Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین تاریخی دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان به مناسبت روز اولیاء و مربیان با تاکید بر تاثیر روابط مستمر والدین با مدرسه در اعتلا و پیشرفت دانش آموزان، اظهار کرد: مدرسه به عنوان دومین مامن فرزندان که روزانه حدود هشت ساعت از وقت بچه ها در این کانون سپری می شود می تواند با همکاری، مشارکت و همفکری والدین و مسئولان مدرسه در تامین بهداشت روانی جوانان و نوجوانان تاثیرگذار باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاریخی، مدرسه و خانواده را دو نهاد مهم در تربیت دانش آموزان دانست و خاطرنشان کرد: هم راستا نبودن شیوه های تربیتی تاثیرات سویی در دانش آموزان خواهد داشت و هم راستایی این دو نهاد در تربیت دانش آموزان از اهمیت بسزایی برخوردار است بنابراین ضرورت دارد برای شکوفایی استعدادهای این سرمایه های عظیم کشور تعامل تنگاتنگی بین مدرسه و والدین برقرار شود.

وی با اشاره به حساسیت و ویژگی های منحصر به فرد کودکان و نوجوانان، آنان را در زمره جمعیت های آسیبت پذیر دانست و گفت: برای حفظ سلامت خود و فرزندان باید از یکسری از اصول پیروی نماییم و توجه داشته باشیم که انسان ها با یکدیگر متفاوت هستند و نمی توان یک نسخه واحد برای تربیت فرزندان ارایه داد.

تاریخی بیان کرد: این تفاوت در شیوه تربیتی موجب ایجاد تعارض در دانش آموزان می شود و مواجه دانش آموزان با دوگانگی یا چندگانگی تربیتی بدترین اتفاق است.

دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان ادامه داد: مدرسه و خانه به تنهایی نمی توانند در اعتلای فکری و اخلاقی دانش آموزان تاثیرگذار باشند مگر آنکه به یک مرکز تربیتی و آموزشی با سیاست های همگام مبدل شوند و این امر با برگزاری و تعامل انجمن های اولیاء و مربیان تحقق می یابد.

تاریخی تبادل نظر بین مربیان و والدین در خصوص آموزش و مسائل تربیتی بچه ها در راستای یکسو شدن روشهای تربیتی را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: انجمن اولیاء و مربیان هیات منتخبی شامل پدران، مادران، دانش آموزان و مربیان مدرسه هستند که اهداف مشترکی را مد نظر دارند و از هیچ تلاشی برای پیشبرد امور آموزش و پرورش دانش آموزان دریغ نمی نمایند.

دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان اظهار کرد: دو نهاد خانه و خانواده زمانی می توانند رسالت آموزشی و تربیتی خود را به نحو مطلوب انجام دهند که با ویژگی های بچه ها آشنا باشند بنابراین شناخت مسایل تربیتینیازمند شناسایی ویژگی ها و خصوصیات دانش آموزان است و این امر نیز تعامل هر چه بیشتر والدین و مربیان ضروری می نماید.

کد خبر 4431859 آزاده سهرابی

منبع: مهر

کلیدواژه: آموزش و پرورش انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش اربعین ۹۷ نیروی انتظامی شورای شهر تهران شهرداری تهران وزارت آموزش و پرورش شهر تهران اربعین 97 محمد علی افشانی پلیس راهور سردار حسین اشتری سازمان تامین اجتماعی بیمه سید محمد بطحایی سازمان حج و زیارت بهزیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۸۹۵۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکسازی محدوده شهر قم از زباله‌های پلاستیکی توسط دانش آموزان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، طرح پاکسازی محدوده شهری از زباله‌های پلاستیکی با حضور دانش آموزان دختر مدرسه معصومه قم اجرا شد.

پویش پاکسازی محدوده شهری از زباله‌های پلاستیکی در ورودی جاده روستای کوه سفید قبل از میدان ۷۵ با حضور ۳۰ دانش آموز مقطع متوسطه اول مدرسه معصومیه، کارمندان و و ماشین آلات و دستگاهاای عمرانی پسماند انجام شد.

شریفی هدف از اجرای این پویش را آگاهسازی مردم از عواقب خطرناک رهاسازی زباله‌ها در محدوده شهری عنوان کرد و گفت: رهاسازی زباله‌ها خطر جدی برای حیات آب، خاک، پوشش گیاهی درختان و حیوانات است.

دوم تا ۸ اردیبهشت هفته زمین پاک نامگذاری شده است.

دیگر خبرها

  • خراسان رضوی همیشه در آموزش اوتیسم پیشگام بوده است
  • برپایی آئین جشن تکلیف دختران سرفاریاب
  • پاکسازی محدوده شهر قم از زباله‌های پلاستیکی توسط دانش آموزان
  • ضرورت افزایش آگاهی والدین از هدایت تحصیلی دانش آموزان
  • آگاهی والدین از هدایت تحصیلی دانش آموزان اندک است
  • والدین چطور می‌توانند به کاهش استرس کنکور فرزندشان کمک کنند؟
  • مدارس از راه دور چه مدارسی هستند؟ شهریه این مدارس چقدر است؟
  • آیین اختتامیه دومین جشنواره استعدادیابی از مدرسه و محله تا انجمن در زابل برگزار می‌شود
  • جشنواره قصص قرآنی مشهد آغاز به کار کرد
  •  اهمیت اجتناب ناپذیر برنامه های آموزشی و تربیتی در حیات آموزشی دانش آموزان