Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: مسؤول کمیته فرهنگی ستاد اربعین، تغذیه فکری زائران با بسته های فرهنگی مکتوب را مهم ترین نیاز موکب های اربعین دانست و گفت: زائران در این مسیر از خوراک معنوی و اطلاعات علمی، دینی و فقهی اشباع نیستند و این مشکلی است که کاملا مشهود است.



به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از آران و بیدگل؛ حجت الاسلام سمیع الله مردان مسؤول کمیته فرهنگی، آموزش و اطلاع رسانی اربعین آران و بیدگل در نشست هماهنگی این کمیته گفت: اصل راهپیمایی اربعین، اصل شناخت قیام عاشورا و فرهنگ حسینی است و در سال های اخیر استقبال بسیار خوبی از این حرکت عظیم مردمی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه وظیفه همه ما ترویج فرهنگ حسینی و پیاده روی اربعین به عنوان نماد اتحاد و همدلی شیعیان است گفت: ما میهمان برادران عراقی هستیم و آن ها میزبان؛ لذا موکب های ایرانی باید به جای تغذیه جسمی، به خوراک فکری زائران بیشتر توجه کنند.

مسؤول ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی آران و بیدگل، تغذیه فکری زائران با  بسته های فرهنگی مکتوب را مهم ترین نیاز موکب های اربعین دانست و گفت: زائران در این مسیر از خوراک معنوی و اطلاعات علمی، دینی و فقهی اشباع نیستند و این مشکلی است که کاملا مشهود است و به این دغدغه آنچنان که شایسته است توجهی نشده است.

مردان بیان داشت: در این راهپیمایی عظیم که میلیون ها نفر از سراسر جهان در آن حضور دارند، موکب های ایرانی به عنوان سفیران جمهوری اسلامی باید فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی را ترویج کنند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل در ادامه اظهار داشت: غربی ها به عظمت اربعین و این فرصت عظیم شیعی پی برده و از این تهدیدی که برای دنیای غرب به وجود آمده، فرصت هایی را برای ضربه به اسلام خلق می کنند، لذا ما هم نباید غافل باشیم و باید از این حرکت عظیم مردمی به نحو احسن استفاده کنیم.

حجت الاسلام مردان افزود: ارائه بروشورهایی با مضامین فلسفه قیام عاشورا، اهمیت زیارت اربعین، پاسخ به برخی شبهات اعتقادی، معرفی فرهنگ ایرانی اسلامی،معرفی اماکن متبرکه ایران اسلامی و ... می تواند تغذیه فکری مناسبی برای زائران پیاده اربعین باشد.

نشست هماهنگی کمیته فرهنگی، آموزش و اطلاع رسانی ستاد اربعین شهرستان آران و بیدگل صبح امروز با حضور اعضای این کمیته در اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل برگزار شد

مسؤولیت کمیته فرهنگی، آموزش و اطلاع رسانی ستاد اربعین شهرستان آران و بیدگل به اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان نهاده شده است

پایان پیام/513

منبع: شبستان

کلیدواژه: کانون های مساجد اربعین حسینی اربعین کانون های فرهنگی هنری مساجد ارزانی شیراز پیاده روی اربعین ایلام اردبیل کنگره ۲ هزار شهید خراسان جنوبی شهرستان آران و بیدگل آران و بیدگل پیاده روی اربعین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۸۹۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث پارکینگ با ظرفیت پذیرش ۱۰ هزار خودور زائران اربعین در پایانه مرزی مهران

حسن بهرام‌نیا در جریان بازید از زیرساخت‌های اربعین مهران اظهار کرد: برای رفاه حال زائران با همکاری بخش خصوصی، پارکینگی با ظرفیت ۱۰ هزار خودرو در پایانه مرزی با مساحت ۱۵ هکتار در حال ساخت است.

وی افزود: وجود این پارکینگ از ضروریات پایانه مرزی مهران محسوب می‌شود که عملیات این پارکینگ در حال انجام است.

بهرام نیا تاکید کرد: نرخ پارک خودرو در این پارکینگ، براساس نظر ستاد اربعین و با نظارت دستگاه‌های متولی است.

استاندار ایلام ادامه داد: امسال جانمایی مواکب در میدان اربعین براساس نظر و برنامه ستاد اربعین استان است و نقشه جامع آن به زودی تدوین می‌شود.

وی با اشاره به دیدار خود با رییس سازمان برنامه و بودجه در آینده نزدیک، اضافه کرد: در این دیدار اعتبارات لازم برای پروژه ۶ خطه ( ۱۱ کیلومتر مسیر شهر مهران تا میدان اربعین) پیگیری می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • حادثه واژگونی خودرو در کویر مرنجاب آران و بیدگل با ۳ مصدوم
  • ازدواج فامیلی عاملی برای افزایش آمار معلولان
  • تشییع و خاکسپاری مادر شهید قاسمی در آران و بیدگل
  • قدردانی از خادمین و خیرین موکب باب الحسین (ع) بخش تنکمان
  • احداث پارکینگ با ظرفیت پذیرش ۱۰ هزار خودور زائران اربعین در پایانه مرزی مهران
  • اینفوگرافیک | احداث و تکمیل کمربندی آران و بیدگل اتصال به جاده قدیم قم _کاشان و کمربندی کاشان
  • نیازهای حمل و نقل سفر زوار اربعین در مریوان تامین شود
  • کردستان برای سومین سال میزبان زائران اربعین شد
  • دو خبر فرهنگی از آران و بیدگل
  • نقش مدیریت مردم در پیاده روی اربعین پر رنگ از پیش شود