Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-03-19@11:30:39 GMT

دو جنگنده در میانمار همزمان سقوط کردند

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۹۰۰۹۴

به گزارش ایرنا از میانمار فرانتیر، مقام های ارتش میانمار تاکنون در مورد علت این سانحه هوایی اظهار نظر رسمی نداشتند.
نیروی هوایی میانمار با صدور بیانیه ای اعلام کرد بررسی ها برای علت پرواز نزدیک این دو جنگنده به یکدیگر بر فراز یک شهر پرجمعیت میانمار و در نزدیکی 160 کیلومتری نایپیدائو پایتخت آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش مقام های محلی دو خلبان و یک دانشجو کارآموز زن خلبان جنگنده نظامی در اثر این سانحه هوایی کشته شدند.
نیروهای امدادی تاکنون توانستنه اند لاشه و قطعاتی از هر دو جنگنده را در روستاهای اطراف مرکز میانمار پیدا کنند.
تاکنون گزارش های مختلفی در مورد علت این سانحه هوایی منتشر شده که برخی رسانه های میانمار در این زمینه گزارش دادند یکی از جنگنده ها به یک برج مخابراتی برخورد و بال آن همزمان به جنگده دیگر که دراین مسیر در پرواز بوده تصادم کرده که این امر سبب سقوط جنگنده دیگر نیز شده است.
شبکه خبری آسیا وان از مجروح شدن دو دانشجوی دیگر که در یکی از این جنگنده ها حضور داشتند خبر داده است.
دو جنگنده پس از تصادم به چندین تکه تقسیم شدند.
طبق این گزارش این سومین سقوط جنگنده های میانماری در سال جاری است.
سقوط مکرر هواپیماهای کوچک جنگنده در سال های اخیر در میانمار سبب شده تا از آن به عنوان کشوری با ضریب امنیت پرواز کم پرنده های نظامی یاد شود.
در ژوئن سال 2017 ( خرداد سال گذشته ) یک هواپیمای نظامی با 122 نفر سرنشین شامل سربازان ،درجه داران ارتش میانمار و خانواده های آنها در دریای آندامان سقوط کرد که همه سرنشیان آن کشته شدند.
دریای آندامان پهنه‌ای آبی در جنوب شرقی خلیج بنگال، جنوب میانمار، غرب تایلند و شرق جزایر آندامان است. این دریا بخشی از اقیانوس هند به‌شمار می‌رود.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۹۰۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش اختصاصی از اردوگاه آوارگان فلسطینی در رفح

همزمان با تداوم جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه، دولت مصر عملیات احداث دومین آردوگاه آوارگان فلسطینی در منطقه رفح را با سرعت به پیش می برد. این اردوگاه شامل ۴۰۰ چادر با ظرفیت پذیرش بیش از ۴ هزار نفر است. - اخبار بین الملل -

به گزارش سایت عربی خبرگزاری تسنیم، همزمان با تداوم مذاکرات میان مقاومت فلسطینی و رژیم صهیونیستی به منظور برقراری آتش بس در غزه، مصر در تلاش برای احداث دومین اردوگاه خود برای فلسطینیان در داخل غزه است.

 

.

 

دومین اردوگاه مصر شامل 400 چادر با ظرفیت پذیرش 4 هزار نفر و مجهز به برق و فاضلاب است. اردوگاه نخست مصر در شهر رفح پذیرای بیش از 3500 آواره فلسطینی است.

مجاهد السید؛ عضو کمیته ارسال کمک های مصر به غزه در گفتگو با خبرنگار تسنیم در قاهره گفت: غزه در قلب‌های مصریان جای دارد. به اشغالگران اسرائیلی اجازه محو مسئله فلسطین را نمی‌دهیم.

یک آواره فلسطینی در گفتگو با خبرنگار تسنیم با تشریح شرایط دشوار زندگی خود از زمان آغاز جنگ در غزه گفت: در خیابان بودیم و باران بر سر ما می بارید، بچه های یتیمی با من بودند که نه پدر داشتند و نه مادر؛ به خدا که این سخت ترین و شدیدترین جنگ است.

رفح و دو میلیون آواره؛ صهیونیست‌ها و پاکسازی نژادی فلسطینیان در پشت دیوارهای مصر/گزارش اختصاصیزندگی روی آوارهای غزه؛ روایت پیرمردی که ریشه‌های فلسطین را سبز نگه‌ می‌دارد/گزارش اختصاصی

 

یک آواره دیگر فلسطینی نیز پس از ترک اردوگاه سازمان آنروا در غزه و حرکت به سوی رفح گفت: تعداد افراد آواره در اردوگاه آنروا از مساحت کلاسی که در مدرسه به ما داده بودند، بیشتر بود؛ برای همین مجبور شدم به چادر پناه بیارم.

همزمان با تشدید نگرانی های منطقه ای و بین المللی نسبت به احتمال لشکرکشی ارتش رژیم صهیونیستی به منطقه رفح، مقامات ارشد مصری در هفته های اخیر ضمن مخالفت با این طرح کابینه نتانیاهو، خواستار رفع کارشکنی های رژیم صهیونیستی در مسیر ارسال کمک های بشردوستانه بین المللی به نوار غزه هستند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حملات هوایی همزمان رژیم صهیونیستی به مناطق پراکنده رفح
  • (تصاویر) بهترین جت‌های جنگنده نیروی هوایی ارتش ایالات متحده
  • حمله‌های هوایی شدید آمریکا و انگلیس به الحدیده یمن
  • گزارش اختصاصی از اردوگاه آوارگان فلسطینی در رفح
  • حمله هوایی رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان
  • فعال شدن پدافند هوایی سوریه همزمان با صدای انفجار
  • ته‌کشیدن موشک‌های رهگیر اوکراین همزمان با تاخت‌وتاز هوایی روسیه
  • نشنال اینترست: اوکراین زباله‌دان تسلیحات اسقاطی ناتو است
  • دومین تجاوز نظامی ائتلاف آمریکا به یمن طی ساعات گذشته
  • این کشور، بزرگترین تولیدکننده تریاک جهان شد (فیلم)