Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-25@14:58:42 GMT

انگشتانی که جهان را می‌بیند

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۸۸۹۷۹

انگشتانی که جهان را می‌بیند

به گزارش ایکنا از کهگیلویه و بویراحمد، به نقل از کبنانیوز «عرفان» پسری نابینا که از سه سالگی به مدرسه می‌رود و تلاش می‌کند تا مستقل باشد و نابینا بودن او مانعی در راه رسیدن به رؤیایش یعنی نویسندگی نبوده است، او در 7 سالگی تمام دروس دبستان را می‌آموزد و برای نوشتن اولین کتاب خود دست‌به‌قلم می‌برد، معلولیت نیاز به ترحم ندارد بلکه نیازمند امکانات مناسب برای پرورش استعدادها است، دسترسی به امکانات و زیستن در همه نقاط اجتماع حق نابینایان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عرفان می‌گوید: «سه سال بیشتر نداشتم که به مدرسه رفتم و تا هفت‌سالگی هم خط بریل و تمام دروس دبستان را توانستم بخوانم و زمانی که هفت‌ساله شدم به مدرسه ویژه نابینایان رفتم و همیشه از صاحب‌خانه‌مان کتاب قرض می‌گرفتم و می‌خواندم و با چند تا از هم‌کلاسی‌هایم به کتابخانه می‌رفتیم.»
در همان سن کم مسئولیت اجتماعی را احساس کردم که یک نسل گذشت و این نسل یاد نگرفت که باید کتاب بخواند و اینکه کتاب بهترین دوست انسان هست را در شعار گفتیم و در عمل انجام ندادیم، نباید اجازه دهیم که این نسلی که کودک هستند این اتفاق برای آن‌ها بیفتد.
یک روز از معلم خود پرسیدم که چطور می‌شود کتاب نوشت و در همان سن کم پیگیر این ماجرا شدم و در هفت‌سالگی شروع کردم به نوشتن دو کتاب «دل نوشته‌های عرفان» و «قصه‌های کودکان و نوجوانان عرفان»؛ و هفت سال طول کشید که این کتاب‌ها را به اتمام برسانم و دو سال هم صرف نشر این کتاب‌ها کردم.
پس از 9 سال این کتاب‌ها به بازار عرضه شد و توانستم در استان کهگیلویه و بویراحمد کاری کنم که بیش از 4 هزار کودک کتاب بخوانند و وقتی‌که به این مدارس می‌روم کودکان می‌گویند که ما هم می‌خواهیم مثل تو نویسنده شویم.
اینکه توانستم با چاپ کتاب‌هایم کاری کنم که نه‌تنها بیش از 4 هزار کودک کتاب بخوانند بلکه علاقه‌مند به نوشتن شوند و علاقه‌مند به اشتراک‌گذاری اندیشه‌های خودشان با جهان اطرافشان شوند مایه دستاورد بنده است که در این دو کتاب به دست آورده‌ام.
جلد سوم این کتاب مجموعه پنج‌جلدی هست که در دست چاپ است که در 23 مهرماه روز جهانی نابینایان در بازارهای ایران عرضه می‌شود.
باید حمایت‌های فرهنگی برای چاپ کتاب صورت گیرد که اگر حمایت نباشد این اتفاق‌های خوب فرهنگی صورت نمی‌گیرد؛ چاپ کتاب هزینه‌های زیادی می‌طلبد که در پرداخت این هزینه‌ها مسئولین ما را همراهی کنند.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا کهگیلویه و بویراحمد اجتماعی انگشتان نابینا قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۸۸۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرآن کریم؛ در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های جهان

به نقل از الاخبار المسائی، روز گذشته ۲۳ آوریل(۴ اردیبهشت) مصادف با روز جهانی کتاب بود که همه‌ساله از سوی یونسکو گرامی داشته می‌شود، از سویی پژوهش‌های مرتبط با وضعیت کتاب‌خوانی، گسترش کتابخانه‌ها، ترویج کتاب‌خوانی و کتاب‌های پرفروش نیز معمولاً در این ایام انتشار می‌یابد.

یونسکو در روز جهانی کتاب، با همکاری سایر سازمان‌های بین‌المللی مرتبط با کتاب، شهری را به عنوان پایتخت بین‌المللی کتاب انتخاب می‌کند.

 هدف از انتخاب چنین شهری تشویق مردم به‌طور عام و جوانان به‌طور خاص برای کشف لذت مطالعه و احترام به آثار و دانشی است که نویسندگان در طول قرون و اعصار آفریده‌اند. علاوه بر این به منظور گسترش فرهنگ در بین مردم، پایتخت کتاب منتخب هرسال متعهد می‌شود که کتاب‌خوانی را ترویج کند و میزان مطالعه در گروه‌های سنی و جمعیتی مختلف در داخل و خارج از کشور بالا ببرد. همچنین دولتی که پایتخت کتاب منتخب در آن است متعهد می‌شود که در آن سال برنامه‌ای از فعالیت‌های فرهنگی تدوین کند.

در روز جهانی کتاب امسال، آدری اوزولای، مدیرکل یونسکو عنوان پایتخت جهانی کتاب در سال ۲۰۲۴ را به شهر آکرا در غنا اعطا کرد.

علی‌رغم پیشرفت فناوری و دسترسی مردم به اینترنت و به تبع آن شبکه‌های اجتماعی، کتاب‌ها هنوز در سراسر جهان بسیار محبوب هستند. هرساله ناشران در سراسر جهان هزاران کتاب منتشر و برخی از آنها برای دستیابی به پرفروش‌ترین کتاب‌ها با یکدیگر رقابت می‌کنند.

مراکز پژوهشی در جهان اعلام کردند قرآن کریم، نهج‌البلاغه، اصول کافی و اسفار اربعه از پرفروش‌ترین کتاب‌ها در جهان و به‌ویژه در کشورهای اسلامی بوده است.

منبع: ایکنا (خبرگزاری بین‌المللی قرآن)

دیگر خبرها

  • بزرگداشت ۱۷۵۷ سال سنت آموزش عالی در ایران/ لوگوی نود سالگی دانشگاه تهران منتشر شد
  • این خودرو با چشم‌هایش شما را می‌بیند!/ عکس
  • رمان جدید اکبر والایی چاپ شد/ «بر فراز کشتزار» در بازار نشر
  • معرفی کتاب «فیزیک خداباوری»
  • شعر زیبای میلاد عرفان پور درباره عملیات وعده صادق
  • قرآن کریم؛ در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های جهان
  • سروده جدید میلاد عرفان پور در استقبال از شعر رهبر انقلاب
  • ۳۹ سالگی دانشگاه آزاد در زعفرانی‌ترین شهر جهان
  • «بمبی که آمریکا در خاورمیانه نمی بیند»: واشنگتن در حال تکرار اشتباه نادیده گرفتن افکار عمومی جهان عرب است/ آمریکا دود برخاسته از آتش زیرخاکستر غزه را ندید/ انقلاب رسانه های اجتماعی در جنگ غزه
  • وزارت بهداشت ضرورتی برای تزریق واکسن گارداسیل نمی بیند