Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-07@02:57:25 GMT

وام بافت فرسوده شهرهاي قزوين افزايش يافت

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۹۰۲۷۰

وام بافت فرسوده شهرهاي قزوين افزايش يافت

خبرگزاري آريا - قزوين - ايرنا - مديرکل راه و شهرسازي قزوين گفت: تسهيلات بافت فرسوده در شهرهاي بالاي 25 هزار خانوار اين استان به غير از قزوين تا سقف 400 ميليون ريال افزايش يافت.

مسعود حق لطفي روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: سقف پرداخت تسهيلات بافت هاي فرسوده در شهرهاي استان پيش از اين 300 ميليون ريال براي هر واحد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با اشاره به حمايت دولت از بافت هاي فرسوده و محدوده آن براساس محدوده‌هايي که به موجب طرح‌هاي مصوب بهسازي و نوسازي صورت مي پذيرد، تاکيد کرد: بر همين اساس، ارايه وام براي مقاوم سازي اين نوع بافت ها بدون سپرده و بازپرداخت آن نيز 12 سال تعيين شده است.
حق لطفي اضافه کرد: دارندگان ملک هاي قديمي و فرسوده در صورت احراز شرايط براي ساخت مي توانند جهت دريافت وام مراجعه کرده و با قرار دادن سند ملک خود به عنوان وثيقه در رهن بانک از مزاياي وام هاي در نظر گرفته شده بهره مند شوند.
به گفته مديرکل راه و شهرسازي استان قزوين از ابتداي امسال تاکنون 200 فقره وام تسهيلات بافت فرسوده در شهر قزوين واگذار شده است.
اين مسئول تصريح کرد: تسهيلات وديعه اسکان موقت نيز در شهر قزوين 150 ميليون و در ساير شهرهاي استان 100 ميليون ريال با نرخ سود 4 درصد به مدت 2 سال در نظر گرفته شده است.
وي يادآور شد: ارايه تسهيلات وديعه اسکان پيش از اين تنها براي تجميع 2 پلاک در نظر گرفته شده بود که خوشبختانه اين قانون نيز برداشته شد و دارندگان هر پلاک مسکوني مي توانند از اين تسهيلات بهره مند شوند.
8054
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۹۰۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی عملیات اصلاح شبکه آبرسانی روستای کوچ دیگ سید در گنبد کاووس

ابوالفضل رحیمی گفت: به منظور جلوگیری از هدر رفت و افزایش کیفیت آب شرب روستای فوق و همچنین تعویض لوله‌های فرسوده با توجه به قدمت بالای شبکه آبرسانی اجرای کامل اصلاح شبکه آبرسانی در این روستا به طول ۶۰۰۰ متر در مراحل پایانی است. 

او در خصوص پیامد‌های وجود شبکه‌های فرسوده آبرسانی بیان کرد: شبکه‌های توزیع آبرسانی فرسوده مرتباً دچار شکستگی می‌شوند که این موضوع سبب هدر رفت آب می‌شود ضمن اینکه به دلیل افزایش جمعیت و قطر پاییین لوله‌های موجود دیگر پاسخگوی نیاز آب شرب مشترکین نیست و شاهد افت فشار آب در زمان اوج مصرف در مناطقی که شبکه آن باید اصلاح شود هستیم.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان تصریح کرد: هزینه اجرایی این عملیات بیش از ۴۸ میلیارد ریال بوده که با پایان عملیات فوق جمعیتی بالغ بر ۷۶۹ نفر از اهالی این روستا از این پروژه برخوردار می‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • برگزاری ۵ رزمایش برای نوسازی بافت های فرسوده
  • عکس‌های تکان‌دهنده از سردر یک باشگاه لیگ برتری؛ بافت فرسوده یا ساختمان باشگاه صنعت نفت آبادان؟
  • بسته تشویقی ویژه بافت‌های فرسوده شهر اصفهان اعلام شد
  • بافت‌های فرسوده شهری، فرصتی برای توسعه گردشگری
  • پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی عملیات اصلاح شبکه آبرسانی روستای کوچ دیگ سید در گنبد کاووس
  • آغاز اجرای طرح چهره به چهره در محلات فرسوده با ۷۰۰ گروه
  • نوسازی ۴۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در قالب نوسازی بافت‌های فرسوده تا پایان سال
  • مسیرگشایی در بافت فرسوده خوی با اعتباری بالغ بر ۳۹۰ میلیاردتومان
  • بسته‌های تشویقی شهرداری جهت رغبت در نوسازی بافت‌های فرسوده!
  • افزایش آمار جمعیت بدمسکن در کشور