Web Analytics Made Easy - Statcounter


به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی محمدرضا بدیع زادگان گفت: همزمان با ماه صفر مسابقه کتابخوانی با محوریت سبک زندگی حسینی(ع) توسط اداره کتابخانه های عمومی مشهد با همکاری فرهنگسرای شهید خادم الشریعه در منطقه محروم توس برگزار می شود.

وی ادامه داد: این مسابقه از کتاب «نامیرا» نوشته صادق کرمیار برگزار خواهد شد که  در قالب داستانی تاریخی به وقایع عاشورا و تردیدهای برخی برای حمایت از امام حسین(ع) می پردازد و می تواند برای شرایط امروز جامعه ما درس آموز باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بدیع زادگان با بیان اینکه برای برندگان این مسابقه جوایز ارزنده نقدی و غیر نقدی در نظر گرفته شده است گفت: این مسابقه در رده سنی 14 تا 35 سال برگزار می شود و علاقمندان به شرکت در این مسابقه می توانند تا دهم آبان ماه  با مراجعه به فرهنگسرای شهید خادم الشریعه، کتاب «نامیرا» را جهت مطالعه به امانت بگیرند.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی مشهد  تصریح کرد: برگزاری برنامه های فرهنگی و از جمله مسابقات کتابخوانی می تواند در توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه بسیار نقش آفرین باشد و لذا اداره کتابخانه های عمومی مشهد با همت کتابداران این شهرستان، اجرای چنین برنامه هایی را در دستور کار خود قرار خواهد داد.

بدیع زادگان تأکید کرد: همچنین یکی از بهترین روش ها برای ترویج سیره و سبک زندگی اهل بیت(ع)، معرفی کتاب های مرتبط با این موضوع و ترغیب مردم برای مطالعه این کتاب هاست که مسابقه کتابخوانی «نامیرا» در همین راستا برگزار می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا خراسان رضوی فرهنگی نامیرا کتابخوانی سبک زندگی اهل بیت مسابقه قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۹۰۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت امانت بیش از یک میلیون نسخه کتاب در کتابخانه‌های عمومی خوزستان

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، ‌عباس حسین زاده با اشاره به امانت گرفتن یک میلیون و ۱۷۱ هزار و ۶۰ نسخه کتاب در سال ۱۴۰۲ از کتابخانه‌های عمومی استان بیان کرد: این شاخص به نسبت مشابه سال قبل آن ۴۲ درصد افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: برای شاخص امانت کتاب یک میلیون و ۲۵۰ هزار نسخه در سال گذشته هدفگذاری شده بود که ۹۳ درصد آن در سند راهبردی کتابخانه‌های عمومی محقق شد.

حسین زاده ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۱۲ میلیون جلد کتاب در بخش‌های کودک و نوجوان، پایگاه اصلی و مرجع در کتابخانه‌های عمومی خوزستان موجود است که علاقمندان می‌توانند با عضویت در کتابخانه‌ها از آن بهره‌مند شوند.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان با اشاره به اهدای ۸۵ هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های عمومی خوزستان در سال ۱۴۰۲، اضافه کرد: در این شاخص نیز رشد ۱۴۳ درصدی حاصل شده که امیدواریم امسال نیز با طرح اهدای کتاب اهدای زندگی و با مشارکت مردم جذب بیشتری اتفاق بیفتد.

وی با اشاره به رشد ۱۹ درصدی عضویت در کتابخانه‌ها، گفت: پارسال ۱۱۵ هزار و ۵۷۸ نفر به عضویت درآمدند، در حالیکه این رقم ۹۶ هزارو ۸۹۱ نفر بوده است.

به گفته حسین زاده؛ ۲ پیشخوان کتابخانه در روستا‌ها طراحی و فعال شد و همچنین با استفاده از اعتبارات امسال نیز راه اندازی یک پیشخوان در شهرستان ایذه برنامه‌ریزی شده است.

وی با اشاره به برگزاری ۱۲ هزار و ۷۶۸ برنامه فرهنگی با محوریت کتاب در سطح کتابخانه‌های عمومی خوزستان، افزود: مرجع مجازی یکی از خدمات کتابخانه‌ای عمومی محسوب می‌شود که سال گذشته ۱۹ هزار و ۲۸۶ مقاله علمی پژوهشی توسط اعضای کتابخانه‌های عمومی دانلود شده است.

حسین زاده رویکرد کتابخانه‌های عمومی خوزستان در سال جدید را در راستای تحقق شعار سال (جهش تولید با مشارکت مردم) عنوان کرد و ادامه داد: با برگزاری نشست هم اندیشی با اساتید حوزه علم اطلاعات و دانش شناسی، معاونت اقتصادی استانداری و نخبگان در این حوزه، راهکار‌های عملی کردن این شعار در کتابخانه‌های عمومی خوزستان بررسی شد که در سند راهبردی ۱۴۰۳ اعمال خواهد شد.

در حال حاضر ۱۶۱ کتابخانه فعال نهادی در خوزستان وجود دارد که به ارائه خدمات کتابخانه‌ای می‌پردازند.

دیگر خبرها

  • مسابقه کتابخوانی با محوریت کتاب «فتح خون» برگزار می شود
  • انعقاد تفاهم نامه همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با کتابخانه‌های عمومی مازندران
  • جشنواره «روستای دوستدار کتاب» در مازندران برگزار می شود
  • امانت ۶ هزار کتاب در ماه در کتابخانه مرکزی میبد
  • بیش از ۱.۱ میلیون کتاب در کتابخانه‌های عمومی خوزستان ثبت امانت شد
  • ثبت امانت بیش از یک میلیون نسخه کتاب در کتابخانه‌های عمومی خوزستان
  • اختتامیه جشنواره کتابخوانی رضوی با معرفی ۱۷۱ برگزیده
  • مشارکت ۵۱ هزار نفری مردم فارس در دوازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی
  • وقف در حوزه ترویج مطالعه توسعه فرهنگی را به دنبال دارد
  • تقویت بنیان‌های فرهنگی در شهرستان فرخ‌شهر