Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-24@14:26:43 GMT

خبر دستگیری ۳ کارمند شهرداری تهران صحت دارد؟

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۹۰۲۷۷

علی اعطا در حاشیه نود و چهارمین جلسه علنی شورای شهر تهران، اظهار داشت: در جلسه امروز طرح الزام شهرداری تهران به انتشار عمومی اطلاعات شهرداری مطرح شد که مفهوم آن شفافیت در مباحث شهرسازی است. 

وی ادامه داد: مسائلی که مربوط به شهرسازی، ساخت و سازها و ضوابط آن می‌شود در حوزه شهری بسیار حائز اهمیت است و مجموعه اطلاعات این حوزه مقرر شد با بررسی‌های شهرداری تهران در بازه زمانی دو ماهه در دسترس عموم قرار بگیرد و شهروندان بتوانند به املاکی که در مجاورتشان ساخته می‌شود نظارت داشته باشند و در صورتی که تخلفی نیز در آن ساختمان در حال انجام است آن را به شهرداری تهران اعلام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

اعطا گفت: این طرح موجب شفافیت در حوزه شهرسازی و نظارت همگانی خواهد شد. 

سخنگوی شورای شهر تهران، افزود: نهایتا با ۲۰ رای موافق کلیات این طرح به تصویب رسید و جزئیات آن نیز در جلسات آینده مورد بررسی قرار می‌گیرد. 

وی افزود: به عنوان گام اول شفاف‌سازی اطلاعات این طرح به سه کمیسیون معماری و شهرسازی، برنامه و بودجه و نظارت و حقوقی ارجاع داده خواهد شد. 

اعطا در پاسخ به پرسشی مبنی بر طرح برج باغ‌ها، گفت: در ۲۲ اسفند سال گذشته شورای پنجم مصوبه شورای دوم در خصوص برج باغ‌ها را لغو کرد و با توجه به بی‌ثباتی مدیریت شهری بررسی و تصویب این طرح به تعویق افتاد و پس از انتخاب شهردار جدید و آمدن معاون شهردار جلسات فشرده‌ای درمورد برج‌ها باغ‌ها برگزار شد و کلیات آن مورد تایید قرار گرفت و به زودی در قالب لایحه‌ای به صحن شورا ارسال خواهد شد. 

سخنگوی شورای شهر تهران، گفت: در طرح جدید برج‌ باغ‌ها سطح اشغال و تراکم به شدت کاهش یافته است و ما برنامه‌ای داریم که مالکین باغ‌ها در این طرح متضرر نشوند و بتوانند فعالیت‌های دیگری در مجموع باغات خود داشته باشند. 

اعطا در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا دستگیری ۳ نفر از افراد شهرداری تهران را تایید می‌کنید، گفت: بله؛ سه نفر دستگیر شدند ولی از جزئیات و علت این دستگیری‌ها اطلاعی ندارم.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: شهرداری شهرداری تهران شورای شهر معماری برنامه و بودجه برج معاون برنامه و بودجه شورای شهر تهران شهرداری تهران لایحه معماری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۹۰۲۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۱۸ مدعی فروش سؤالات کنکور در تهران

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران بزرگ از شناسایی و دستگیری ۱۸ نفر از افرادی که با بهانه‌های مختلف در زمینه کنکور از جمله فروش سؤالات و یا ابزار پیشرفته تقلب از داوطلبین کلاهبرداری می‌کردند، خبر داد. - اخبار اجتماعی -

سرهنگ داود معظمی گودرزی؛ رئیس پلیس فتا پایتخت در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که هر ساله با آن مواجه هستیم افراد فرصت طلب مجازی هستند که در فصل امتحانات نهایی و کنکور با ادعای دلسوزی و حمایت از داوطلبین خود را به آنها نزدیک می‌کنند و به بهانه فروش سؤالات و ابزار پیشرفته تقلب از آنها کلاهبرداری می‌کنند.

وی با اشاره به اقدامات همه‌جانبه پلیس در این حوزه افزود: طی حضور همه‌جانبه پلیس فتا در فضای مجازی و در اجرای طرح برخورد با کلاهبرداران اینترنتی ویژه کنکور و امتحانات نهایی تعداد زیادی صفحه، کانال و گروه در شبکه‌های اجتماعی رصد و مورد پیگیری تخصصی قرار گرفت.      

 این مقام انتظامی خاطرنشان کرد:  در قدم بعدی این پرونده مشخص شد بیش از 20 کانال و گروه تلگرامی و صفحه اینستاگرامی با بیش از یک میلیون نفر دنبال‌کننده ادعای فروش سؤالات امتحانات نهایی و کنکور و ابزار تقلب را داشته و آنها را با قیمت‌های گزاف در این کانال‌ها به فروش می رسانند.

بازداشت 20 نفر از مدعیان فروش سؤالات کنکور

معظمی گودرزی بیان کرد: پس از بررسی‌های تخصصی و اقدامات فنی تعداد 18 نفر از افراد اصلی این تیم مجرمانه شناسایی و پس از احراز هویت و تشریفات قضایی پلیس موفق شد در یک اقدام غافلگیرانه این شیادان کلاهبردار را در محل اختفای خود در مناطق مختلف تهران بزرگ دستگیر و در چرخه پیگیری قضایی قرار دهد.

رئیس پلیس فتا پایتخت با بیان اینکه این مجرمین نیز همانند دیگر متهمین دستگیر شده سنوات قبلی هیچگونه سؤالی در اختیار نداشتند، تصریح کرد: تعداد زیادی از این افراد صرفا با اعلام فروش سؤالات کنکور بلافاصله بعد از واریز وجه کاربر را مسدود می‌کردند و برخی دیگر نیز سؤالات بی‌ربط و قدیمی را بعنوان سؤالات جدید برای داوطلبین ارسال می‌کردند.

وی  با اشاره به اینکه افرادی که با تبلیغات دروغین ادعای فروش سؤالات کنکور و امتحانات نهایی را دارند هدفی جز کلاهبرداری ندارند در توصیه به دانش آموزان و خانواده‌هایشان افزود: داوطلبان کنکور به تبلیغات واهی و دروغین فضای مجازی توجه نکنند چرا که فرآیند آزمون تعریف شده و امن است و تجهیزاتی که تحت عنوان راه‌های تقلب در شبکه‌های اجتماعی به فروش می‌‌رسد نه‌تنها کمکی به داوطلبان نمی‌کند بلکه ممکن است آسیب‌های بسیار جدی به آنها وارد کند و سلامت این عزیزان را به خطر بیاندازد. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • درخواست از شورای شهر برای نامگذاری بوستان‌ها و پایانه‌های تاکسی به نام شهدای تاکسیران
  • دستگیری ۱۸ مدعی فروش سؤالات کنکور در تهران
  • دکتری افتخاری دانشگاه کراچی به رئیس‌جمهور اعطا شد
  • دکتری افتخاری دانشگاه کراچی به آیت‌الله رئیسی اعطا شد
  • تقدیم لایحه تشکیل سازمان گردشگری در شهرداری تهران به شورای شهر
  • حکایت تاکسی برقی تهران!
  • لایحه تشکیل سازمان گردشگری به شورای شهر تهران رسید
  • حکایت تاکسی برقی تهران !
  • گزارش دهی معاون شهردار و خزنه دار شورا به اعضا فردا
  • شکایت سازمان بازرسی کل کشور از شورای شهر تهران