Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-04@13:42:13 GMT

واکنش آموزش و پرورش به اعتراضات معلم ها

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۹۰۱۰۱

واکنش آموزش و پرورش به اعتراضات معلم ها

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: باید تمام حرف های معلم ها شنیده شود و به آن توجه کرد، در شهر تهران، معلم ها مطالباتی دارند اما اعتراضات آنان گسترده نبود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان، «عباسعلی باقری» در حاشیه افتتاح مدرسه اوتیسم ویژ دختران در جمع خبرنگاران درباره اعتراضات معلمان در روزهای اخیر اظهار کرد: معلم ها مورد اعتمادترین افراد جامعه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران افزود: اگر معلمان نظر یا مطالبه ای دارند، صرفا معیشتی نیست و برخی از آنان مربوط به کیفیت تعلیم و تربیت و یادگیری دانش آموزان است.

 

وی با تاکید بر اینکه باید تمام حرف های معلم ها شنیده شود و به آن توجه کرد، گفت: در شهر تهران، معلم ها مطالباتی را دارند و آن را مطرح می کنند، اعتراضات آنان در شهر تهران گسترده نبود، 5 مدرسه گزارش شد که تحصن داشتند که اعلام کردیم خواسته ها و مطالبات آنان گرفته و به ما اعلام شود.

 

باقری در پاسخ به این پرسش که آیا شما به جمع معلم های معترض رفته و به گفتگو پرداخته اید، بیان کرد: بله، هنگام بازدید از مدارس یکی از کارهایم این است که به دفتر مدرسه رفته و با معلم ها گفتگو کنم.

 

وی با بیان اینکه مطالبات معلم ها در دو محور است، گفت: محور نخست مربوط به مباحث کیفی آموزش و پرورش و افت شاخص های کیفی در مدارس دولتی است.

 

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران اضافه کرد: همچنین آنان درباره محتوا، حجم کتاب های درسی، کیفیت فضای مدارس و کمبود تجهیزات صحبت هایی را دارند.

 

 وی با اشاره به محور دوم مطالبات معلم ها گفت: محور دوم درباره مباحث معیشتی است.

         

پایان پیام/260

منبع: شبستان

کلیدواژه: کانون های مساجد اربعین حسینی اربعین اوقات فراغت شیراز کانون های فرهنگی هنری مساجد ایلام پیاده روی اربعین حوزه هنری بیرجند اوتیسم افتتاح مدرسه آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۹۰۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۶۰۰ معلم جدید در آموزش و پرورش استان بوشهر استخدام می شوند

به گزارش خبرنگار مهر، علی موحدی جمعه شب در جمع خبرنگاران با تبریک هفته معلم و گرامیداشت یاد و خاطره شهید مرتضی مطهری و شهدای دانش‌آموز و فرهنگی استان بوشهر از ارتقا رتبه آموزش و پرورش استان بوشهر در عرصه کنکور سراسری خبر داد و اظهار داشت: آموزش و پرورش استان بوشهر در عرصه قبولی دانش‌آموزان در بین ۳۲ استان رتبه ۱۳ کسب کرد و این صعود چند رتبه نشان از تلاش خانواده‌ها، دانش‌آموزان و فرهنگیان است.

وی از تدوین سند چشم‌انداز توسعه آموزش متوسطه استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: نقشه راه و سند توسعه آموزش متوسطه استان بوشهر تا سال ۱۴۰۸ طراحی شده و از مهر ماه امسال اجرایی می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر به فعالیت‌های حوزه پرورشی پرداخت و با بیان اینکه در سال تحصیلی جاری ۱۱ هزار دانش‌آموز استان بوشهر به اردوی راهیان نور اعزام شدند گفت: در همین راستا ۳۵ هزار دانش‌آموز به اردوی راهیان توسعه و پیشرفت اعزام شدند.

موحدی برگزاری یادواره ۵۸۲ شهید دانش‌آموز و فرهنگی استان بوشهر را از دیگر برنامه‌های حوزه‌های پرورشی دانست و خاطرنشان کرد: در سال تحصیلی جاری مراسم تشییع شهدای گمنام ۸ سال دفاع مقدس در ۳۵۰ مدرسه با مشارکت ۱۵۰ هزار دانش‌آموز استان بوشهر برگزار شد.

وی از برپایی جشن تکلیف ۱۵ هزار دانش‌آموز استان بوشهر خبر داد و تصریح کرد: در سال تحصیلی جاری ۱۰ هزار دانش‌آموز استان بوشهر در جشن تکلیف شرکت کردند که نسبت به سال قبل آن رشد ۷۱ درصدی داشته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر از ساخت و افتتاح ۱۲۰ مدرسه در ۲.۵ سال دولت مردمی ایران قوی آیت‌الله رئیسی در استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: در این مدت به ارزش ۱۰۰ میلیارد تومان تجهیزات در مدارس استان بوشهر توزیع شده است.

موحدی با اشاره به حل مشکل ناوگان خودروی آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: بدون اعتبارات دولتی ۵۰ خودرو به ارزش ۲۰ میلیارد تومان خودرو برای آموزش و پرورش استان بوشهر خریداری شد.

وی کمبود معلم را یکی از مشکلات اساسی آموزش و پرورش اعلام و خاطرنشان کرد: امسال یک‌هزار ۱۵۰ معلم، دبیر، مربی، مشاور، مربی بهداشت، مربی تربیت‌بدنی، آموزگار پس از پذیرش در آزمون استخدامی جذب آموزش و پرورش استان بوشهر می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به جذب ۵۲۱ نفر فارغ‌التحصیل دانشگاه فرهنگیان در آموزش و پرورش استان بوشهر اضافه کرد: در مجموع تا سال تحصیلی جدید مهرماه امسال، یک‌هزار و ۶۷۱ معلم و مربی جدید در آموزش و پرورش استان بوشهر استخدام می‌شود.

کد خبر 6096014

دیگر خبرها

  • ۱۶۰۰ معلم جدید در آموزش و پرورش استان بوشهر استخدام می شوند
  • مسن‌ترین معلم ایران درگذشت
  • ورود ۷۰ هزار معلم جدید به آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۲
  • حدود ۳ هزار نفر جذب آموزش و پرورش البرز می شوند
  • ‌۱۰۵ هزار معلم جدید جذب آموزش و پرورش خواهند شد‌
  • کهنسال‌ترین معلم ایران در این شهر درگذشت + عکس | او در چه سالی بازنشسته شده بود؟
  • جامعه‌ای سرافراز است که معلمانش سرافراز نگه داشته شده باشند
  • معلم باید الگوی جامعه باشد
  • فعالیت حدود ۱۸۰۰ معلم بازنشسته در مدارس شهرستان‌های تهران
  • جذب بیش از صد و پنج هزار معلم جدید