Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-07@10:36:25 GMT

جلوگیری از سرقت بسته های پستی با قفل هوشمند

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۹۰۷۸۰

ساعت 24-یکی از دغدغه‌های بسیاری از مردم تحویل گرفتن بسته‌های ارسالی به در خانه‌های آنان است، چرا که بیشتر مردم در محل کار یا سفر هستند بنابراین امکان اینکه بتوانند محموله‌های پستی خود را دریافت کنند، بسیار کم است. از سوی دیگر معمولاً پستچی یا کارمند شرکت حمل و نقل وقتی صاحبخانه در منزل نباشد محموله و بسته را در جلوی خانه رها کرده ، می‌روند بنابراین امکان سرقت آنها افزایش می‌یابد؛ این موضوع نیز به یکی دیگر از دغدغه‌های برخی از مردم درآمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به‌گفته آمار سالانه 26 میلیون از بسته‌ها در امریکا به سرقت می‌روند به‌همین دلیل برای کاهش دغدغه افراد و برای جلوگیری از سرقت بسته‌های ارسالی، شرکتی یک قفل هوشمند بدون کلید را ساخته است که به در صندوق پست خانه‌ها متصل می‌شود و امکان تحویل بسته را بدون حضور صاحبخانه ممکن می‌کند.

 این قفل هوشمند Home BoxLock نام دارد و دارای اسکنر است. با اسکن کردن بارکد محموله قفل صندوق باز می‌شود و پستچی می‌تواند بسته را داخل صندوق بگذارد و سپس در آن قفل شود. البته اسکن دارای تأیید دو مرحله‌ای است. اول اینکه قفل تأیید می‌کند که یک بسته برای ارسال به یک شرکت پستی و حمل و نقل تحویل شده است. در مرحله دوم گیرنده تعریف شده است پس اگر این دو یکسان باشد، قفل باز می‌شود.
قفل و صندوق پستی ساخته شده نیز بسیار مقاوم هستند، چرا که در ساخت آن از یک نوع فولاد بسیار سخت که در ساخت ابزار به‌کار می‌رود، استفاده شده است. این قفل هوشمند دارای باتری قابل شارژ است که به مدت یک ماه کار می‌کند. همچنین دارای بلوتوث و وای فای است و به تلفن همراه و رایانه کاربر متصل می‌شود و کاربر می‌تواند در صورت باز و بسته شدن قفل و رسیدن بسته به خانه مطلع شود. به عبارتی این قفل با اتصال به تلفن همراه یا رایانه، رسیدن محموله را به مقصد ردیابی می‌کند و ردیابی آن از طریق تلفن همراه با سیستم عامل اندروید ‌ای او است سازگار است. گفتنی است این قفل هوشمند با قیمت 129 دلار در بازار عرضه شده است.

ایران

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۹۰۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با این راهکارها از ابتلا به آلزایمر جلوگیری کنید

دریافت 3 MB

به گزارش همشهری آنلاین، حکیم حسین خیراندیش گفت: فراموشی برشی معمولا برای همه پیش می آید، مثلا گاهی اسم یا آدرس یا تلفن فراموش می شود.

او ادامه داد: اما اگر کسی می ترسد مبتلا به آلزایمر شود یعنی میزان سردی در مغز افزایش پیدا کرده است. خوردن شربت عسل آب زعفرانی، ترک سردی شبانگاه، استشمام عطر، دود اسپند صبح و شب توصیه می شود. شب ها هم بهتر است شام را سردی نخورند.

کد خبر 849354 منبع: باشگاه خبرنگاران جوان برچسب‌ها طب سنتی خبر مهم بیماری - آلزایمر بیماری - بیمارستان تلویزیون - صدا و سیما

دیگر خبرها

  • نصب ۳۵ هزار پلاک‌ آبی هوشمند در منطقه ۵ اصفهان
  • گل امیر محمد هوشمند به پرسپولیس (نساجی 1-1 پرسپولیس)
  • ارتقای اعتبار صندوق بیماران خاص به ۹ هزار میلیارد تومان در سال ۱۴۰۳
  • باجه معطله در انتظار مراجعه حضوری!
  • درمان بیماران سرطانی در مراکز دولتی رایگان است/ نشان‌دار شدن بیش از دو میلیون بیمار خاص
  • جلوگیری از عکس گرفتن با پرچم فلسطین در کعبه!
  • راه‌اندازی سکوی مبادله پست کهکلویه و بویراحمد، با همت مضاعفی دنبال شود
  • با این راهکارها از ابتلا به آلزایمر جلوگیری کنید
  • روشی برای جلوگیری از آلزایمر + فیلم
  • نصب بیش از ۲۸ هزار کنتور هوشمند در استان قزوین