Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-18@16:22:57 GMT

اخذ سفته به عنوان وثیقه تعهدات ارزی مجاز شد

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۹۰۲۳۳

اخذ سفته به عنوان وثیقه تعهدات ارزی مجاز شد

رویداد۲۴ وزارت امور اقتصادی و دارایی در نامه‌ای که به امضای سید رحمت الله اکرمی برای رئیس کل سازمان امور مالیاتی ارسال کرده، اعلام کرد اخذ سفته با درج مبلغ ارزی به عنوان وثیقه غیرنقدی تعهدات ارزی در انجام امور مالیاتی بلامانع و قابل اجرا است.    متن کامل نامه به این شرح است:

جناب آقای تقوی‌نژاد

رئیس کل محترم سازمان امور مالیاتی کشور

سلام علیکم

همانگونه که مستحضرید بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران پس از اخذ نظر موافق آن سازمان، طی بخشنامه شماره ۹۶/۲۶۳۶۹۴ مورخ ۱۳۹۶/۸/۲۱ (تصویر پیوست) عنوان کلیه بانک‌های کشور «اخذ سفته با درج مبلغ ارزی به عنوان وثیقه غیرنقدی تعهدات ارزی» را بلامانع نموده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متعاقب بخشنامه مذکور و با توجه به ابهامات مطروحه و استعلامات به عمل آمده از طرف تعدادی از بانک‌ها در خصوص نحوه تهیه سفته ارزی و شیوه استفاده از آن، مکاتبات مختلفی از طریق اداره کل اموال دولتی و اوراق بهادار این معاونت با بانک مرکزی صورت گرفت که نهایتاً به منظور اتخاذ تدابیر بهینه، جلسه‌ای در تاریخ ۱۳۹۷/۷/۴ با حضور نمایندگان بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، معاونت امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی، سازمان امور مالیاتی کشور، شرکت سهامی چاپخانه دولتی ایران و هیأت نظارت چاپ اوراق بهادار در محل اداره کل یاد شده، تشکیل و پس از تبادل نظر و با در نظر گرفتن صرفه و صلاح دولت توافق گردید در شرایط فعلی با تدوین دستورالعمل جامع، از ظرفیت سفته‌های جاری و متداول موجود استفاده شود. در این راستا مقرر گردید دستگاه‌های ذیربط نظرات و پیشنهادات خود را برای جمع‌بندی نهایی کتباً به اداره کل فوق‌الذکر منعکس نمایند. با توجه به اینکه علی‌رغم پیگیری‌های متعدد، نقطه نظرات آن سازمان تاکنون واصل نگردیده، خواهشمند است دستور فرمایید مراتب را به قید فوریت مورد رسیدگی قرار داده و نتیجه را به این معاونت اعلام نمایند.

سید رحمت‌الله اکرمی
معاون نظارت مالی و خزانه‌داری کل کشور

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 سازمان امور مالیاتی تعهدات ارزی امور مالیاتی وزارت اقتصاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۹۰۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گروسی به ایران سفر خواهد کرد

اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی اظهار کرد: گزارشاتی که گروسی یا مدیر کل آژانس شورای حکام و شورای امنیت سازمان ملل اعلام می‌کند دو بخش دارد یک بخش برجام است و یک بخش پادمان است.

وی گفت: در بخش پادمان روابط برقرار است و دوربین‌های آژانس نصب است و آنها نظارت دائمی دارند و دانش اطلاعاتی آنها نسبت به عملکرد ما همیشه به روز است.

اسلامی افزود: درحال حاضر ۱۲۰ بازرس تائید شده وجود دارد که یا در ایران مستقر هستند یا در حال رفت و آمد به ایران هستند.

رئیس سازمان انرژی اتمی بیان کرد: ایران هرگونه فعالیت هسته‌ای که تعامل بین ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را خدشه دار کند، نمی‌پذیرد.

وی ادامه داد: گزارشی که آژانس به شورای حکام می‌دهد سه ماه یک بار است و شش ماه یک بار به شورای امنیت سازمان ملل ارائه می‌کند در آن انطباق یا عدم انطباق با برجام را گزارش می‌دهد.

رئیس سازمان انرژی اتمی اظهار کرد: اگر آن‌ها به تعهدات خودشان عمل کنند ماهم به تعهدات برجامی خود عمل می‌کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • «دستیار مردمی سازی» رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور منصوب شد
  • دولت سیزدهم گام‌های مثبتی در زمینه مالیات برداشته است
  • بخشودگی جرائم مالیاتی برای تکمیل کنندگان اظهارنامه‌های پیش فرض
  • محل هزینه‌کرد درآمدهای مالیاتی از ارکان دولتی مشخص می‌شود
  • مردمی سازی در مالیات سرعت گرفت
  • گروسی به ایران سفر خواهد کرد
  • تهیه اظهارنامه پیش فرض، گامی مهم در جهت هوشمندسازی نظام مالیاتی
  • قرارگیری خریداران ارز در زیر چتر مالیاتی
  • احتمال کاهش اینتاکدهای مالیاتی تا خرداد
  • قرارگیری خریداران ارز در زیر چتر مالیاتی/ احتمال عرضه ارز تقلبی در بازار آزاد وجود دارد