Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-25@20:18:20 GMT

کشف یک سیگنال اسرار آمیز در فضا!

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۸۹۹۸۶

کشف یک سیگنال اسرار آمیز در فضا!

رکنا: ستاره شناسان به تازگی از کشف ۲۰ سیگنال اف آر بی در یک سال اخیر خبر داده اند که در نوع خود کم سابقه تلقی می شود.

کشف و شناسایی سیگنال های رادیویی پرسرعت عمق فضا که به «اف آر بی» شهرت دارند به یکی از دغدغه های مهم متخصصان علوم فضایی مبدل شده، زیرا نشانه ای از وجود حیات در دیگر سیارات است.

سیگنال های یادشده در عرض چند میلی ثانیه مسیر خود را طی می کنند و لذا کشف و ردگیری آنها و از همه مهم تر منشا شکل گیری آنها بسیار دشوار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما استفاده از مجموعه گسترده ای از تلسکوپ های رادیویی در سرتاسر استرالیا به محققان کمک کرده تا بتوانند سیگنال های اف آر بی را شناسایی کنند.

اولین سگینال اف آر بی دنیا در سال ۲۰۰۷ کشف شد و در سال ۲۰۱۵ ستاره شناسان برای اولین بار توانستند یکی از این سیگنال ها را به طور مستقیم ردگیری کنند. تا اوائل سال ۲۰۱۷ هم حدود ۳۰ سیگنال اف آر بی شناسایی و کشف شد. علت این موفقیت استفاده از یک رادیو تلسکوپ غول پیکر موسوم به در غرب استرالیا بود.

در تحولی دیگر و برای اولین بار در سال ۲۰۱۸ مجموعه ای ۲۰ تایی از سیگنال های اف آر بی شناسایی شده اند که منشا آنها بخشی بسیار دورافتاده از جهان است که حتی با کهکشان های همسایه راه شیری هم فاصله بسیار زیادی دارند.

یکی از سیگنال های این مجموعه عنوان سریع ترین و همین طور نزدیک ترین سیگنال اف آر بی که تا به حال شناسایی شده را به خود اختصاص داده است که تخمین زده شده از منبعی با فاصله ۴۲۵ میلیون سال نوری به سمت کره زمین آمده است. ستاره شناسان امیدوارند با بررسی های دقیق تر بتوانند محدوده ارسال این سیگنال را شناسایی کرده و از این طریق بتوانند به اطلاعاتی در مورد برخی منابع احتمالی حیات مشابه با کره زمین دست یابند.

خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

از گرگ آقا و گشنه تا آشفته و مفتول !! / عجیب‌ترین اسامی دختر و پسر ثبت شده در ثبت احوال قبرها 12 طبقه شدند! این موشک کابوس امریکایی ها است! + عکس و جزییات مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا آخرین مهلت ثبت نام برای دریافت سود سهام عدالت جزییات فاجعه خونین در هسته مرکزی بجنورد آخرین خبر از حضور دوباره مهران مدیری در تلویزیون ! درگیری شدید فوتبالیست و خواننده‌ مشهور ترک جنجال به پا کرد / شوخی با همسر خواننده آغاز ماجرا بود +تصاویر پشت پرده پرش خطرناک یک سلبریتی از هواپیما بدون چتر نجات! عروس کچل پس از ماه عسل به دادگاه تهران شکایت کرد + عکس دستگیری گردانندگان باند «داف‌های تهران» در فیس‌بوک! فریبا در تریلی شوهرش عکس او با عروس جوان را دید! نوعروس را زیر پل شهید رجایی تهران از کنار داماد دزدید ! + جزییات وعکس پرونده پولشویی میلیاردی در یک روستا گرگان سرنشینان تیبا در جاده شیراز زنده زنده سوختند فوری / ربوده شدن 14 نیروی بسیجی و هنگ مرزی میرجاوه

منبع: رکنا

کلیدواژه: خودرو سلامت مسکن بازنشسته ها مهم ترین های 24 ساعت ارز و سکه موفقیت کشف ستاره شهرت اسرار آمیز فضا عکس تصاویر ایران قتل مرد پرونده فیلم زندگی جوان خانواده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۸۹۹۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دربی مرسی ساید؛ «شکست فاجعه آميز»

جدول لیگ آنها را تنها سه امتیاز کمتر از آرسنال صدرنشین نشان می‌دهد. اما لیورپول با سرعتی عجیب در سراشیبی حرکت می‌کند و آمار و ارقام در این ماه حیاتی دروغ نمی‌گویند...

اختصاصی طرفداری | «شما لیگ را در گودیسون پارک از دست دادید»

در پایان بازی، یک سرود جدید وارد آهنگ‌های هواداران اورتون شده بود که تا سالیان سال برای لیورپولی‌ها آزاردهنده خواهد بود؛

«شما لیگ را در گودیسون پارک از دست دادید.

You lost the league at Goodison Park»

مطمئن باشید این آخرین باری نخواهد بود که آن را می‌شنوید. از این به بعد در هر نبرد دربی مرسی ساید، طرفداران اورتون در هر فرصتی آن را برای همسایگان قرمز پوش خود با فریادی رسا اجرا خواهند کرد.

در بدترین زمان ممکن رخ داد. لیورپول در بیش از ۶ ساعت در جریان بازی گلی نزده بود. قرمزها در بدترین زمان غریزه کشنده خود را از دست دادند و خداحافظی کلوپ با آه‌وافسوس روزافزونی مواجه شد.

لیورپول آماده بود تا این فصل را به خاطره‌ای برای تیم، هواداران و مربی مهاجر خود تبدیل کند. بااین‌حال، در میان فشارهای ناشی از تعقیب قهرمانی در لیگ برتر و حضور در فینال لیگ اروپا، قرمزها در دو هفته گذشته به‌شدت و با سر به قعر دره سقوط کردند. استانداردها از بین رفت و گل‌ها به گِل نشست.

امیرحسین صدر

۲۵ آوریل ۲۰۲۴

همه چیز در برابر رقبای قدیمی رقم خورد و این طعم همه چیز را تلخ‌تر و تلخ‌تر می‌کند. با وجود تمامی شانس‌ها، بعد از تساوی ۲-۲ با یونایتد در الدترافورد در اوایل آوریل حالا در پایان ماه شکست از اورتون، همشهری و دیگر رقیب سرسخت، رؤیای قهرمانی کاملاً در هم شکست.

جالب اینجاست کلوپ هنوز در دربی مرسی ساید در زمین تاریخی گودیسون پارک شکست نخورده بود. اما طلسمی که در گذشته او را تعقیب کرده بود برای لیورپول گران تمام شد. تنها ۲ برد و ۵ تساوی در گودیسون حاصل کار بوده است.

آفتاب هنوز هم در گودیسون پارک می‌تابد 

 اورتونی‌ها می‌دانستند پیروزی بقای آن‌ها را در لیگ تثبیت می‌کند و پیامد آن می‌تواند امید قهرمانی قرمزها را به خطر بیندازد، چه سناریویی از این بهتر؟

نه‌تنها بقا در لیگ برتر مهروموم شد؛ بلکه لیورپول را رسماً از کورس ۳ تیمه قهرمانی خارج ساخت. این پیروزی را برای تافی‌ها شیرین‌تر از پیش کرد.

بله، لیورپول همه چیز را در یک‌قدمی آنفیلد از دست داد. شبی به‌یادماندنی برای تافی‌ها بود.

هواداران آبی‌پوش مدت زیادی بود این حس را در برابر رقیب قدرتمندتر خود احساس نکرده بودند.

چهارده سال از شکست لیورپول در گودیسون پارک گذشته بود و هجوم احساسات و شادی بی وصف بعد از سوت پایان باری احساس می‌شد.

این شبی بود که طرفداران لحظه‌به‌لحظه آن را تا مدت‌ها مزه می‌کنند و در آینده و در روزهای بدتر، به آن نگاه خواهند کرد که چگونه لیورپول را در شرایط حساس و بحرانی کاملاً از پای درآوردند.

در مقابل خداحافظی افسانه‌ای کلوپ در برابر چشمان همه دوستداران لیورپول محو شد. شب گذشته به یورگن کلوپ نگاه می‌کردیم، برای نخستین‌بار شبیه مردی کتک‌خورده به نظر می‌رسید.

تعجب نداشت، در حقیقت، او ۹۰ دقیقه تیم خود را تماشا کرد که به دستان رقیب سرسخت مورد آزار و اذیت قرار گرفته و لیورپول در عین کنترل توپ جوابی برای پاسخگویی ندارد.

حدود یک ماه پیش به نظر می‌رسید لیورپول و کلوپ در آستانه برگزاری جشن بزرگی خواهند بود، ولی ظاهراً چهارگانه تنها به کسب لیگ کاپ ختم شد.

یورگن کلوپ در مجموع ۸ بار لیورپول را در گودیسون پارک هدایت کرد و فقط یکی از آنها را باخت. باخت در آخرین دربی او.

تمامی شب لیورپول مانند سرمربی خود تمام شده به نظر می‌رسید.

تمامی شب همه می‌دیدیم لیورپول گلی نخواهد زد. وقتی گل دوم اورتون به ثمر رسید، لیورپول تنها ۱۵ دقیقه فرصت داشت تا سه گل و سه امتیاز حیاتی دست پیدا کند.

واقع‌بینانه نبود، اتفاق نمی‌افتاد و نیفتاد.

رکورددار گل‌های دیرهنگام در این فصل به نظر نمی‌رسید به یک گل دست یابد، چه رسد به سه. با نگاه به مو صلاح می‌دانستیم گلی در راه نیست و فصل لیورپول خیلی زودتر از موعد مقرر تمام شده است.

راه‌ها بسته است

جدول لیگ آنها را تنها سه امتیاز کمتر از آرسنال صدرنشین نشان می‌دهد. اما لیورپول با سرعتی عجیب در سراشیبی حرکت می‌کند و آمار و ارقام در این ماه حیاتی دروغ نمی‌گویند. چهار امتیاز از چهار بازی اخیر در لیگ؟!!!

آنها به معجزه نیاز دارند و این به‌سادگی با حضور منچسترسیتی و آرسنال روی نخواهد داد.

آرسنال با شوروشوق تازه‌ای به جلو می‌راند و سیتی دو بازی عقب‌افتاده دارد، و ازاین‌رو راهی برای سومین اسب در مسابقه‌ای نفس‌گیر وجود ندارد.

اورتون تمام شب در بازی بود. پر انرژی، مصمم. تیم «شان دایچ» فوتبال خوبی بازی کرد. لیورپول از مالکیت زیادی برخوردار بود؛ اما اورتون میل و شور و خواست بی‌اندازه‌ای داشت که مردان قرمز پوش ناباورانه فاقد آن بودند.

در پایان، ویرجیل فن دایک، کاپیتان لیورپول و داروین نونز، مهاجم لیورپول، هر دو به طور طعنه‌آمیزی به داور اندرو مادلی نزدیک شدند. عجیب بود، دومی یکی از صدها شانس خود در تمامی فصل ازدست‌داده بود و کاپیتان فان دایک روی کرنر اورتون که منجر به گل دوم شد مقصر بود. عقیم ماندن و سرخوردگی لیورپول به‌وضوح عیان بود. مادلی مسئول باخت لیورپول نبود، آن‌ها باید به آینه نگاهی می‌انداختند.

تو مقصری! 

زمانی که تیم‌ها و بازیکنان در بازی‌های بزرگ و حیاتی شکست می‌خورند این عکس‌العمل‌ها امری عادی است؛ حقیقت این بود که لیورپول به‌اندازه کافی خوب نبوده است. فرم آنها در زمانی که شدیداً به آن نیاز داشتند به شکل غیرقابل‌قبولی نزول کرده است، و استاندارد تیم افت عجیب‌وغریبی داشته است. بی‌آنکه بتوان انگشت روی کسی گذاشت، تمامی مجموعه یکجا سقوط غیر قابل توجیهی داشت و معنای آن ازدست‌رفتن همه چیز بود.

در همین حال، اورتون در فصلی دردناک و سخت با امتیازات کسر شده با اطمینان لیگ برتر را به پایان خواهد رساند و مطمئن خواهند بود فصل بعد در لیگ برتر حضور خواهند داشت.

لیورپول بعد از گل دوم دوباره تلاش کرد تا بازگردد، شاید اگر ضربه دیاز بجای تیرک به تور بوسه زده بود سرانجام قصه چیز دیگری بود، در حقیقت همه به‌عنوان تماشاگر هیچ نشانه و امیدی به بازگشت نداشتیم. روشن بود لیورپول می‌تواند ساعت‌ها بازی کند بی‌آنکه موفق شود دروازه پیکفورد را فتح کند.

از این بدتر نمی‌شد، چه جایی برای سقوط لیورپول بود؟ از میان همه میادین در گودیسون پارک، جایی که کلوپ پیش‌ازاین در زمین همسایه شکست نخورده بود وقت و زمان این شکست به‌راستی فاجعه‌آمیز بود.

رؤیای عنوان بیستمین قهرمانی انگلستان به خاک نشست. طرفداران یونایتد و اورتون لبخند رضایتی روی لبان خود دارند!.

کلوپ ماه آینده آنفیلد را با افتخار ترک خواهد کرد، شکی نیست، اما در شکوه و عظمت فصل آخر خود در آنفیلد قنداق هم نمی‌شود.

باخت فاجعه‌آمیز، پایان فاجعه‌آمیزتری را برای حکومت دوران کلوپ در لیورپول ترسیم کرد.

در عوض، در گودیسون غوغایی بود. سال‌هاست چنین شب‌هایی در استادیوم قدیمی کمیاب است. شبی که تصنیف جدیدی به‌صورت تمام‌وقت، وارد کتاب آهنگ‌های اورتون شده بود.

کلوپ قبل از خروج از لیورپول صدای آن را در بالای امواج مرسی ساید خواهد شنید.

«شما لیگ را در گودیسون پارک از دست  دادید»

از دست ندهید ????????????????????????

درخواست دروسی: سردار را در رم حفظ کنید اختلاف علنی رئیس فدراسیون با مجری تلویزیون اعتراض هوادار بارسلونا: ژاوی، مرد سر حرفش می‌ماند! رد پای آرتتا؛ اورتون بعد از 14 سال لیورپول را در خانه شکست داد!

دیگر خبرها

  • علت قطع درختان منطقه ۷ تهران توسط مأموران شهرداری چیست؟ + ویدئو
  • دربی مرسی ساید؛ «شکست فاجعه آميز»
  • شناسایی بیماری‌های عفونی با نانوکامپوزیت آراسته به طلا
  • رمزگشایی از سیگنال‌های برجامی آمریکایی‌ها پس از عملیات وعده صادق/ آیا ایران به دنبال تغییر در دکترین ساختن بمب اتمی است؟
  • پیش بینی بورس چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳/ افت بازار سهام، سیگنال فرصت خرید است؟
  • شکارچی پسربچه‌ها اسرار جنایاتش را به گور برد
  • انتقال موفقیت‌آمیز نمک‌گیر برقی ۶۰ تنی در نفت و گاز مارون
  • هنوز فلسطینی‌ها حق ورود به مسجدالاقصی را ندارند + ویدئو | رفتار خشونت‌آمیز صهیونیستها با فلسطینی‌ها ببینید
  • پوشش‌دهی موج FM در استان کرمان ارتقا یافت
  • افشای اسرار بیماران چه مجازاتی دارد؟