Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-03-19@03:20:49 GMT

محمد بن سلمان مهره سوخته غرب

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۸۹۹۳۴

محمد بن سلمان مهره سوخته غرب

کشور‌های غربی در حال بررسی گزینه‌های احتمالی برای جایگزینی محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی هستند.

 پایگاه اینترنتی الخلیج آنلاین نوشت: بر اساس اطلاعاتی که "الخلیج آنلاین" به دست آورده است، تلاش‌های گسترده‌ای داخل خاندان حاکم سعودی در جریان است تا شاهزاده احمد بن عبدالعزیز اقدامات خود را در عرصه بین‌المللی، علیه محمد بن سلمان آغاز کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نظر می‌رسد برخی کشورهای غربی به وی پیشنهاد کرده‌اند که جانشین احتمالی ملک سلمان، پادشاه عربستان سعودی شود، پادشاهی که در شرایط کنونی در اداره کشور ناتوان است. احمد بن عبدالعزیز روابط بسیار خوب و قدرتمندی با مقامات آمریکایی و انگلیسی دارد.

شاهزاده احمد بن عبدالعزیز از زمانی که ماه سپتامبر گذشته از ملک سلمان و فرزندش انتقاد کرد، در لندن پایتخت انگلیس زندگی می‌کند. برخی ناظران بر این باورند که حضور وی در لندن، تلاشی برای طراحی سناریوی‌های مختلف برای سرنگون کردن ملک سلمان و فرزندش است.

تظاهرات در لندن علیه خاندان حاکم سعودی

ماه سپتامبر گذشته شماری از تظاهرکنندگان در مقر اقامت وی در لندن تجمع کردند و شعارهایی علیه سیاست‌های خاندان حاکم سعودی سر دادند. وی با حضور میان تظاهرکنندگان گفت "خاندان آل سعود هیچ ارتباطی با این سیاست ها ندارند و ملک سلمان و ولیعهد مسئولیت کامل این سیاست‌ها را برعهده دارند."

جانشینی ملک سلمان ---

در چارچوب مسئله جانشینی ملک سلمان، برخی از گزارش های رسانه‌ای به این مسئله اشاره دارد که ممکن است دولت آمریکا به دنبال محمد بن نایف، ولیعهد سابق برای جانشینی بن سلمان باشد ولی اطلاعاتی که "الخلیج آنلاین" به دست آورده است به این مسئله اشاره می‌کند از زمانی که بن سلمان توانست به شکل خوارکننده‌ای بن نایف را از سمت ولیعهدی سرنگون کند، نقش سیاسی این فرد پایان یافت.

برکناری محمد بن نایف 

بن نایف از زمان برکنار شدن از پست ولیعهدی در ماه ژوئن گذشته در حبس خانگی به سر می برد و تحت نظارت شدید امنیتی قرار دارد و قادر نیست به صورت آزادانه هیچ گونه تحرکی داشته باشد. چنین وضعی اجازه نمی‌دهد وی اقداماتی علیه بن سلمان، پسر عموی خود داشته باشد به ویژه آنکه بن سلمان با اقدامات سیاسی و رسانه‌ای، ضربه سنگینی به وجهه بن نایف وارد و ارتباط وی را با اعضای موثر خاندان سعودی قطع کرد.

جنگ قدرت در خاندان سعودی

ناظران از این مسئله نگرانند که ممکن است جنگ قدرت در خاندان سعودی به مرحله‌ای منجر شود که بن سلمان از زور برای برداشتن هر مانعی از سر راه خود استفاده کند تا بتواند به کم سن ترین پادشاه در تاریخ عربستان سعودی تبدیل شود.  / باشگاه خبرنگاران

 

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۸۹۹۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عطر «اُدو اسپیس»؛ فضا چه بویی دارد و منشا این بو کجاست؟!

اغلب فضانوردان زمانی که از راه‌پیمایی‌های فضایی برمی‌گردند می‌گویند بو‌هایی عجیب، مثل بوی استیک سوخته، باروت، چوب سوخته در شومینه، یا بوی لباس خیس بعد از برف‌بازی حس کرده‌اند. اما چرا فضای بیرون زمین بوی مواد سوخته می‌دهد و منشأ این بو کجا است؟

به گزارش «زی‌سان» به نقل از راز بقا، پیش از هر چیز، باید بگوییم که فضا تقریبا به‌طور کامل خلأ است. در واقع، فضانوردان با پوشیدن لباس‌های فضایی از خود در برابر محیط کشنده و مرگ‌بار فضا محافظت می‌کنند. از این رو، هیچ‌کس تا کنون بوی فضا را مستقیم حس نکرده است که بیاید برای ما تعریف کند این بو شبیه چه بویی است.

با وجود این، فضانوردان پس از بازگشت از راه‌پمیایی‌های فضایی، پس از برداشتن کلاه فضانوردی، بوی منحصربه‌فردی حس می‌کنند و فضانوردان درون فضاپیما نیز پس از باز شدن در‌های قفل هوا، متوجه این بو می‌شوند.

لایوساینس با انتشار مطلبی در این مورد از قول دومینیک آنتونلی، فضانورد ناسا، می‌نویسد که او پس از یک راه‌پیمایی فضایی در سال ۲۰۰۹، گفته بود «فضا قطعا بویی متفاوت با هر چیز دیگری دارد.»

به گفته استیو پیرس، شیمی‌دانی که از سال ۲۰۰۸ با ناسا قرارداد دارد که بوی فضا را تولید کند، فضانوردان به‌طور کلی اغلب بوی فضا را با «فلز داغ، گوشت سوخته، کیک سوخته، باروت، و جوشکاری فلز» مقایسه می‌کنند.

توماس جونز، فضانورد سابق ناسا، این بو را با بوی اوزون مقایسه می‌کند. دان پتی، فضانورد دیگر ناسا، می‌گوید بوی فضا او را به یاد تابستان‌های دوره دانشگاهش می‌اندازد. او می‌گوید در آن سال‌ها، ساعت‌های زیادی با مشعل جوشکاری قوس الکتریکی کار می‌کرده است و بوی فضا او را به یاد دود جوشکاری می‌اندازد.

منشأ این بو واقعا کجا است؟

دانشمندان می‌گویند جایی که فضانوردان در آن راه‌پیمایی می‌کنند در واقع خلأ به معنای واقعی کلمه نیست. چند توضیح احتمالی برای این بو وجود دارد. یکی اینکه این بو بوی اکسیژن معلق در اطراف ایستگاه فضایی بین‌المللی است. پرتو‌های فرابنفش خورشید ممکن است مولکول‌های اکسیژن را، که از دو اتم اکسیژن ساخته شده‌اند، به تک‌اتم‌های اکسیژن تقسیم کنند. این اکسیژن اتمی ممکن است به لباس‌های فضایی، دیواره‌های قفل هوا، و جا‌های دیگری که در معرض فضای بیرون قرار دارند بچسبد و سبب ایجاد واکنش‌هایی شیمیایی شود که این بو را تولید می‌کنند.

به گفته دانشمندان، نظریه بسیار جالب‌تری نیز وجود دارد که بر اساس آن، این بو مربوط به انفجار ستاره‌های در حال مرگ است. در این انفجار‌ها و فوران‌ها، مولکول‌هایی به نام هیدروکربن‌های آروماتیک چندحلقه‌ای تولید می‌شود که در زغال‌سنگ، غذا، نفت، مواد دیگر یافت می‌شود. اما واقعیت این است که این دو توضیح هنوز به‌دقت بررسی نشده است و هیچ‌کدام را نباید توضیح نهایی برای علت این بو دانست.

پیرس برای کمک به واقعی‌تر کردن آموزش فضانوردان، در سال ۲۰۰۸ پروژه‌ای از ناسا گرفت که بر اساس آن، قرار شد بویی را بسازد که شبیه به بوی فضا باشد. او می‌گوید هدف این پروژه از بین بردن غافلگیری فضانوردان است تا در فضا و در مواجهه با این بو، شوکه نشوند. پیرس در مدتی که روی تولید این بو کار می‌کرد نه به فضا رفت و نه هیچ لباس فضایی را بو کشید. او می‌گوید با استفاده از دانش و تجربه‌اش در تولید عطر و بوی مواد، و ترکیبات آنها، و بر اساس توصیف‌های فضانوردان، بویی را تولید کرده است که می‌تواند حس مشابهی را ایجاد کند.

پیرس می‌گوید این پروژه به طراحی و ساخت عطری به نام «اُدو اسپیس» نیز کمک کرده است که از زمان عرضه آن به بازار در سال ۲۰۲۰، عطری پرفروش بوده است. البته او می‌افزاید که در واقع عده کمی هستند که بوی فضا را واقعا تجربه کرده‌اند و می‌توانند در مورد میزان واقعی بودن این بو نظر بدهند.

tags # فضا سایر اخبار توصیه عجیب دانشمندان؛ به این دلیل مهم گوشت مار پیتون بخورید! از حمام در خون دختران باکره تا خوردن خون کودک؛ آیا انسان راه غلبه بر مرگ را پیدا می‌کند؟ (عکس) جانور عجیبی که آنقدر رابطه جنسی برقرار می‌کند تا بمیرد! تجربه نزدیک به مرگ چیست و چه حسی دارد؟

دیگر خبرها

  • عطر «اُدو اسپیس»؛ فضا چه بویی دارد و منشا این بو کجاست؟!
  • دقت جدی‌تری در ساخت دکورها صورت می‌گیرد/ واکنشی به حادثه «سلمان»
  • مهره مخفی گلزنی استقلال برابر هوادار!
  • بن سلمان، نخستین میهمان خارجی دولت جدید پاکستان
  • افزایش شایعات درباره پرنسس کیت/ عروس خاندان سلطنتی بریتانیا کجاست؟
  • در دانشکده الهیات دانشگاه تهران
  • عرضه تاریخ فشرده چین در کتابفروشی‌ها
  • جنگ جواد نکونام و رضا عنایتی تمامی ندارد؛ کنایه به سرمربی استقلال با اسم رمز اوسمار!
  • دربی سرکاری!
  • محمد بن سلمان در حرم پیامبر اسلام (ص)