Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@01:07:04 GMT

شرایط اعطای مجوز به اقامتگاه‌های بوم‌گردی

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۹۰۳۵۸

شرایط اعطای مجوز به اقامتگاه‌های بوم‌گردی

معاونت گردشگری سازمان میراث‌فرهنگی خراسان رضوی گفت: مجوز اقامتگاه بوم‌گردی و پروانه بهره‌برداری برای واحدها به استناد آیین‌نامه ایجاد، تکمیل و درجه‌بندی و نرخ‌گذاری تاسیسات گردشگری هست که در سال 1394 آخرین اخطاریه این آیین‌نامه ابلاغ شد.

یوسف بیدخوری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، در خصوص شرایط صدور مجوز به اقامتگاه‌های بوم‌گردی اظهار کرد: بر اساس این آیین‌نامه که در سال 94 ابلاغ شد، اقامتگاه بوم‌گردی به عنوان یکی از تاسیسات گردشگری در آیین‌نامه گنجانده شده است و واحدهایی که شرایط لازم را برای اقامتگاه بوم‌گردی داشته باشند، از ما مجوز می‌گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: خانه‌های قدیمی و خانه‌هایی که سابقه فعالیت در گذشته را دارند، در موارد تبدیلی می‌توانند از ما درخواست مجوز کنند و همچنین واحدهایی که از ابتدا به‌صورت احداثی هستند، هم می‌توانند از ما تقاضای مجوز کنند.

معاونت گردشگری میراث‌فرهنگی خراسان رضوی تصریح کرد: معمولا متقاضیان، ساختمان و زمینی که مدنظرشان هست را پیشنهاد می‌دهند و ما دو معاونت گردشگری و معاونت سرمایه‌گذاری و تامین منابع به‌طور مشترک دور هم می‌نشینیم و آنجا تصمیم می‌گیریم که مجوز بگیرند یا خیر.

بیدخوری خاطرنشان کرد: عمدتا واحدهای احداثی ما هنوز به بهره‌برداری نرسیده‌اند و همه واحدهایی که اکنون در دست بهره‌برداری هستند و پروانه بهره‌برداری را تا الان برای آن‌ها صادر کردیم، همه تبدیلی بودند و در شهرستان‌های مختلف فعالیت می‌کنند.

وی افزود: بعد از تقاضا هر واحدی با هر شرایطی نمی‌تواند از ما مجوز بگیرد و حتما باید فضاها به شکل سنتی ساخته، تجهیز و تداعی شوند؛ نکته دیگری که به غیر از فضای فیزیکی و تجهیزات سنتی مدنظر ماست، تامین غذاهای محلی در اقامتگاه  بوم‌گردی به‌خاطر مهمان‌هایی که آنجا می‌آیند، است و این کار برای ما اولویت دارد و می‌خواهیم این کار را انجام دهند.

معاونت گردشگری میراث‌فرهنگی خراسان رضوی اضافه کرد: بحث بعدی هم بحث صنایع‌ دستی و سوغات است که معمولا در روستاها و مکان‌هایی که از ما مجوز می‌گیرند، باید در برنامه دوستان قرار گیرد. جدای از واحدهایی که از ما پروانه بهره‌برداری قطعی گرفته‌اند که 30 مورد هستند، ما 113 مورد هم پرونده‌هایی داریم که در دست اقدام هستند و در حال تامین شرایطی که ما به آن‌ها اعلام کردیم از جمله تجهیزات، نواقصی اگر در ساختمان هست و تامین نیروی انسانی هستند و در پروسه‌ای هستند که امیدواریم تا آخر سال بتوانند به بهره‌برداری برسند.

بیدخوری با اشاره به این 30 اقامتگاه بهره‌برداری شده عنوان کرد: اقامتگاه قوامیه، ارگ رادکان، نرگس، سنی، زعفرانیه، ننه کلوباباکلو، پوریعقوب، غیاثیه، جاده ابریشم، فصیح، گلستان ادیب، خالو عیسی، ماژان، اشنو، کنگ کهن، خواجه ابومنصور، ریو، میراحمدخوافی، حموی، آصف، شودالون، باغدشت، سرکمر، بی‌بی بانو، بادام، جوری، غور، باراب، چشمه نقره و عارف و ماهرخ تاکنون به بهره‌برداری رسیده‌اند. 

وی گفت: یکی از اولویت‌های ما در سال‌های اخیر اهمیت دادن به بحث تمرکززدایی از شهر مشهد مقدس است و این‌که گردشگران بتوانند از شهرستان‌های دیگر هم اقامت داشته باشند. بعضی از شهرستان‌هایی که در سطح استان داریم، حتی واحد اقامتی به‌عنوان هتل و هتل‌آپارتمان و مهمان‌پذیر ندارند و اقامتگاه بوم‌گردی بهترین کمک است که ما بتوانیم در خیلی از شهرها، روستاها و شهرستان‌هایی که فضا فراهم نیست، باعث حضور گردشگران شویم و درآمدزایی و ایجاد اشتغال بوجود آید‌؛ ضمن این‌که این مسائل را در شهرستان‌ها از طریق اقامتگاه‌های بوم‌گردی بهتر می‌توان انجام داد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام اقامتگاه های بوم گردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۹۰۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از ۶ واحد نان کامل در ایلام

                                                                به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام در آیین بهره برداری از ۶ واحد پخت نان کامل در استان گفت: هدف از ایجاد این نانوایی‌ها ارتقاء سطح سلامت جامعه، کاهش ضایعات نان و کاهش عوارض ناشی از مصرف نان سفید است.   شهریار عباسی با بیان اینکه در صورت استقبال از این نان تعداد مراکز پخت نان کامل در استان افزایش می‌یابد افزود: تا اطلاع بعدی نان کامل با قیمت نان سفید به شهروندان عرضه می‌شود    وی تاکید کرد: نان کامل بر خلاف نان سفید که سبوس آن جدا می‌شود، سرشار از فیبر، ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان‌ها است.   گفتنی است بیش از ۶۰۰ نانوایی در استان ایلام مجوز فعالیت دارند.

دیگر خبرها

  • بهره برداری از خانه بهداشت خوزنان آبیک
  • نرخ جدید عوارض آزادراه خرم آباد - پل زال اعلام شد
  • بهره برداری از خانه بهداشت خوزنان آبیک + فیلم
  • طرح‌های دوازدهگانه شهرداری بندرعباس رفاهی، خدماتی و تفریحی است
  • بهره برداری از ۶ واحد نان کامل در ایلام
  • بهره برداری از سه طرح بهداشتی، درمانی در فیروزکوه
  • توسعه زیرساخت‌های گردشگری در مسیر رشد ۲۵ درصدی جذب گردشگران
  • تور اصفهان‌گردی ویژه هفته فرهنگی اصفهان در منطقه ۱۴ برگزار می‌شود
  • مدارس متروکه گلستان به اقامتگاه بوم‌گردی تبدیل می شوند
  • افتتاح ۴ پروژه در بافت و تحول در اشتغال منطقه توسط گروه مالی گردشگری