Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری تقریب،رهبر معظم انقلاب در پیامی دستگاه‌ها، مراکز علمی، نخبگان و صاحب‌ نظران را به بررسی عمیق ابعاد مختلف سند تدوین‌شده و ارائه‌ نظرات مشورتی جهت تکمیل و ارتقای الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت فراخواندند؛ سندی که قرار است الگوی پیشرفت کشور برای پنجاه سال آینده باشد.

در همین زمینه محمدکاظم انبارلویی، سردبیر روزنامه رسالت و عضو حزب مؤتلفه اسلامی، در گفت‌وگویی درباره اهمیت این فراخوان و اهداف رهبر معظم انقلاب از دخیل کردن همه صاحب‌نظران و نخبگان با گرایش‌های فکری و سیاسی مختلف برای ارائه نظر و پیشنهاد در خصوص این سند گفت: انقلاب اسلامی در آستانه چهل سالگی است و به زودی آن را جشن می‌گیریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جبهه استکبار جهانی طی چهل سال گذشته بسیج شدند که مانع از رسیدن انقلاب اسلامی به اهدافش شوند و آن را از بین ببرند، اما فداکاری ملت، جانبازی شهدا و بصیرت انقلابی نخبگان در جامعه وضعیتی در کشور پدید آورده که زیرساخت‌های کشور براساس الگوهای اسلامی و ایرانی شکل گرفته و از اکنون می‌توان برای ۵۰ سال آینده افقی را ترسیم کرد که جزو ۷ قدرت برتر جهان و ۴ قدرت اول منطقه شویم.

وی با اشاره به مشارکت هزاران تن از اندیشمندان و نخبگان در طراحی این الگوی پایه، گفت: اکنون تقریباً ویراست اول این الگو منتشر شده و رهبر معظم انقلاب همه نخبگان و دستگاه‌های حکومتی را برای تکمیل و ارتقای این الگوی اولیه و پایه فراخوانده‌اند. علت آن هم این است که این سندی کلان و پایه‌ای برای پنجاه سال آینده است. لذا همه اقشار باید در تقویت و تکمیل آن مشارکت کنند.

دو پیام مهم فراخوان رهبر معظم انقلاب

انبارلویی تأکید کرد: در واقع هر ایرانی در ۵۰ سال آینده نقش تعیین‌کننده‌ای در تحقق اهداف والای این الگو دارد و باید در این امر مشارکت کند و لازم است همگان به لحاظ فکری و اندیشه‌ای وارد عمل شوند. در حالی که آمریکایی‌ها در توهم سرنگونی نظام هستند و ترامپ به برخی رهبران اروپایی گفته ایران تا سه چهار ماه آینده دچار فروپاشی و سقوط می‌شود، اعلام این فراخوان، که ۵۰ سال آینده در آن اهمیت دارد، پیام روشن و قاطعی دارد که اولاً همه ایرانیان اعم از دولت و ملت درگیر این برنامه راهبردی ۵۰ ساله هستند و ثانیاً پوزخندی به آرزوها، برنامه‌ها و طراحی‌های ترامپ و آمریکایی‌ها نسبت به انقلاب اسلامی و نظام است.

سردبیر روزنامه رسالت اظهار کرد: البته از ابتدای انقلاب غربی‌ها دائم ادعا می‌کردند که انقلاب اسلامی طی ماه‌ها و سال‌های آینده سقوط می‌کند اما در کمال ناباوری آن‌ها این انقلاب ۴۰ سال است که بر روی پای خود ایستاده و فارغ از همه توطئه‌ها، تحریم‌ها و فشارهای استکبار جهانی به حیات بالنده خود ادامه داده و اکنون نیز یک افق پنجاه ساله پیشرفت را برای خود ترسیم کرده است.

نگاه ملی به سند اسلامی ایرانی پیشرفت و ممانعت از انحراف آن در اجرا

انبارلویی درباره نگرانی همیشگی نخبگان نسبت به انحراف از اسناد بالادستی یا بی‌توجهی دولت‌ها به این اسناد در حین اجرا و نقش مشارکت حداکثری ایرانیان برای تکمیل و ارتقای این سند در جلوگیری از این اتفاق گفت: اعلام یک برنامه یا یک هدف‌گذاری به خاطر سوق دادن همه ظرفیت‌ها و استعدادها به سمت آن است ولی ممکن است آن هدف نهایی محقق نشود.

وی یادآور شد: البته زیرساخت‌هایی که در طی ۴۰ سال گذشته در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و نظامی در کشور تعبیه شده نشان می‌دهد که استعداد و توانمندی رسیدن به این اهداف والا وجود دارد. به عنوان نمونه درباره سند چشم‌اندار بیست ساله باید گفت بخش‌هایی از دولت و مردم فراتر از برخی اهداف این سند را محقق ساخته‌اند ولی در عین حال به برخی اهداف نیز نرسیدیم و در بخش‌هایی نیز کند عمل می‌شود، اما نفس اعلام هدف‌گذاری این خاصیت خوب را دارد که مانع از اتلاف انرژی‌ها، نیروها و استعدادها شده و به آن‌ها جهت می‌دهد.

این کارشناس مسائل سیاسی در پایان اظهار کرد: به عقیده من اگر مشارکت حداکثری در تکمیل و ارتقای این الگوی پایه‌ای رخ دهد باعث می‌شود همه ملت اعم از اقوام، مذاهب و گرایش‌های سیاسی و فکری درگیر این برنامه کلان شده و این مسئله شور و هیجان ملی ایجاد خواهد کرد و از این طریق می‌توان اهداف مدنظر این سند مهم و کلان را عملی کرد.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۹۰۶۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم تقویت خلاقیت و اندیشه ورزی دانشجویان

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری در دیدار با رئیس و معاونان دانشگاه پیام نور استان یزد با بیان اینکه دانشجویان امروز، مدیران فردای کشور هستند، اظهار داشت: با توجه به مسئولیتی که در آینده متوجه این دانشجویان است، نیاز به تربیت دانشجویانی خلاق، متفکر، متدین و مسئولیت پذیر داریم.

امام جمعه یزد با تاکید بر اینکه خداشناسی و شناخت حق اصلی‌ترین نیاز برای تربیت انسانهاست، عنوان کرد: باید در مدارس و دانشگاه ها به خداشناسی و تربیت انسانها توجه جدی‌تری صورت گیرد.

آیت الله ناصری همچنین با تاکید بر اینکه باید دانشجویان را از سطحی نگری دور کنیم و با نحوه تدریس، آنها را افرادی عمیق و متفکر بار بیاوریم، افزود: این مسئولیتی است که بر عهده دانشگاه هاست و باید خلاقیت را در دانشجویان بارور کنند.

وی ادامه داد: استاد باید دانشجو را وادار به تفکر و اندیشه کند همچنانکه در کتاب خدا نیز بر اندیشه و تفکر تاکید شده و بزرگان دین ما نیز تاکید کرده اند که یک ساعت تفکر از 70 سال عبادت ارزشمندتر است.

نماینده ولی فقیه در استان یزد تصریح کرد: اگر دانشجو خلاق نباشد، در آینده به مدیر بخشنامه ای تبدیل می شود همچنانکه امروز نیز می بینیم که برخی مدیران قدرت حل مسئله ندارند و هر چه به آنها دیکته شود، همان را انجام می دهند.

وی تاکید کرد: اینکه برخی مدیران، نمایندگان مجلس و کارشناسان متوجه برخی فرمایشات رهبری نمی شوند، حاصل همین تحصیل و تربیت معیوب است همچنانکه می بینیم رهبری سالهاست بر اقتصاد مقاومتی تاکید دارند اما برخی مدیران ما نتوانسته اند هیچ برنامه ای در این زمینه ارائه دهند.

آیت الله ناصری همچنین بر لزوم تقویت قدرت تشخیص در دانشجویان تاکید کرد و گفت: متاسفانه امروز بسیاری از دانشجویان ما قدرت تشخیص حق از باطل را ندارند.

وی با تاکید بر اینکه جوانان و فرزندان این مرز و بوم خلاقیت، استعداد و توانایی بیشتر از جوانان سایر کشورها دارند، اظهار داشت: لازم است شرایط شکوفایی و تبلور این ویژگی ها در جوانان ما فراهم شود تا به تولید علم به عنوان دغدغه رهبری بپردازند.

رئیس دانشگاه پیام نور استان یزد نیز در این دیدار با بیان اینکه دانشگاه پیام نور در استان یزد دارای 10 مرکز و واحد است، افزود: واحدهای این دانشگاه در شهرهای یزد، زارچ، رضوانشهر، میبد، اردکان، تفت، ابرکوه، مهریز، مروست و بافق در سطح استان فعالیت دارند.

حمیدزاده عنوان کرد: در این واحدها در حال حاضر 8 هزار و 500 دانشجو به صورت حضوری و مجازی در حال تحصیل هستند.

دیگر خبرها

  • گفتمان انقلاب اسلامی در دنیا فراگیر شده است
  • فراخوان سومین جشنواره پرچمداران انقلاب اسلامی در لرستان
  • عضو خبرگان رهبری: اگر گفته‌های ما منطقی باشد مردم به سمت دین گرایش پیدا می‌کنند
  • معلمان الگوی خوبی برای دانش آموزان باشند
  • نگاه استاد مطهری به آینده جمهوری اسلامی به روایت افروغ
  • لزوم تقویت خلاقیت و اندیشه ورزی دانشجویان
  • مکتب شهید مطهری انقلاب را از انحراف مصون نگه داشت
  • آیت‌الله جزایری از هیچ تلاشی برای اهداف انقلاب فروگذاری نکرد
  • پیام تبریک رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی به مناسبت روز معلم
  • پیام تبریک شورای هیئات مذهبی مازندران به مناسبت روز معلم