Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌شمالی گفت: اربعین یک جریان و حرکت انسان‌ساز و تحول آفرین است. ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۵ استانها خراسان شمالی نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی امروز در جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی ضمن تأکید بر برگزاری مجالس روضه خانگی برای عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) اظهار داشت: تداوم مجالس روضه خانگی تا پایان ماه محرم و صفر، نشانه عشق و ارادت مردم به اهل‌بیت عصمت و طهارت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام‌جمعه بجنورد در ادامه بابیان این‌که مجالس روضه خانگی معنویت گستر است، افزود: برگزاری این‌گونه مجالس فضای جامعه را با معنویت عجین و با برکت می‌کند.

وی با اشاره به این‌که برگزاری مجالس روضه یک سنت دیرینه است، خاطرنشان کرد: هرچند برگزاری مجالس روضه در منازل و تکایا اهمیت دارد، اما باید مسئولان فرهنگی نسبت به ایجاد نظم و انضباط و جهت‌دهی مثبت به آن مجالس و کنترل و نظارت دقیق بر محتوا و سبک‌های عزاداری مداحان دقت نظر داشته باشند تا با آسیب کمتری مواجه باشیم.

یعقوبی افزود: حضور مردم عزادار در مراسم عزاداری محرم امسال بسیار چشم‌گیر بود و این نشانه مودت مردم به اهل‌بیت (ع) و اعتقاد محکم آنان به مسائل دینی و اعتقادی است.

وی تصریح کرد: اربعین قله محبت و مودت عاشقان اهل‌بیت (ع) است و مردم عزادار برای شرکت در آن همایش بین‌المللی از ماه‌ها قبل برنامه‌ریزی می‌کنند تا عشق و ارادتشان را به صحنه ظهور برسانند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان‌شمالی افزود: شکوه اربعین حسینی بسیار باعظمت است و در حال حاضر به یک انقلاب و تحول و مکتب انسان‌سازی تبدیل‌شده است.

وی در ادامه اظهار کرد: بُرد و جاذبه امام حسین (ع) آن‌قدر زیاد است که در اربعین همه عاشقان از جای‌جای کره خاکی خود را برای عرض ارادت به کربلای معلا می‌رسانند.

یعقوبی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: تعظیم شعائر اسلامی به هر نحوی ارزنده است و عزاداران و عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) در ایام محرم و صفر می‌توانند با سیاه‌پوش کردن کوچه‌ها و بازارها بر این مودت و محبت بیفزایند.

وی گفت: باید فضای شهرهای استان به نحوی باشد که وقتی کسی وارد استان و شهرهای آن می‌شود بفهمد که چه ایامی است، عزاداری است و یا میلاد است و مسئولان استانی می‌توانند با تقسیم‌کار نسبت به فضاسازی ورودی‌های شهر بجنورد این امر را میسر کنند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی در پایان افزود: اگر قرار است مراسم تجمع هیئات در تاسوعای حسینی در سال آینده برگزار شود باید از هم‌اکنون برنامه‌ریزی‌های لازم صورت بگیرد تا در سال آینده شاهد تجمعی باشکوه‌تر و منسجم‌تر باشیم.

انتهای پیام/ ز

R7719/P41362/S6,55/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۸۹۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارشاد مدیران در جلسه درس اخلاق

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ امام جمعه اراک و نماینده ولی فقیه در استان مرکزی امروز در جلسه درس اخلاق مدیران استان مرکزی، گفت: دفاع از حقوق عمومی در چارچوب مقررات موجب تحقق نظم، امنیت، جلب اعتماد عمومی و تقویت دلگرمی مردم به نظام اسلامی است که باید مورد توجه مدیران دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد.

او ادامه داد: نظارت بر امور، برنامه‌محوری، حرکت در راستای مناسب وظایف، اخلاص و ایمان از اموری است که باید همواره در دستور کار مدیران قرار داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در قسمت دیگری از سخنان خود سعادت، رستگاری و پیروزی را در سایه پاکی نفس، تقوا و اجتناب از معصیت عنوان کرد و گفت: تزکیه نفس، به معنای پاکی و طهارت نفس از تمام رذائل اخلاقی و آراستگی بشر به فضائل اخلاقی بوده و خداوند متعال در آیات بسیاری به اهمیت و ضرورت آن برای رسیدن به کمال اشاره کرده است.

دیگر خبرها

  • تاکید نماینده ولی فقیه بر رسیدگی بیشتر مسئولان به آسیب های اجتماعی
  • سپاه به هیچ جریان سیاسی وابسته نیست
  • سپاه به هیچ جریان سیاسی وابستگی ندارد
  • توصیه نماینده ولی فقیه به فرماندار کاشان
  • ارشاد مدیران در جلسه درس اخلاق
  • مراسم نکوداشت امام جمعه فقید بجنورد برگزار می‌شود
  • توصیه نماینده ولی فقیه در هرمزگان در رابطه با مدیریت مصرف
  • دیدار جمعی از مدیران دانشگاه علوم پزشکی با نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی
  • دیدار جمعی از مدیران دانشگاه علوم پزشکی با نماینده ولی فقیه در استان
  • آیت‌الله علم‌الهدی:بنگاه‌داری ‎بانکها آفت بزرگ بازارمسکن است