Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست، لیمو منبع شگفت انگیز ویتامین ب. ۶، آهن، پتاسیم، و فیبر است. مصرف فقط یک عدد لیمو می‌تواند ۱۷۸ درصد از میزان نیاز روزانه شما به ویتامین سی را تامین کند.
 
روز خود را با نوشیدن آب گرم همراه با لیمو آغاز کنید تا ۱۳ مشکل رایج بهداشتی را بدون نیاز به مصرف قرص درمان نمایید:
 
سرماخوردگی: لیمو به دلیل دارا بودن مقادیر زیادی ویتامین سی، سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند به طوری که نوشیدن یک فنجان آب لیمو در روز به محافظت از بدن در برابر سرماخوردگی و آنفلوآنزا منجر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ویتامین سی یک ماده مغذی و نوعی آنتی اکسیدان برای دفاع از سیستم ایمنی بدن است.
 
گلودرد: حتی اگر سرماخوردگی از بین رفته باشد، آب لیمو می‌تواند به سرعت بخشیدن به بهبودی کامل کمک کند و گلودرد را تسکین دهد.
 
ضعف ناخن ها: آب لیمو برای ناخن‌های شما عالی است. ویتامین سی موجود در آن به تقویت و استحکام ناخن‌ها کمک می‌کند.
 
افزایش وزن: نوشیدن آب لیمو هنگام صبح و قبل از شروع صبحانه باعث هیدراتاسیون و جلوگیری از کم آبی بدن می‌شود و به کاهش وزن نیز کمک می‌کند. نقش ویتامین سی برای جلوگیری و مبارزه با چاقی، ثابت شده است.
 
آسیب عضلات: یکی از عوارض ورزش، درد شدید عضلات است. خبر خوب این است که آب لیمو به کاهش آسیب عضلات در نتیجه ورزش کمک می‌کند.
 
درد مفاصل: نوشیدن آب لیمو یک راه عالی برای کاهش درد مفاصل است و به کاهش علائم آرتریت و آرتروز کمک می‌کند. این نوشیدنی التهاب را از مفاصل دور می‌کند.
 
رفلاکس اسید: بیماری ریفلاکس هنگامی رخ می‌دهد که اسید معده به مری بازمی گردد و باعث ایجاد سوزش در گلو و سینه شما میشود. آب لیمو اگرچه اسیدی است، اما خاصیت قلیایی دارد و می‌تواند ریفلاکس را درمان کند.
 
فیبرومیالژیا: این اختلال مزمن باعث ایجاد حساسیت و درد در تمام بدن می‌شود. اگر از این اختلال رنج یم برید، آب لیمو یک راه عالی برای درمان درد بدون عوارض جانبی است.
 
التهاب: لیمو خاصیت ضد التهابی دارد. نوشیدن یک لیوان آب گرم همراه با لیمو التهاب بدن را به طور کامل از بین می‌برد.
 
فشار خون بالا: اگر مبتلا به فشار خون بالا هستید، آب لیمو بنوشید. اگر در حال حاضر از دارو‌های فشار خون استفاده می‌کنید، این دارو‌ها را یکباره ترک نکنید و با پزشکتان به طور خاص در باره جایگزین کردن آب لیمو مشورت نمایید.
 
بیماری کیسه صفرا: بیماری کیسه صفرا عموما ناشی از التهاب و تحریک کیسه صفرا است. این نکته ثابت شده که کمبود ویتامین سی در بدن شما را در معرض خطر این بیماری قرار می‌دهد. از آنجا که لیمو خاصیت ضد التهابی دارد و منبع ویتامین سی است، مصرف آن می‌تواند به پیشگیری از بیماری کیسه صفرا کمک کند.
 
آکنه: آب لیمو می‌تواند به تقویت پوست و محافظت در برابر استرس‌های محیطی کمک کند و مانع ابتلا به آکنه شود.
 
سنگ کلیه: پتاسیم و اسید سیتریک موجود در لیمو باعث کاهش اشباع ادرار و جلوگیری از رشد کریستال و ابتلا ه. سنگ کلیه می‌شود.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: قرص آب لیمو بهداشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۸۹۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود این ویتامین سبب خواب رفتن پا می‌شود!

به گزارش خبرآلاین، احساس خستگی، بروز زخم‌های دهانی و همچنین افت توان ذهنی از جمله علائم کمبود ویتامین B۱۲ هستند اما درصورتیکه در پاهای خود احساس خواب رفتگی می‌کنید هم احتمالا با خطر کمبود این ویتامین مواجه هستید و این علائم نشان‌دهنده ضرورت گنجاندن خوراکی‌های حاوی این ویتامین به رژیم غذایی روزانه‌تان است.

به گزارش ایسنا، بدن برای ساختن گلبول‌های قرمز خون به ویتامین B۱۲ نیاز دارد. همچنین برای حفظ سلامت سیستم عصبی و تولید DNA وجود این ویتامین ضروری است. به علاوه بدن برای تولید میلین از این ویتامین استفاده می‌کند. میلین ماده چربی است که اطراف عصب را می‌پوشاند. اما بدون وجود مقدار کافی از این ویتامین، عصب‌ها پوشش حفاظتی خود را از دست می‌دهند و فرد دچار احساس خواب رفتگی می‌شود.

همچنین از دیگر علائم کمبود ویتامین B۱۲ می‌توان به سردرد، احساس خستگی و از دست دادن اشتها اشاره کرد.

به گفته محققان، سال‌ها زمان نیاز است تا علائم کمبود ویتامین B۱۲ ظاهر شود و تشخیص آن می‌تواند پیچیده باشد.

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896062

دیگر خبرها

  • این میوه سرشار از آنتی اکسیدان و ویتامین آ و بادیگارد قوی قلب شماست
  • غذا‌های مفیدی که بدن هر بیماری را تقویت می‌کند
  • این میوه کمبود‌های بدن را جبران می‌کند
  • لیمو یک عنصر مهم برای کاهش وزن است
  • این موجودات دوست داشتنی را بخورید!
  • کمبود این ویتامین سبب خواب رفتن پا می‌شود!
  • کاهش کلسترول با این نوع سبزی
  • پوست این میوه را حتما بخورید!
  • چند باور رایج و غلط درباره ویتامین‌ها
  • برداشت ملون از مزارع دشتستان