Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24-«جیمز متیس» وزیر دفاع آمریکا در آستانه سفر به ویتنام در آغاز تور آسیایی خود، چین را به تشدید فعالیت‌های نظامی در دریای چنین جنوبی متهم کرد.

 وزیر دفاع آمریکا پیش از ترک واشنگتن به مقصد ویتنام، چین را متهم کرده در دریای چین جنوبی «نظامی‌گری» در پیش گرفته و در عرصه اقتصادی هم مواضعی «غارتگرانه» اتخاذ کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرگزاری فرانسه، «جیمز متیس» در جمع خبرنگاران آمریکایی با دفاع از مواضع سخت‌گیرانه دولت این کشور در قبال چین گفت: «مشخص است که ما نمی‌خواهیم چین را مهار کنیم بلکه ما یک موضع بسیار متفاوتی را در پیش گرفته‌ایم».

وزیر دفاع آمریکا ادامه داد: « ما (آمریکا و چین) دو قدرت بزرگ، دو قدرت بزرگ در اقیانوس آرام و دو قدرت بزرپ اقتصادی هستیم. بعضی مواقع پیش می‌آید که باعت ناراحتی همدیگر می‌شویم اما ما راهی برای مدیریت سازنده روابطمان پیدا می‌کنیم».

رئیس پنتاگون ادعاهای آمریکایی‌ها درباره اقدامات چین در دریای چین جنوبی را تکرار کرد و گفت: «ما همچنان درباره ادامه اقدامات نظامی‌ چین در دریای چین جنوبی بسیار نگرانی داریم».

متیس ضمن تکرار مواضع دولت «دونالد ترامپ» در انتقاد تند از مواضع اقتصادی دولت چین، مواضع اقتصادی پکن در قبال دیگر کشورهای کوچک آسیایی را «غارتگرانه» توصیف کرده است.

به ادعای وزیر دفاع آمریکا، چین با متهم کردن پکن به بدهکار کردن سنگین کشورهای کوچک آسیایی به منظور تاثیرگذاری بر آنها، پکن را به در پیش گرفتن «رفتار غارتگرانه اقتصادی» متهم کرد.

منبع: فارس

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۸۹۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنگنده های دانمارک در اوکراین!/ عکس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و براساس گزارش ایسنا، دانمارک پس از دریافت تاییده از آمریکا، ۲۴ جنگنده اف-۱۶ خود را به ارزش ۳۰۰ میلیون دلار به آرژانتین می‌فروشد.

«ترولس لوند» وزیر دفاع دانمارک روز سه‌شنبه با «لوئیس پتری» همتای آرژانتینی خود در بوینس‌آیرس دیدار و قرارداد فروش این جنگنده‌ها را امضا کرد.

بلومبرگ نوشت این کشور واقع در منطقه نوردیک اروپا پیشتر ۱۹ فروند جنگنده اف-۱۶ خود را به اوکراین هبه کرده بود و قرار است ناوگان هوایی کنونی خود را با جنگنده‌های «اف-۳۵» جایگرین کند؛ با این حال تحویل جنگنده‌های جدید به کپنهاگ به دلیل موانع فناوری در شرکت «لاکهید مارتین» آمریکا، با تاخیر مواجه شده است.

وزیر دفاع دانمارک گفته انتظار می‌رود تحویل اف‌-۱۶‌ها به آرژانتین در «سال‌های پیش‌رو» انجام شود و عقد این قرارداد با «هماهنگی نزدیک» آمریکا انجام شده است.

برخلاف اعمال سیاست‌های ریاضت اقتصادی از سوی دولت «خاور میلی» در آرژانتین، اما او تاکید کرده قصد دارد توانایی‌های دفاعی این کشور را تقویت کند.

۲۲۷۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1888825

دیگر خبرها

  • نتانیاهو:به رفح می‌رویم واسرا را آزاد می‌کنیم/خانواده‌های اسرا:کاخ سفید با ما بهتر رفتار می‌کند
  • واکنش وزیر دفاع چین به سهم‌خواهی فیلیپین در دریای جنوبی چین
  • عکس| جنگنده های دانمارک در اوکراین!
  • اعلام آمادگی ایران برای میزبانی از همایش اقتصادی کشورهای ساحلی خزر
  • پاکستان بار دیگر افغانستان را به حمایت از تروریسم متهم کرد
  • جنگنده های دانمارک در اوکراین!/ عکس
  • جنگنده‌های دانمارک به‌جای اوکراین به آرژانتین می‌روند
  • دفاع اروپایی مقابل تکروی آمریکایی / خطر بازگشت ترامپ؛ قاره سبز چه گزینه هایی دارد؟
  • وزیر دفاع آمریکا : وضعیت غزه فاجعه انسانی است
  • جزئیات تجاوز بامدادی آمریکا به شرق سوریه