Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، معاون خدمات و محیط زیست شهرداری مشهد در این مراسم گفت: با هزینه 120 میلیارد ریال برای اجرای این طرح ها 11 هکتار به وسعت فضای سبز در سطح کلانشهر مشهد افزوده شد.
خلیل الله کاظمی افزود: شهروندان مشهدی نگران مصرف آب برای آبیاری فضای سبز نباشند زیرا اقدامات مهمی در این خصوص انجام شده که جداسازی شبکه آب خام از آب شرب از جمله آنها است، این طرح 60 درصد پیشرفت کرده و امسال برای آن 100 میلیارد ریال اعتبار گذاشته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: با تکمیل این شبکه، آبیاری تانکری فضای سبز در مشهد حذف و علاوه بر صرفه جویی در مصرف آب از ترافیک تانکرها در سطح شهر نیز کاسته می شود.
معاون شهردار مشهد ادامه داد: همچنین ساخت 13 تصفیه خانه محلی با سرمایه گذاری بخش خصوصی و کاشت گونه های گیاهی و چمن های کم آب خواه در دستور کار شهرداری مشهد قرار دارد.
امروز با حضور مدیران شهری و اعضای شورای اسلامی شهر مشهد پروژه های پارک خطی بولوار خیام شمالی، بوستان توس 81، بوستان اسماعیل آباد یک، بوستان اسماعیل آباد فاز 2، فضای سبز نجف 29 و توس 65 واقع در منطقه 2 شهرداری مشهد، پارک خطی 100 متری حدفاصل انتهای مصلا تا بلوار شهید رستمی واقع در منطقه 6 شهرداری مشهد و همچنین توسعه فضای سبز تپه وفا، پارک خطی مسیل شهرستانی - لادن 34، پارک خطی نماز حدفاصل کلانتری تا بهارستان و پارک خطی زیتون حدفاصل دلاوران 20 تا خیابان نخل 2 واقع در منطقه 9 شهرداری مشهد به طور همزمان به بهره برداری رسیدند.
مصرف سالانه آب برای فضای سبز مشهد 23 میلیون مترمکعب و سرانه فضای سبز هر شهروند مشهدی 15.96 مترمربع است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: فضای سبز در مشهد معاون شهردار مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۹۰۷۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رصد مشکلات منطقه ۵ شهرداری کرمانشاه با حضور مسئولان

مشکلات و مسائل منطقه پنج کلانشهر کرمانشاه امروز در قالب بازدید میدانی استاندار، شهردار و برخی از مدیران شهری مورد بررسی قرار گرفت. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، محمدطیب صحرایی، استاندار کرمانشاه شامگاه شنبه پیرو بازدید از پروژه‌ها و وضعیت منطقه پنج شهر کرمانشاه در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار داشت: با توجه به وضعیت شهر کرمانشاه و مجموعه مسائل موجود مقرر شد جلساتی به صورت متمرکز در مناطق شهرداری برگزار شود تا با گفت‌وگوهای کارشناسی به شناخت بهتر از مسائل دست یابیم.

وی با اشاره به اینکه منطقه پنج کرمانشاه با توجه به وسعت، موقعیت و جمعیت به عنوان نخستین منطقه انتخاب شد، عنوان کرد: این منطقه ورودی شهر برای بسیاری از مسافران است و محدوده بزرگی از مناطق گردشگری و تفریحی مردم در این منطقه قرار دارد و به همین دلیل مسائل این منطقه در اولویت قرار گرفت.

صحرایی با بیان اینکه در عین تلاش‌ها و زحمات مجموعه‌های مرتبط مسائل حل نشده و مشکل در این منطقه بسیار است، گفت: توافقاتی برای این منطقه انجام و مقرر شده با زمان‌بندی کارشناسی اجرا شود و معاونت عمرانی و بازرسی استانداری نیز اقدامات برنامه‌ریزی شده را رصد خواهند کرد.

استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه بخشی از کارها نیازمند هماهنگی بین سازمانی است که با ورود و پیگیر فرماندار باید اجرا شود، افزود: همچنین وظایف درونی شهرداری مرور شده و امید داریم در زمانبندی مشخص شده اتفاقات خوبی رقم بخورد.

وی با ابراز امیدواری از اینکه با اقدامات انجام تا پیش از شروع تابستان تغییرات برای مردم محسوس و ملموس باشد، عنوان کرد: مصوبات امروز از جمله جمع‌آوری زباله، آسفالت معابر، ایجاد بوستان‌ها، اصلاحات پارک شرقی طاقبستان، بهسازی روکش آسفالت معابر اصلی، ساماندهی کانال جمع‌آوری آب و رسیدگی به پیاده‌روها در نقاط پرتردد اطلاع‌رسانی شود.

صحرایی با اشاره به اینکه امید دارم با جدیت شهردار رضایت بیشتری برای مردم منطقه ایجاد شود، گفت: نکته مهم تمام این توافقات تمرکز و جدیت بر کیفیت کار است و نباید از این نظر کوتاهی کرد.

وی با بیان اینکه اعتبارات این مصوبات از سوی شهرداری است و در برخی موارد که میان بخشی باشد با تهاتر تأمین خواهد شد افزود: تمام مصوبات ظاهری نیستند و مجموعه‌ای از اقدامات اصلاحی است که در منطقه پنج انجام می‌شود.

استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه شهرداری باید به درآمدهای مفید و پایدار متکی باشد و تکیه به ماده 100 ناشی از یک اشکال به ارث رسیده است، عنوان کرد: شهرداری باید به صورت برنامه‌ریزی شده و منطقی از درآمدهای ناپایدار و مبتنی به تخلفات به سمت درآمدهای پایدار و اقدامات برنامه‌ریزی شده حرکت کند.

آغاز ساخت شهربازی کرمانشاه با تعیین تکلیف سرمایه‌گذار

نادر نوروزی شهردار کرمانشاه نیز در این نشست خبری با بیان اینکه برنامه‌های جهادی در حوزه عمرانی شهرداری از ابتدای سال از منطقه پنج آغاز شده است، اظهار داشت: منطقه پنج به دلیل بافت خاص و ایجاد شهرک‌های جدید فاقد ضوابط شهرسازی و زیرساخت عمرانی بود.

وی با بیان اینکه امسال بازدید میدانی از مناطق شهرداری و به صورت متمرکز با حضور مسئولان و مدیران دستگاه‌های اجرایی انجام خواهد شد عنوان کرد: در این بازدیدها آسفالت معابر، جدول گذاری، دفع آب‌های سطحی و لکه‌گیری آسفالت، مقابله با تخلفات ساختمانی، ساماندهی صدور پروانه، تعیین تکلیف املاک قولنامه‌ای، جمع‌آوری پسماند، نظافت و رفت و روب و فضای سبز مورد توجه قرار می‌گیرد و بخشی از اقدامات به بخش خصوصی واگذار خواهد شد.

نوروزی با اشاره به اینکه با توجه به مشکل بودجه در شهرداری منتظر تصویب بودجه در شورای شهر برای آغاز اقدامات هستیم گفت: بازآرایی بلوار طاقبستان به صورت متمرکز انجام می‌شود و پارک شرقی طاقبستان نیز با کمک بخش خصوصی اصلاح و به یک منطقه تفریحی و سرگرمی همراه با فضای سبز تبدیل می‌شود.

شهردار کرمانشاه با بیان اینکه سرانه استاندارد فضای سبز 17 متر و در کرمانشاه حدود 11 متر است که با ایجاد فضای سبز افزایش می‌یابد افزود: تفاهم نامه ایجاد پارک جنگلی در جنوب شهر کرمانشاه منعقد شده و منتظر تأیید منابع طبیعی هستیم که به صورت فاز به فاز اجرا شود.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته 10 بوستان در مناطق مختلف شهر کرمانشاه ایجاد شده است عنوان کرد: در دو سال گذشته 280 هزار تن آسفالت برای کرمانشاه مورد استفاده قرار گرفته که 130 هزار تن آن مربوط به سال گذشته است و بیش از 2000 کوچه و 100 خیابان اصلی لکه‌گیری و روکش شده است.

نوروزی با بیان اینکه قطار شهری کرمانشاه یکی از مطالبات مردم است گفت: با اقدامات انجام شده امسال اعتبار خاصی به این پروژه تزریق شده و با 1000 میلیارد تومانی که در دسترس است 70 درصد فاز اول امسال و 30 درصد ان سال دیگر به اتمام می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه اتکای شهرداری به درآمدهای ماده 100 صحیح نیست و تلاش شده به سمت ممیزی املاک و جذب سرمایه‌گذار حرکت کنیم اظهار کرد: این دو روش برای درآمدزایی از سال 1401 در دستور کار قرار گرفته است اما این فرایند زمانبر است و به تدریج درآمد پایدار جایگزین جرایم ماده 100 خواهد شد.

نوروزی گفت: با توجه به تماس‌های شهروندان با سامانه 137 از ابتدای امسال 7000 قلاده سگ ولگرد در سطح شهر جمع‌آوری شد و کاهش تماس‌ها نشان می‌دهد وضعیت شهر از این نظر بهبود یافته است.

شهردار کرمانشاه در رابطه با وضعیت شهربازی کرمانشاه گفت: توافق انجام شده با سرمایه‌گذار انجام شده و پرونده در دستگاه قضایی در حال بررسی است و با تعیین تکلیف آن و واگذاری به سرمایه‌گذار جدید کار ساخت شهربازی جدید آغاز خواهد شد.

افزایش سرانه فضای منطقه 5 شهرداری با ایجاد 3 پارک

در جریان بازدیدهای امروز از سه پارک آماده افتتاح منطقه پنج نیز بازدید شد و سجاد یزدانی شهردار منطقه پنج در این بازدید در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پارک شهرک نساجی 9000 مترمربع مساحت دارد و 6 میلیارد تومان اعتبار بذار آن صرف شده است.

وی عنوان کرد: پارک شهرک جهاد و پارک شهرک جهاد به ترتیب 7000 مترمربع و 6000 مترمربع مساحت دارند و اعتبار تخصیص یافته برای هر کدام پنج میلیارد تومان و چهار میلیارد تومان بوده است.

یزدانی گفت: سرانه فضای سبز در منطقه پنج 10 مترمربع و برابر استانداردهای جهانی است و از این نظر نسبت به مناطق دیگر وضعیت بهتری دارد.

وی با بیان اینکه با سه پارک افتتاح شده تعداد پارک‌های افتتاح شده به 39 مورد رسیده است افزود: مجموع مساحت منطقه پنج بیش از 2000 هکتار اینکه 230 هکتار آن فضای سبز است.

یزدانی بیان کرد: براساس طرح تفصیلی شهرک‌ها قطعاتی به عنوان فضای سبز تعریف شده که در آن منطقه پارک ساخته می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پلاتوی بوستان خانواده مرداد ماه به بهره برداری می رسد
  • خیز شهرداری برای ساختن ۴ هتل در بوستان‌های تهران
  • بهره‌برداری از المان شهید گمنام علوم پزشکی مشهد؛ بزودی
  • احداث تقاطع غیرهمسطح مشهد-شاندیز-طرقبه در سال ۱۴۰۳
  • بهره‌برداری از طرح‌های عمرانی محله خلجان تا پایان نیمه نخست ۱۴۰۳
  • رصد مشکلات منطقه ۵ شهرداری کرمانشاه با حضور مسئولان
  • تصویب ۳۸ میلیارد تومان برای توسعه فضاهای تفریحی بوشهر
  • تعداد بوستان های منطقه ۵کرمانشاه به ۳۹عدد رسید
  • افتتاح و بهره‌برداری از ۲۷ پروژه شهری جدید در تهران
  • تصویب تفکیک بوستان ها و فضای سبز از سازمان زیباسازی شهرداری کرج