‌خورد هم پیاز را
  • رمزگشایی از سیگنال‌های برجامی آمریکایی‌ها پس از عملیات وعده صادق/ آیا ایران به دنبال تغییر در دکترین ساختن بمب اتمی است؟
  • شکارچی پسربچه‌ها اسرار جنایاتش را به گور برد
  • جشن بی‌لباس‌ها در لباس خیبر! (عکس)