Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش وانانیوز،  مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در یادداشت خود در نشریه فارین افرز با عنوان "مقابله با ایران" نوشت که پس از پایان جنگ سرد یکی از اصلی‌ترین تهدیدات علیه امنیت آمریکایی‌ها و متحدان و شرکای این کشور دولت‌هایی همچون ایران و کره شمالی بودند که برخلاف ممنوعیت‌های بین‌المللی به دنبال دستیابی به تسلیحات هسته‌ای هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



پمپئو با بیان این ادعا که برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) مانع از آن‌چه جاه‌طلبی‌های هسته‌ای ایران خواند، نشده است مدعی شد: این توافق در ازا منابع مالی فراوانی را در اختیار ایران قرار داد که از آن برای حمایت از انواع فعالیت‌های تروریستی در خاورمیانه استفاده کرده است، کشوری که همچنان به دنبال صادر کردن انقلاب خود به خارج است.

وی در ادامه به تشریح استراتژی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور کشورش برای مقابله با ایران و کره شمالی پرداخت و با تکرار ادعا‌های خود نوشت: امروز هم ایران و هم کره شمالی اخطار گرفتند که آمریکا اجازه نخواهد داد رفتار‌های بی ثبات کننده آن‌ها بدون مقابله باقی بماند. دولت ترامپ در خصوص ایران، در حال دنبال کردن کمپینی برای اعمال بیشترین فشار به منظور قطع منابع مالی است که این کشور برای تامین مالی خشونت از طریق حزب‌الله در لبنان، حماس در فلسطین و دولت اسد در سوریه، گروه‌های شیعی در عراق و حوثی‌ها در یمن از آن‌ها بهره می‌برد.

وزیر امور خارجه آمریکا افزود: با این حال رییس جمهور ترامپ خواهان یک درگیری نظامی در خاورمیانه یا هر منطقه دیگری برای آمریکا نیست. وی آشکارا درباره پیامد‌های وحشتناک حمله به عراق در سال ۲۰۰۳ و مداخله در لیبی در سال ۲۰۱۱ صحبت کرده است صاحب‌نظران ممکن است بگویند که این دولت هراس دارد آمریکا را وارد یک جنگ کند، اما روشن است که آمریکایی‌ها رئیس جمهوری دارند که ترسی برای استفاده از قدرت نظامی ندارد و درواقع تمایل برای این کار ندارد. استفاده از نیروی نظامی همیشه برای محافظت از مردم آمریکا یک پشتیبان بوده است، اما نباید اولین گزینه باشد.

وی با ادعای اینکه دیپلماسی و تعامل از جنبه‌های مهم استراتژی رئیس جمهور آمریکا است، تصریح‌کرد: دونالد ترامپ خواهان حصول توافق با رقبا و دشمنان آمریکا است، اما اگر مذاکرات به نفع آمریکا نباشد مشکلی برای خروج از آن ندارد این آشکارا بر خلاف رویکرد دولت اوباما (رئیس‌جمهور پیشین آمریکا) در قبال برجام است که حفظ توافق را به هر چیز دیگری ترجیح می‌داد. ما در خصوص برنامه هسته‌ای کره شمالی به دنبال توافقی به مراتب بهتر از برجام هستیم که پیونگ‌یانگ به هیچ وجه دیگر قادر نخواهد بود تسلیحات کشتار جمعی و برنامه موشکی بالستیکش را آغاز کند و به گونه‌ای راستی آزمایی می‌شود که از بالاترین و قوی‌ترین استاندارد‌های راستی‌آزمایی برخوردار خواهد بود؛ بیشتر از آنچه در برجام وجود دارد. این مسئله نیز در کنار دیگر نقاط ضعف این توافق، از معایب برجام محسوب می‌شود چراکه بازرسی از تاسیسات نظامی ایران را در بر نمی‌گیرد.

پمپئو در بخش دیگری از یادداشت خود به گزافه‌گویی و تکرار ادعا‌های بی‌اساس خود علیه کشورمان پرداخت و نوشت که هدف از تحریم‌های اقتصادی علیه ایران به عنوان اولین بخش از کمپین اعمال فشار، ملزم کردن این کشور به انتخاب میان این دو است: توقف یا ادامه‌ی سیاست‌هایی که این اقدامات (تنبیهی) را منجر شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: دولت ترامپ برای مقابله با فعالیت‌های مخرب ایران در حال بازگرداندن تحریم‌هایی است که به عنوان بخشی از توافق هسته‌ای لغو شده بودند بخش اول آن، در هفتم اوت اعمال شد و باقیمانده نیز روز چهارم نوامبر اجرایی خواهد شد. ما به دنبال آن هستیم که خرید نفت خام از ایران را به صفر برسانیم. ما برای مقابله با ایران همچنین با امارات متحده عربی همکاری کرده‌ایم تا یک شبکه انتقال ارز را که میلیون‌ها دلار نصیب سپاه قدس می‌کرد را نابود کند. آمریکا از تمام کشور‌ها خواسته است تا به کمپین، علیه ایران بپیوندد. این تلاش‌هایمان نیز تحت رهبری نماینده جدیدمان برای ایران، یعنی برایان هوک ممکن خواهد شد.

وزیر امور خارجه آمریکا ارعاب و تهدید و افشاگری درباره‌ی آنچه خشونت ایران خواند را از دیگر ابزار دولت آمریکا در کمپین فشار علیه ایران برشمرد و مدعی شد که ترامپ برای حمایت از مردم ایران ترسی از این کار ندارد.

پمپئو همچنین نوشت: رییس جمهور ترامپ به روشنی مشخص کرده است که اگر ایران مطابق با استاندارد‌های آمریکا و متحدان و شرکایش عمل نکند، این فشار‌ها افزایش خواهد یافت.

منبع: وانا

کلیدواژه: مایک پمپئو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۹۰۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ بهترین دوست اسرائیل!

گلن بِک، شخصیت رسانه‌ای معروف محافظه‌کاران آمریکا در واکنش به تجمع‌های اعتراضی این روز‌های دانشجویان گفت: ممکن است که میلیون‌ها دانشجو به اسرائیل اعتراض کنند، ولی اگر ترامپ برنده انتخابات ۲۰۲۴ شود، اسرائیل دوباره یک دوست وفادار در کاخ سفید دارد.

به گزارش روزنامه فرهیختگان، وی افزود: کلیف سیمز، معاون سابق اطلاعات ملی آمریکا (مشاور امنیتی فعلی ترامپ) به من گفت که ترامپ چقدر مصمم بود تا سفارت آمریکا در اسرائیل را به اورشلیم (بیت المقدس) منتقل کند.

کلیف نقل می‌کرد که ترامپ به او گفته «من وعده دادم که این کار را می‌کنم و واقعاً هم این کار را انجام دادیم.»

دیگر خبرها

  • افشای عمدی فایل صوتی ظریف به روایت سعید لیلاز /با خرابکاری در نطنز، این سایت چند ماه از کار افتاد /ایران زمین بازی را عوض کرده است
  • سعید لیلاز: افشای فایل صوتی ظریف، عمدی بود
  • افشاگری تازه؛ پخش فایل صوتی جنجالی ظریف، عمدی و برای پالس به آمریکا بود!
  • فیلم| آمریکا از برجام خارج شده است و به تعهدات خود عمل نکرده است
  • رژیم صهیونیستی به دنبال فشار نظامی بر مذاکرات است
  • ترامپ بایدن را به اداره دولت گشتاپو متهم کرد
  • واکنش کاخ سفید به «گشتاپو» خواندن دولت بایدن از سوی ترامپ
  • اعتراف روزنامه غربگرا: ایران  سه بر صفر از آمریکا جلو است
  • ترامپ سر به سر ایران خواهد گذاشت؟ /هشدار رسانه اصلاح طلب به دولت رئیسی درباره ۲ خطر در کمین ایران
  • ترامپ بهترین دوست اسرائیل!