Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ايتنا»
2024-04-25@15:01:04 GMT

سانسور گوگل در چین؛ یا چین بر علیه اویغورهای چینی؟

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۹۰۰۷۱

سانسور گوگل در چین؛ یا چین بر علیه اویغورهای چینی؟

ایتنا - برخی شنیده‌ها حاکی از این است که گوگل با پروژه‌ای به نام Project Dragonfly نسخه سانسور شده را بنانهاده و با همکاری دولت مرکزی آن را علیه مردم کشور چین بکار می‌گیرد.
مقامات محلی چین نوعی سرکوب گفتار را برای اقلیت مسلمان در این کشور به‌طور رسمی تعریف کرده‌اند که محصول جدید و بومی‌شده گوگل در این کشور با آن سازگاری داشته و اهداف دولتی را علیه این جامعه تسهیل خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
به گزارش ایتنا از خبرآنلاین، مقامات در «سین کیانگ» قوانینی را تصویب کردند که نحوه سرکوب افراط‌گرایان مذهبی مسلمان در آن آمده است تا هر نوع سخنرانی و ابراز عقیده توسط جامعه اویغور ریشه‌کن شود.

جامعه 11 میلیونی اویغور اغلب در سین کیانگ زندگی کرده و حکومت کمونیست چین بیش از 40 هزار دوربین نظارتی-امنیتی از نوع تشخیص چهره را در این منطقه نصب‌کرده و با گرفتن نمونه دی ان ای و خون ساکنان، بیش‌ازپیش آن‌ها را در تنگنای زندگی قرار داده‌اند.

طبق قوانین جدید کمپانی‌های فناورانه ازجمله گوگل نقش نظارتی بیشتری باهدف کمک به دولت مرکزی ایفا خواهند کرد. منطقه شرق ترکستان به‌عنوان معیاری برای مبارزه با تروریسم توسط چین به رسمیت شناخته‌شده، درحالی‌که مقامات سازمان ملل حق ورود به منطقه را ندارند.

اما گوگل با پروژه‌ای به نام Project Dragonfly نسخه سانسور شده و مطابق دستور حکومت چین را بنانهاده و در برنامه‌ریزی‌ای مخفی و با همکاری دولت مرکزی آن را علیه مردم کشور چین بکار می‌گیرد.

در بند 28 قانون جدید در سین کیانگ آمده است: کمپانی‌های ارتباطاتی باید سیستم مانیتورینگ و فناوری‌های نظارتی دقیق روی صوت، تصویر و دیتا را اعمال کرده و سوابق اطلاعاتی برای کاربران را ذخیره کرده تا در صورت لزوم حکومت مرکزی بتواند از آن استفاده کند.

این بند به معنای این است که گوگل و ... باید اطلاعات کاربران را ذخیره کرده و به دولت مرکزی تحویل دهند. در این صورت است که می‌توانند در چین به فعالیت خود ادامه دهند و در غیر این صورت باید قید حضور  در چین را بزنند.

نمونه اولیه نسخه جدید گوگل برای چینی‌ها نشان می‌دهد که کاربران برای استفاده از خدمات گوگل باید با شماره تلفن خود لاگین کنند و بدین‌صورت هویت آن‌ها در معرض دید ناظران دولتی قرار می‌گیرد و گوگل باید اطلاعات لازم را به مقامات بدهد.

منبع: ايتنا

کلیدواژه: گوگل گوگل چین اینترنت فیلترینگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۹۰۰۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگترین زندان اطلاعاتی دنیا + فیلم

یک نشریه اینترنتی آمریکایی پس از آغاز جنگ در غزه نوشت: در ارتش رژیم صهیونیستی یگان نظامی سانسور وجود دارد که بر اساس ۸ ماده تمامی محتواهای تولید شده در سرزمین‌های اشغالی را سانسور می‌کند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • اتهامات آرژانتین علیه شهروندان ایرانی فاقد اعتبار است
  • کنعانی: اتهامات آرژانتین علیه شهروندان ایرانی اعتباری ندارد
  • کنعانی: اتهامات آرژانتین علیه شهروندان ایرانی فاقد اعتبار است
  • اسم سحر قریشی در روزنامه صداوسیما سانسور شد
  • بزرگترین زندان اطلاعاتی
  • بزرگترین زندان اطلاعاتی دنیا + فیلم
  • سفیر طالبان در پکن: مناسبات افغانستان با چین بسیار مهم است
  • سپاهان دوباره به خاطر هوادارانش جریمه شد
  • رئیس‌جمهور: مقامات آمریکایی به شکست فشار حداکثری علیه ایران اعتراف کردند
  • مقامات آمریکایی به شکست فشار حداکثری علیه ایران اعتراف کردند