Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-03-28@14:54:29 GMT

چه چیزی بهتر از ثبت یک خاطره ماندگار؟

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۸۹۱۲۰

چه چیزی بهتر از ثبت یک خاطره ماندگار؟

«مهم نیست چه کاری انجام می‌دهیم، مهم این است که چطور انجامش دهیم»؛ این گزاره‌ای تکراری است که بارها گفته‌اند و شنیده‌ایم. شاید از نظر خیلی‌ها حتی گزاره‌ای کلیشه‌ای یا شعاری باشد که اغلب در حد حرف می‌ماند و کم پیش می‌آید که کسی جامه عمل به آن بپوشاند.

اما هنوز هم کسانی هستند که همین گزاره به اصطلاح تکراری را چراغ راه‌شان می‌کنند و معتقدند اگر کارشان را به بهترین نحو ممکن انجام دهند، تاثیرگذاری‌شان بیشتر است و در دسته افراد موفق قرار می‌گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای این‌ افراد مهم نیست لقب‌شان دکتر باشد یا راننده تاکسی، آن‌ها می‌خواهند ماندگار باشند و ماندگار هم می‌شوند. بین تمام مشاغلی که این روزها در مسیر خدمت‌رسانی به مردم فعال هستند و نیاز روز آن‌ها را مرتفع می‌کنند، تاکسی‌های اینرنتی یکی از پرمخاطب‌ترین‌ها هستند.

سامانه اسنپ با یک میلیون سفر در روز حجم زیادی از حمل و نقل‌های درون شهری مردم را به عهده دارد و این یعنی بخش مهمی از زندگی مردم با سفرهای اسنپی گره خورده است. این است که کیفیت سفر مسافران از اهمیت بالایی برخوردار می‌شود و اسنپ خودش را موظف می‌کند هر آن‌چه می‌تواند در توان بگیرد که خاطره خوبی از سفرهای اسنپی برای مسافرانش بسازد.

اما این‌جا مثل خیلی جاهای دیگر شرکت اسنپ یک‌تنه نمی‌تواند برچسب سفر خوب اسنپی را زنده نگه دارد و اگر راننده‌ای نخواهد کارش را درست انجام دهد، هر چقدر هم قاعدده و قانون برای رانندگان نوشته شود، کاری از پیش نمی‌رود. بدون‌شک بخش مهمی از برچسب سفر خوب اسنپی با کمک رانندگان ساخته و ماندگار می‌شود. اما رانندگان چه راه‌کارهایی برای ثبت خاطره یک سفر خوب می‌توانند پیش بگیرند؟

زمان را اعلام کنید
بی‌خبری از زمان دقیق رسیدن به مقصد یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که می‌تواند مسافر را کلافه و سفر را استرسی کند. اغلب تاکسی‌های اینترنتی از نقشه‌یاب‌ برای پیدا کردن بهترین مسیر استفاده می‌کنند و نقشه‌یاب‌ها زمان رسیدن از مبدا به مقصد را اعلام می‌کنند. بنابراین راننده می‌تواند با گفتن این زمان به مسافر خیال او را هم راحت کند و همچنین بفهمد مسافر برای رسیدن به مقصد چقدر عجله دارد که بر این اساس زمان‌بندی‌اش را تنظیم کند.

استاندارد خودتان را داشته باشید
برای خیلی از کسانی که امروز به عنوان راننده در اسنپ مشغول به کار هستند، این اولین و ایده‌آل‌ترین انتخاب شغلی‌شان نبوده است. حتما بسیاری از آن‌ها پ‍یش از این شغل‌های دیگری را هم امتحان کرده‌اند یا دست‌کم خواسته‌اند که امتحان کنند. حتی بسیاری از رانندگان اسنپ شغل ثابت دیگری هم دارند و سفرهای اسنپی‌شان را به صورت پاره‌وقت انجام می‌دهند.

تمام‌وقت یا پاره‌وقت تفاوت دارد اما موفق‌ترین کارفرمایان دنیا همواره بر این باور بوده‌اند که کارشان را هر چه هست به نحو احسن انجام دهند تا اثری ماندگار از خودشان به جای بگذارند. قرار نیست همه آدم‌ها در این دنیا بیل گیتس یا استیو جابز شوند. مهم این است که اگر راننده‌ای به هر دلیلی اسنپ را به عنوان شغل انتخاب کرده، می‌تواند آن را به تجربه‌ای دوست داشتنی تبدیل کند و استاندارهای خودش را برای این‌که سفرهایش ایده‌آل باشند لحاظ کند.

قدرت سفر اول را دست‌کم نگیرید
خاطره اولین سفر درست مثل تاثیر اولین برخورد آدم‌ها با یکدیگر مهم است. مانند تاثیری که آدم‌ها در اولین برخوردشان با یکدیگر دارند، خاطره اولین سفر اسنپی با هر راننده‌ای هم همیشه در ذهن مسافر می‌ماند. درست است که اولین وظیفه هر راننده‌ای رساندن مسافر از مبدا به مقصد تعریف می‌شود، اما این همه ماجرا نیست. هر مسافری شاید در طول عمرش یک بار گذرش به هر کدام از راننده‌ها بیفتد. برای همین چه چیزی بهتر از ثبت یک خاطره خوب؟ وقتی راننده معتقد باشد اولین سفر هر مسافری را باید برایش خاطره‌انگیز کند، ناخودآگاه تمام سفرهای او با کیفیت و خاطره‌انگیز می‌شود.

ماشین شما اداره شماست
واقعیت این است که تلاش برای ساخت یک سفر ایده‌آل تنها برای مسافر منفعت ندارد و خود راننده هم می‌تواند از زمانی که در مسیر می‌گذراند لذت ببرد. موفق‌ترین راننده‌های تاکسی‌های اینترنتی در دنیا، ماشین خود را مانند دفترکارشان می‌دانند و همین ایده باعث می‌شود نظافت ماشین برای‌شان از اهمیت خاصی برخوردار باشد. هیچ‌کسی نیست که دلش بخواد دفتر کارش بوی بد بدهد یا کثیف باشد، فارغ از این‌که چه مراجعه‌کنندگانی دارد، یک دفتر کار تمیز و مرتب حال خود فرد را بهتر می‌کند.

مسافر را هم‌راه بدانید نه مشتری
درست است که راننده وظیفه رساندن مسافر را به عهده دارد و مسافر هم هزینه این جابه‌جایی را می‌پردازد، اما اگر از زاویه دیگری به موضوع نگاه کنیم، راننده و مسافر دو فردی هستند که قرار است از نقطه A به B بروند و در این جابه‌جایی یکدیگر را همراهی کنند.

بنابراین هر چقدر این شرایط برای هر دو نفر مطلوب‌تر باشد، بدون‌شک خروجی بهتری به دست می‌آید. رانندگان خوب معمولا به پیشنهادات مسافران خود عمل می‌کنند و به آن‌ها اجازه می‌دهند مسیر را آن‌طور که دوست دارند تغییر دهند.

به درخواست‌های کوچک آن‌ها مانند کم کردن صدای ضبط یا تغییر آهنگ احترام می‌گذارند و تلاش می‌کنند با روی گشاده، هم‌راهی خوبی با مسافر داشته باشند. متقابلا وقتی مسافری چنین برخوردی از راننده می‌بیند، او هم به خاطر ترافیک‌های غیرقابل پیش‌بینی، معطلی در مسیر یا هر موضوع دیگری شاکی و عصبانی نمی‌شوند.

معجزه بو و هوای مطلوب را فراموش نکنید
بر اساس تحقیقات پژوهشگران علم روان‌شناسی، بوها قادرند در یک هزارم ثانیه خاطرات گذشته ما را زنده کنند. همچنین بوها یکی از مهم‌ترین عوامل محیطی هستند که می‌توانند به راحتی بر سیستم عصبی‌مان تاثیر بگذارند. همین توضیحات چند خطی به خوبی بیانگر میزان اهمیت بوی مطلوب است و نشان می‌دهد وجود یک اسپری خوش‌بو کننده در ماشین تا چه اندازه می‌تواند ضروری باشد.

از طرف دیگر، گرما و سرمای زیاد اعصاب فرد را تحریک می‌کنند و هیچ‌‌کسی از لرزیدن در سرمای زیاد یا عرق ریختن در گرمای بالا احساس خوبی ندارد. تجربه رانندگان موفق نشان می‌دهد که رعایت همین دو اصل تاثیر به سزایی در افزایش رضایت مسافران دارد.

منبع: فرارو

کلیدواژه: راننده اسنپ سفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۸۹۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تورم انگلیس ماندگار است؟

عضو کمیته سیاست پولی بانک مرکزی انگلیس اظهار کرد: بانک مرکزی با کاهش نرخ بهره فاصله زیادی دارد.

به گزارش ایسنا، جاناتان هسکل، عضو کمیته سیاست پولی بانک مرکزی انگلیس (BoE) گفت که کاهش نرخ بهره در مسیر طولانی قرار گرفته است.

وی بیان کرد: داده‌های تورم دریافتی در مورد آنچه واقعا برای ما اهمیت دارد حاوی اطلاعات مفیدی نیست و بیانگر تورم مداوم و زمینه‌ای است.

هسکل می‌گوید که رشد دستمزدها بسیار بالاست و احتمالا خودش به آرامی کاهش می‌یابد.

وی همچنین نسبت به بازار کار ابراز نگرانی کرد که نشان دهنده افزایش تعداد مشاغل خالی برای همان تعداد افراد جویای کار است که نشان می‌دهد جویندگان کار ممکن است در مسیر اشتباهی قرار گرفته یا مهارت‌های مغایر با کار ارائه شده داشته باشند.

هسکل نتیجه گرفت که به نظر نمی‌رسد ارقام سرفصل تورم فعلی راهنمای خوبی باشد و هشدار داد که کاهش نرخ‌ها فرآیندی طولانی و آهسته خواهد بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اقدامات داوطلبان هلال احمر ماندگار است
  • شمس آذر 2-2 استقلال؛ کامبک قزوینی‌ها در نیمه دوم | بازی‌های ماندگار سال
  • تورم انگلیس ماندگار است؟
  • خوشحالی های خاص و ماندگار کریستیانو رونالدو در لیگ قهرمانان اروپا / فیلم
  • داستانِ یک افطاری ساده در زاهدان
  • خلاقیت یک راننده اسنپ (فیلم)
  • بررسی ترانه‌های ماندگار در برنامه «شب های فرهنگ»
  • پل حافظ تهران ماندگار شد
  • بازگرداندن ۳ میلیارد طلا توسط راننده تاکسی آران و بیدگلی
  • بازگرداندن ۳ میلیارد طلا توسط راننده تاکسی آران و بیدگلی به صاحبش