Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون استاندار لرستان گفت: تاکنون ۱۵۲ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی و ۱۰۷ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال فراگیر در استان لرستان پرداخت شده است. ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۵ استانها لرستان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، گودرز امیری صبح امروز در جلسه شورای اشتغال و سرمایه‌گذاری استان که در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد اظهار داشت: برای طرح‌های بزرگ که در کارگروه ملی مطرح می‌شود ابتدا باید توانایی و شرایط متقاضی را بررسی کرد که فرصت را از دست ندهیم؛ کمیته فنی طرح‌های بالای یک میلیارد تومان را قبل از اینکه به بانک‌ها معرفی شود، اهلیت و شرایط آن را بررسی کند تا در صورت داشتن مشکل در سیستم بانکی معرفی نشوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان اینکه بانک‌ها در رفع مشکلات مراجعین تسهیل‌گری کنند و متقاضی که تمایل به انجام کار را ندارد پس از مهلت 10 روزه به شخص دیگری واگذار شود افزود: تخصیص مرحله دوم اعتبارات به استان‌ها در صورتی امکان‌پذیر است که حداقل 75 درصد مرحله اول را پرداخت کرده باشند؛ به مرکز پیشنهاد داده‌ایم استان‌هایی که در پرداخت صددرصدی اعتبارات در مرحله اول اقدام کرده‌اند، مرحله دوم اعتبارات به آن‌ها ابلاغ شود که موردقبول واقع شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری لرستان عنوان کرد: کمیته فنی به دلیل محدودیت در سقف اعتبارات هیچ طرحی را نمی‌تواند به بانک‌ها معرفی کند تا اینکه مرحله دوم اعلام شود.

وی با تأکید بر اینکه طرح‌هایی که اکنون در بانک‌ها هستند باید هرچه سریع‌تر تعیین تکلیف شوند بیان کرد: متقاضیان توجیه شوند که باید در مرحله دوم از اعتبارات استفاده کنند؛ برخی بانک‌ها به میزان سهمی که به آن‌ها ابلاغ‌شده به عاملان خود در استان‌ها اعلام نکرده‌اند که باید از مرکز پیگیری شود.

امیری تصریح کرد: به دلیل پر شدن سقف اعتبارات اشتغال روستایی بانک‌ها باید متقاضیان را به سمت اشتغال فراگیر هدایت کنند؛ باید پیگیری شود که در مرحله دوم اعتبارات از محل اشتغال روستایی و فراگیر درصدی به نوسازی، بهسازی و سرمایه‌ در گردش در قالب شرایط و ضوابط معین منظور شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری لرستان گفت: جذب کارورزان برای کارفرما تعهدی ایجاد نمی‌کند، اداره کار و تعاون هر 15 روز یک‌بار موضوع کارورزی اشتغال روستایی را بررسی کرده و ماهیانه به کارگروه اشتغال گزارش دهد.

وی اظهار داشت: روستاها به دلیل تعامل و اعتماد با یکدیگر بیشتر و بهتر به سمت تولید حرکت می‌کنند، تشکیل صندوق تعاون روستایی با تعریف درست و راه‌کار مشخص در راستای تولید ضروری است.

امیری بابیان اینکه باید موضوع‌های مطرح‌شده عملیاتی و از کارهای نمایشی اجتناب کرد افزود: در راستای تعامل و همکاری دوجانبه مردم نسبت به تعیین تکلیف بدهی‌های خود به بانک‌ها مراجعه و از شرایط تخفیف و امحال  استفاده کنند.

وی بابیان اینکه در استان لرستان مطالبات بانک‌ها از مردم حدود 10 هزار میلیارد تومان است عنوان کرد: اگر مردم 10هزار میلیارد مطالبات بانک‌ها را پرداخت کنند منابع ارزشمندی جهت پرداخت مجدد تسهیلات است؛ بانک‌ها در بخش کشاورزی با توجه به بخش‌نامه جهاد کشاورزی مبنی بر امحال تسهیلات کشاورزان خسارت‌دیده همکاری لازم را با متقاضیان داشته باشند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری لرستان بیان کرد: سهم اشتغال روستایی استان 253 میلیارد تومان است که تاکنون 152 میلیارد تومان آن پرداخت‌شده و مانده آن در مرحله دوم ابلاغ خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه 107 میلیارد تومان اعتبار اشتغال فراگیر در استان جذب‌شده است تصریح کرد: همچنین سهم اشتغال حمایتی استان 136 میلیارد تومان است که باید در مرحله دوم به استان ابلاغ شود.

انتهای پیام/ ع

R41450/P1494/S6,72/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۸۹۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی بیش از ۱۲ هزار روستایی گلستان از تسهیلات قرض‌الحسنه

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی صابری صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امسال ۱۲ هزار و ۲۰۰ نفر از متقاضیان ساخت مسکن در روستاهای گلستان از تسهیلات قرض‌الحسنه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بهره مند می‌شوند.

سرپرست معاونت بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان گلستان با بیان اینکه روستاییان گلستانی در ۲۲۸ هزار واحد مسکونی گذران زندگی می‌کنند، گفت: بیش از ۱۲۸ هزار واحد مسکونی روستایی استان نوسازی و مقاوم است و مابقی این واحدها کم دوام و در مقابل حوادث، غیر مقاوم هستند.

وی با بیان اینکه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با کمک دولت‌ها و با هدف ارتقا سطح رفاه و زندگی روستاییان از سال ۸۴ تا کنون، به متقاضیان ساخت و نوسازی خانه‌های روستایی تسهیلات قرض‌الحسنه با کارمزد ۵ درصد پرداخت کرده است، افزود: در دولت مردمی سیزدهم برای اولین بار هم مبلغ تسهیلات و هم تعداد سهمیه استان‌ها رشد چشمگیری داشته که به تَبع آن شاهد جهش در روند نوسازی و ساخت خانه‌های روستاییان به ویژه محرومان و اقشار کم درآمد هستیم.

صابری اظهار کرد: سهم استان گلستان از اعتبارات امسال با رشد حدود ۱۰۰ درصدی به چهار هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای ساخت ۱۲ هزار واحد رسیده که تا کنون ۱۰ هزار و ۹۰۰ متقاضی جهت دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه به بانک‌ها معرفی شده‌اند که ۵ هزار و ۴۶۰ متقاضی موفق به عقد قرارداد با بانک‌های عامل شده‌اند و ساخت و ساز خانه‌های خود را آغاز کرده‌اند.

وی یادآور شد: ساخت و سازهای روستایی توسط مهندسان نظام فنی روستایی و نظارت عالیه همکاران شعب و اداره کل به صورت مرحله‌ای نظارت می‌شود.

کد خبر 6097828

دیگر خبرها

  • سهم استان زنجان از تسهیلات مسکن روستایی ۱۱ هزار و ۵۰۰ فقره است
  • پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به ۱۳۷۰ نفر در بابل
  • ۱۱۵۰۰ فقره تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی در زنجان پرداخت می‌شود
  • مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی استان زنجان به ۶۷ درصد می رسد
  • سهمیه تسهیلات مسکن روستایی در زنجان به ۱۱هزار و ۵۰۰فقره رسید
  • بهره مندی بیش از ۱۲ هزار روستایی گلستان از تسهیلات قرض‌الحسنه
  • گلایه مردم از اقساط سنگین وام خرید خانه
  • توانمندسازی مددجویان، مانعی در برابر تولید فقر است
  • تسهیلات ودیعه مسکن به ۴۴۵ هزار متقاضی پرداخت شد
  • بانک ها هیچ دلیل و علاقه ای برای پرداخت وام به مردم ندارند!