Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، علی شیرخانی، معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی صبح سه‌شنبه ۲۴ مهر‌ماه با حضور در همایش «مبلغین و روحانیون مدارس طرح امین استان مرکزی» که در کانون فرهنگی تربیتی امام خمینی(ره) اراک برگزار شد، اظهار کرد: وضعیت طرح امین یک وضعیت ویژه در استان مرکزی است و سال گذشته توانستیم رتبه اول بیشترین حضور روحانی را در طرح امین کسب کنیم و دستیابی به این مهم نتیجه همکاری و هماهنگی بین حوزه علمیه و آموزش و پرورش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: نیروی انسانی لازم برای اجرای طرح امین در استان تامین شده است و راهکارها، روش‌ها و یک وحدت رویه برای کیفی‌سازی فعالیت‌ها در این زمینه لازم است.
معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی افزود: می‌توان گفت این فرصت و توفیق الهی در مدارس است که دانش‌آموزان از سنین پایین با تاثیر‌پذیری و انسان‌سازی به آینده اشنا شوند و اگر کیفی کار کنیم ثمرات آن را مشاهده خواهیم کرد.
شیرخانی بیان کرد: در ارتباط با بحث تعلیم و تربیت، منابع انسانی بالاترین و ارزشمندترین سرمایه‌های یک کشور محسوب می‌شوند زیرا اگر غنی‌ترین منابع در اختیار یک کشور باشد و نیروی متخصص را دارا نباشد، موجب هدر رفت می‌شود.
وی اظهار کرد: منابع انسانی باید در اختیار سه نهاد آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و حوزه علمیه قرار گیرد.
معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: دانشگاه در ارتباط با بحث‌های پژوهشی، آموزش و پرورش در بخش آموزش مهارت‌های زندگی به دانش‌آموزان و حوزه علمیه در بحث‌های تبلیغی و ترویجی تلاش می‌کنند.
شیرخانی تاکید کرد: جزیره‌ای عمل کردن آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و حوزه علمیه یک آفت است و طرح امین پلی است تا این سه نهاد از فعالیت‌های یکدیگر اطلاع پیدا کنند.
وی افزود: مبلغین جامعه باید در منابر و مساجد فعالیت‌های تبلیغی انجام دهند و اگر نسبت به دغدغه‌های دانش‌آموزان و اساس فکری آن‌ها بی‌اطلاع باشند، نمی‌توانند ارتباط برقرار کنند و همچنین اگر پژوهشگری این واقعیت‌ها را نداند پژوهش‌های وی سازگار نخواهد بود.
معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی اظهار کرد: امسال در ارتباط با فعالیت‌های این سه نهاد یکی از اولویت‌های پژوهشی بررسی میزان اثر‌گذاری طرح امین در مدارس را ارایه نمودیم.
شیرخانی گفت: باید در نظر داشت اگر این طرح زمینه مناسبی است باید آن را تقویت کنند و توسعه دهند و آسیب‌ها و نقاط ضعف آن را نیز باید برطرف کنند.
وی بیان کرد: در بحث آموزش و پرورش سه رکن اساسی از قبیل نیروی انسانی، محتوای درسی و دانش‌آموز وجود دارد و مبلغین باید با توجه به زمینه فوق و با استفاده از روش‌‌های غیر‌‌مستقیم و بهره‌گیری از ورزش و هنر برای هویت‌بخشی دانش‌آموزان اقدام کنند.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن خبرگزاری ایکنا ایکنا مرکزی آموزش و پرورش استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۸۹۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک ۸۵ میلیارد تومانی خیران و دولت به حوزه آموزش و پرورش بردسکن

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، علی اکبر چراغیان در جمع نمازگزاران جمعه بردسکن از برگزاری بیش از ۴۰ عنوان برنامه در طول این هفته خبر داد و افزود:  آموزش و پرورش بردسکن در حوزه پرورشی از جمله اقامه نماز در مدارس یکی از شهرستان‌های برتر در استان انتخاب شده است و طرح سه‌شنبه‌های معنوی هر هفته با حضور امام جمعه و تعدادی از روسای ادارات در یکی از مدارس برگزار می‌شود. 

مدیر آموزش و پرورش بردسکن از راه‌اندازی مهد الرضا برای آموزش قرآن در رده سنی زیر۶ سال خبر داد و افزود : در همین راستا نیز توانسته ایم بیش از ۶۰ مربی قرآن  در شهرستان تربیت کنیم.
 وی به طرح قاضی در مدارس اشاره کرد و افزود : با اجرای این طرح که با مشارکت دادگستری و مشاوران اجرا می‌شود باعث شده است بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در بین دانش آموزان و والدین کاهش پیدا کند.

مدیر آموزش و پرورش بردسکن وضعیت آموزشی دانش آموزان را مطلوب ارزیابی کرد و افزود :  ۱۵ درصد قبولی دانش آموزان در مقطع‌های  مختلف تحصیلی نسبت به سال تحصیلی گذشته  افزایش پیدا کرده است که از این لحاظ آموزش و پرورش شهرستان بردسکن جز  ۱۰ نواحی آموزش و پرورش در سطح استان می‌باشد. 

دیگر خبرها

  • ۶۰۰۰ حوزه برای برگزاری امتحانات نهایی آماده شده است
  • خیزش دانشگاهی علیه ظلم در جهان آغاز شده است
  • تجلیل از معلمان نمونه استان قزوین 
  • بازدید طلاب حوزه علمیه یاسوج از زندان مرکزی این شهر
  • برگزاری آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش توسط جهاددانشگاهی
  • کمک ۸۵ میلیارد تومانی خیران و دولت به حوزه آموزش و پرورش بردسکن
  • تلاش برای استخدام طلبه های زن در آموزش و پرورش
  • ایجاد تحول در آموزش و پرورش، پایه ایجاد تحول در کشور است/ نظرات مختلف کارشناسی باید منجر به گشایش شود
  • قالیباف: ایجاد تحول در آموزش و پرورش، موجب تحول در کشور است
  • برای جذب فارغ‌التحصیلان حوزه علمیه با آموزش و پرورش وارد گفت‌وگو شدیم