Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-06@14:59:09 GMT

باران، آتش هورالعظیم را خاموش کرد

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۹۰۷۱۳

به گزارش خبرگزاری فارس از هویزه، در پی بارش باران در روز دوشنبه، شعله‌های آتش هورالعظیم پس از سه ماه و نیم، خاموش شد.

ناظم ثبوتی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رابطه با مهار آتش هور العظیم، اظهار کرد: امشب ساکنان هور العظیم و شهرهای پیرامون پس 3 ماه و خورده‌ای شب پاک و بدون دود را تجربه کردند.

وی با اشاره به بارش امروز باران گفت: همه ما منتظر بارش رحمت الهی برای مهار کامل آتش هور بودیم که امروز محقق شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار شهرستان هویزه با توجه به تلاش‌هایی که برای خاموش شدن هور العظیم صورت گرفت و نتایج کمی برای مهار آتش حاصل شد، عنوان کرد: مردم شهرستان هویزه و شهرهای پیرامون هور العظیم امشب برای اولین بار دود هور العظیم را در آسمان مشاهده نکردند.

به گزارش فارس، آتش‌سوزی هورالعظیم که اغلب در بخش عراقی هور واقع شده بود، دود آن در سه ماه اخیر علاوه بر مختل کردن زندگی مردم شهرهای غرب خوزستان، ده‌ها نفر را به علت نفس‌تنگی راهی مراکز درمانی کرد.

کارشناسان، دمای بالای هوا و خشکی بخش اعظم هورالعظیم در اثر عدم رعایت حق‌آبه آن از محل رودخانه‌های تغذیه‌کننده هور یعنی دجله (عراق) و کرخه (ایران) را عامل افزایش دامنه آتش‌سوزی می‌دانند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۹۰۷۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهار ۶۳۰ هزار متر مکعب رواناب در سد نهرین طبس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای استان گفت: سد نهرین طبس در حال حاضر 2 میلیون و 200 هزار متر مکعب آب دارد که در 48 ساعت گذشته براثر بارشهای اخیر  630 هزار متر مکعب آبگیری شده است. 

پورجعفر با بیان اینکه تاکنون 45 درصد این سد آبگیری شده و 55 درصد آن هنوز خالی است، افزود: آب سد نهرین هم برای کشاورزی و هم آب شرب استفاده می شود که سال گذشته به دلیل کم بارشی تنها در بخش کشاورزی استفاده  شد اما امسال احتمالا بخشی از این آب به تصفیه خانه آب شرب طبس منتقل شود تا قسمتی از آب شرب را تامین کند. 

وی گفت: هنوز  میزان آب مصرفی سد نهرین برای شرب مشخص نشده است. 

دیگر خبرها

  • ۲۰ هزار تن گندم استان فارس از آسیب باران و سیل در امان ماند
  • وقتی روبات دروازه بان توپ ستارگان فوتبال را مهار می کند ولی از پوتین گل می خورد / فان
  • ترومای اجتماعی، طوفان خاموش
  • آلارم آیفون ممکن است شما را از خواب بیدار نکند
  • مهار ۶۳۰ هزار متر مکعب رواناب در سد نهرین طبس
  • ناپایداری های جوی ودریایی در هرمزگان / احتمال رگبار پراکنده باران و رعدو برق
  • بازی استقلال انقدر بد بود که تلویزیون را خاموش کردم | تیم نکونام با این وضعیت به مشکل می خورد
  • اشغالگران در تلاش برای خاموش کردن صدای کرانه باختری هستند
  • شدت بارش‌ها در فارس موجب بروز خسارت کشاورزی شد / ورود سامانه جدید بارشی
  • بارش باران از امشب در فارس