Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مجید قدمی رییس سازمان آموزش و پرورش استثنائی در نشست خبری برگزاری هفته پارالمپیک در کشور بیان کرد: روز جهانی پارالمپیک در تمام کشور ها برگزار می شود و در ایران این روز به صورت یک هفته برگزار می شود و این موضوع را بهانه کردیم تا فعالیت های را برای آموزش ورزش معلولین صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: اولین نکته این مراسم ایجاد فضای نشاط و خود باوری است تا فرهنگ جامعه نسبت به توانمندی های معلولین ارتقا پیدا کند و همچنین جامعه را با ورزشکاران کشورمان که در رقابت های داخلی و برون مرزی موفق شدند را آشنا کنیم و شعار با توکل و تلاش ما می توانیم را به معرض نمایش بگذاریم.

قدمی افزود: محتوای آموزشی آماده شده است که در ۱۵۷۰ مدرسه معلولین آموزش داده می شود تا ورزش معلولین با ورزش پارالمپیک هم سو شود.همچنین مدرسینی را برای ورزش معلولین تربیت خواهیم کرد تا بتوانند مربیانی را آموزش دهند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش مدارس استثنائی گفت: نکته قابل اهمیت بحث استعدادیابی است و در حال حاضر در بخش دانش آموزی و رده های پایه به دنبال استعداد هستیم تا برای تیم های ملی پشتوانه سازی شود.

او عنوان کرد: سعی می کنیم مدال آوران کاروان پارآسیایی کشورمان را معرفی کنیم و با حضور آنها در مراسم هفته پارالمپیک انگیزه ای را برای سایر معلولین ایجاد کنیم.

او بیان کرد: در حد امکانات فضا را در این هفته برای حضور معلولین در محیط های مختلف بر اساس برنامه ریزی انجام شده ایجاد کردیم تا بتوانند در پارک ها حاضر شوند.

قدمی در ادامه بیان کرد: اوج برنامه های پارالمپیک روز دوشنبه ۳۰ مهر ماه برگزار می شود و حدود بیش از ۳۰۰۰ دانش آموز از مدارس استثنائی حضور خواهند داشت و در یازدهمین سال این مراسم از مسئولان نیز دعوت کردیم تا در این روز حاضر شوند.

او تصریح کرد: مراسم روز پارالمپیک از سال ۸۲ تا ۸۶ برگزار شده و از سال ۹۰ به بعد نیز این مراسم هر ساله برگزار شده است و از ۲۶۰۰ دانش آموز در سطح کشور اکنون به بیش از ۶۰ هزار دانش آموز رسیده است.

او در پایان گفت: هزینه این مراسم حدود یک میلیارد برآورد شده است که از سوی سازمان بهزیستی، سازمان مدارس استثنائی، کمیته ملی پارالمپیک تامین شده است.

بیشتر بخوانید:

رکوردشکنی در بازی‌هایی پاراآسیایی به سبک ورزشکاران ایران بازگشت کاروان خود باوری و امید به کشور در میان استقبال مسئولان خسروی وفا: عملکرد کاروان ایران خوب بود، اما تاریخی نه / به رحمان اجازه ندادیم که رکورد بیشتری بزند

انتهای پیام/

اظهارات قدمی در نشست خبری هفته پارالمپیک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار ورزشی کمیته ملی و پارالمپیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۹۰۴۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وحید شمسایی: گام نخست را با صعود به جام جهانی برداشتیم


به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما؛  وحید شمسایی بعد از پیروزی شش گله ایران مقابل قرقیزستان گفت: قبل از هر چیز به مردم و بازیکنانم تبریک می‌گویم. ما به اولین هدفمان که صعود به جام جهانی بود دست پیدا کردیم.

شمسایی با انتقاد از کف‌پوش سالن گفت: ما و ویتنام تنها تیم‌هایی بودیم که در این زمین بازی نکردیم و دیروز بعد از پیگیری بسیار موفق شدیم یک جلسه تمرین اینجا داشته باشیم، توپ و کفش بازیکن روی این زمین گیر می‌کند و نیمه اول طول کشید تا بازیکنان ما با این شرایط عادت کنند. این کف‌پوش با کف‌پوش استادیوم ایندور خیلی متفاوت است.

وی گفت: ما در نیمه اول با توحه به شرایط هدفمان کنترل بازی بود و در نیمه دوم از بازیکنان خواستم که کار را تمام کنند و خوشحالم که بهترین نحو ممکن ماموریتشان را انجام دادند.

او در پاسخ به این سوال که کدام یک از تیم‌ها کیفیت خوبی از خودشان نشان داده‌اند گفت: من برخلاف برخی از دوستان معتقدم که حذف ژاپن شگفتی مسابقات نیست، چیزی که من را تحت تاثیر قرار داد رشد خیلی خوب همه تیم‌ها به ویژه افغانستان و تاجیکستان بود.

سرمربی تیم ملی گفت: من به عنوان بازیکن و مربی در آسیا کار کرده‌ام و می‌بینم هر سال تیم‌ها دارند پیشرفت خوبی از خودشان نشان می‌دهند و سطح تیم‌ها دارد به هم نزدیک می‌شود.

دیگر خبرها

  • یادواره شهید گمنام در دانشگاه علم و هنر یزد برگزار می‎‌شود
  • افغانستان با شکست عراق در یک قدمی صعود به جام جهانی فوتسال
  • مسئولان نسبت به ایمنی راه‌ها توجه بیشتری داشته باشند
  • کنکور سراسری ۱۴۰۳ با آرامش برگزار شد
  • بهره برداری از دفتر بسیج ورزشکاران شهرستان ساری
  • «مهاجرت» توازن توانمندی‌های توسعه‌ای را دگرگون می‌سازد
  • تضعیف فرهنگ جهاد و شهادت، هدف دشمنان انقلاب
  • هاشمی: مراسم تجلیل از قهرمانان در سال ۱۴۰۲ با حضور رئیس جمهور برگزار خواهد شد/ نسبت به سال گذشته، ۹۴ درصد رشد در افتتاح پروژه‌ها داشته‌ایم
  • وحید شمسایی: گام نخست را با صعود به جام جهانی برداشتیم
  • ترویج فرهنگ حفاظت از زمین پاک در بین دانش آموزان