Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@10:55:05 GMT

پاسخ منیژه حکمت به نتیجه اعتراضش در کارگروه اکران

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۸۹۴۷۷

پاسخ منیژه حکمت به نتیجه اعتراضش در کارگروه اکران

کارگردان فیلم «جاده قدیم» خطاب به مدیران سینمایی تاکید کرد:‌ اگر امثال من فریادی می‌زنند برای نفع شخصی نیست بلکه شاید تلنگر باشد. بدانید لاپوشانی ناکارآمدی و فساد تخلف نیست بلکه خیانت است.

به گزارش ایسنا، در پی اعلام نتیجه بررسی اعتراض‌های منیژه حکمت نسبت به وضعیت اکران «جاده قدیم»  مبنی براینکه تخلفی صورت نگرفته است، منیژه حکمت در یادداشتی با عنوان «تخلف یا خیانت» خاطرنشان کرده است، آنچه نسبت به آن اعتراض دارد فقط برای فیلم خودش که این روزها بر پرده سینماها نمایش داده می‌شود نیست و مسئله‌ اصلی‌اش ظهور یک روند معیوب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کارگردان و تهیه‌کننده سینما در یادداشت خود نوشته است:

« شورای اکران بعد از بررسی و درخواست مدرک و سند از من به خاطر تخلف در اکران فیلم «جاده قدیم» رای به عدم تخلف در این مورد داد.

مسئله فیلم من نیست اصلا یک فیلم و یک سالن و یک سانس نیست. مسئله ظهور یک روند معیوب و فسادآور است که باعث شده فیلم‌های جدی ما در محاق قرار بگیرند. این شما را به فکر نمی‌اندازد؟ نمی‌خواهید فکری به حال این موضوع بکنید؟ از من می‌خواهید مدرک ارائه کنم. چه مدرکی؟ که چه چیزی را بر شما ثابت کند؟

روابط ناسالم پخش و اکران را؟ شما تبعات تصمیم‌های این شوراها را نمی‌بینید؟ عوارض این نابرابری و به حاشیه راندن سینمای جدی را مشاهده نمی‌کنید؟

فرض کنید من مدرکی بیاورم که نشان دهد سالنی را ناروا از من گرفته‌اند یا فیلم مرا در سانس‌های مرده نمایش داده‌اند، آن وقت شما چه می‌کنید؟ یک نمایش در یک سینمای خوب به من صدقه می‌دهید؟ این طور عدالت برقرار می‌شود؟

این نمایش مضحک ارائه مدارک و اسناد را تمام کنید. پول فاسد سینما را فراگرفته، آیا شما مدرکی دارید؟ سینما به نفع یک جریان انحصارطلب مصادره شده است. آیا سندی وجود دارد؟ اگر همچنان برای بهبود اوضاع منتظر سند ومدرک هستید، به شما بگویم بیهوده به انتظار نشسته‌اید. سندی وجود ندارد و اگر هم باشد، قطعا دست امثال من به آن نمی‌رسد.

ولی این نشانه تبرئه شما نیست، خود بهتر می‌دانید که چه بر سر سینما آورده‌اید و فرجام کار کاملا روشن است، اگر نخواهیم کتمان کنیم.

سازوکاری بنیاد نهاده‌اید که فساد می‌زاید و سینما را نابود می‌کند. در این شرایط طلب مدرک و سند بیشتر به شوخی می‌ماند. شما می‌توانید حکم برائت خود و دوستانتان را صادر کنید و از این عدالت‌پروری خوش باشید.

اگر امثال من فریادی می‌زنند برای نفع شخصی نیست بلکه از آن روست که شاید تلنگری باشد برای شما قبل از اینکه همه چیز از دست برود، البته اگر هنوز اراده‌ای برای اصلاح باقی مانده باشد. فقط بدانید لاپوشانی ناکارآمدی و فساد تخلف نیست بلکه خیانت است.»

به گزارش ایسنا، منیژه حکمت اخیرا در نامه‌ای سرگشاده خطاب به محمدمهدی حیدریان ـ رییس سازمان سینمایی ـ مدعی شد «سینمای نجیب ایران در این دوره  به مسلخ برده شده است.»

به دنبال این اعتراض‌ها، ابراهیم داروغه‌زاده ـ معاون نظارت و ارزشیابی سازمان امور سینمایی و سمعی بصری و رئیس شورای عالی اکران ـ طی دستوری به مدیرکل سینمای حرفه‌ای و رئیس کمیته انضباطی خواهان بررسی فوری و اعلام گزارش شد.

این بررسی‌ها در نهایت به اینجا رسید که روز گذشته سخنگوی کارگروه اکران اعلام کرد: موضوع فیلم «جاده قدیم» در این کارگروه بررسی شده و تخلفی صورت نگرفته است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام پول کثیف سینمای اجتماعی شوراي صنفي نمايش فیلم سینمایی جاده قدیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۸۹۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسه تحلیل و بررسی مسائل منطقه برگزار شد

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از هرمزگان، جلسه تحلیل و بررسی مسائل منطقه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس با حضور دانشجویان این دانشگاه برگزار شد، موضوع دقیق این جلسه پاسخ مقتدرانه ایران و جبهه مقاومت به حمله متجاوزانه رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی بود.

احمدی‌نیا، تحلیلگر مسائل منطقه علاوه بر ابراز خشنودی از عملیات وعده صادق بیان کرد: به اذعان تمام تحلیلگران نظامی دنیا، اسرائیل هیچگاه این اتفاق مهم را پیش بینی نمی‌کرد، و اعتراف کرد تحلیلگران ما اشتباه کرده‌اند و پاسخ ایران دور از تصور ما بود.

وی افزود: تا قبل از این اتفاق مبارزه ایران با اسرائیل در سایه بود و غیر مستقیم پاسخ می‌داد، اما برخلاف تمام پیش‌بینی‌ها، معادلات جمهوری اسلامی ایران ۴۵ سال بعد از انقلاب، از لحاظ راهبردی عوض شده است و برای اولین بار از خاک ایران به رژیم صهیونیستی حمله کرده است.

احمدی نیا گفت: در این واقعه قدرت اراده ملت ایران، به تمام دنیا نشان داده شد، زیرا امروزه جنگ جنگ اراده‌ها است، و اگر اسرائیل دوباره کاری کند، دیگر پاسخ ما نیابتی نخواهد بود و مستقیم از خاک جمهوری اسلامی به آنها حمله خواهیم کرد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: ما پایه‌گذار عملیات شبانه هستیم و در جنگ بین ایران و عراق طبق اصل غافلگیری عمل کردیم، اما اکنون عملیات ما غافلگیرانه نیست و آشکار محض است، آنگونه که ایران قبل از حمله به تمام دنیا اعلام کرد، و قریب به ۲۰ کشور دنیا در این عملیات هوا را قرق کرده بودند تا از موشک‌های ایران پیشگیری کنند.

خبرنگار: نسیم اسپید

انتهای خبر/

کد خبر: 1228246 برچسب‌ها بسیج دانشجویی

دیگر خبرها

  • نخستین نشست کارگروه مدیریت پسماند استان همدان در سال جدید
  • تخلف عرضه خارج از شبکه ۶۶ کیسه آرد خبازی در بیرجند
  • صدور رای برای بیش از ۹۵ درصد از پرونده‌های تخلف طرح شده در تعزیرات گلستان
  • پاسخ تکراری انریکه: تا امباپه حرف نزند چیزی نمی‌گویم!
  • کمیته‌های استانی حل معضلات ثبتی فعال می‌شوند
  • وزیر ارتباطات: بررسی رفع فیلتر «گوگل پلی» در کارگروه فیلترینگ برای بار سوم
  • درخواست رفع فیلتر این اپلیکیشن در کمیته فیلترینگ بررسی می‌شود
  • بررسی مشکلات خبازان خندابی در کارگروه آرد و نان
  • تعیین مهلت نصب دوربین ثبت تخلف در آزادراه شیراز اصفهان
  • جلسه تحلیل و بررسی مسائل منطقه برگزار شد