Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24-نشست بدون هماهنگی شفر با جباری هیچ فایده‌ای نداشت و پروژه بازگشت این بازیکن به عنوان مربی در استقلال به بن بست خورد. پشت این مخالفت کمیته فنی را هم می‌شود دید.

  نشستی که میان جباری و شفر برگزار شد کاملا بدون هماهنگی باشگاه استقلال انجام شد و باشگاه استقلال نیز به سرمربی اش در این راستا نکاتی هم گوشزد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فارغ از این ناهماهنگی اما آنچه باعث شده جباری نتواند به عنوان مربی به استقلال بازگردد مخالفت های کمیته فنی باشگاه استقلال است. اعضای این کمیته اعتقاد دارند که حضور جباری در این مقطع فایده ای برای استقلال نخواهد داشت و باید گزینه هایی به کادر فنی اضافه شوند که از تجربه بیشتری برخوردار باشند و به یک کمک فکری مطلوب برای سرمربی استقلال بدل شوند.

در نشستی که میان فتحی و وینفرد شفر برگزار شد، سرپرست باشگاه استقلال به سرمربی استقلال اعلام کرد که نمی‌تواند از مجتبی جباری به عنوان یکی از کمک هایش استفاده کند. درظاهر دلیلی که باعث شده فتحی با بازگشت جباری مخالفت کند نداشتن مدرک مربیگری است. گفته می‌شود در این نشست سرپرست باشگاه استقلال از برگزاری جلسه با جباری بدون اطلاع باشگاه ابراز ناراحتی کرده و به شفر گفته که از این پس تمام برنامه هایش را با باشگاه استقلال هماهنگ کند. ظاهرا حضور جباری در کنار شفر از طریق پسرش و برخی رابطان داخلی که دور و بر استقلال هستند هماهنگ شده و باشگاه استقلال در جریان این موضوع قرار نداشته است. البته این که جباری هم مسئولان باشگاه استقلال را در جریان نشستی که با شفر برگزار کرد، قرار نداده خود بحث برانگیز است و نشان می‌دهد که بازیکن سابق آبی ها علاقه ای به مذاکره از طریق مسئولان باشگاه استقلال نداشته و خود شخصا وارد گفتمان با سرمربی استقلال شده است.

اگر جباری راه دیگری را در پیش می‌گرفت باشگاه استقلال مقدمات حضورش در کادرفنی استقلال را می‌چید اما شماره 8 سابق آبی ها شخصا با شفر وارد مذاکره شده که این موضوع ناراحتی مسئولان باشگاه استقلال را به همراه داشته است. مذاکرات ابتدایی جباری با فتحی می‌توانست بهانه نداشتن مدرک مربیگری او را به طور کلی از ذهن تصمیم گیران باشگاه استقلال دور کند به این دلیل که بازیکنان در سطح او به راحتی می‌توانند از کمیته آموزش درخواست مدرک مربیگری d کنند. این مدرک شاید مجوز حضور جباری به عنوان کمک اول را در کادر فنی استقلال صادر نمی‌کرد و حتی شاید مانع حضورش روی نیمکت می‌شد اما با همین مدرک می‌شد به عنوان آنالیزور در کنار استقلال حضور داشت و به راحتی در تمرینات و اردوها نیز شرکت کرد. صرفا نیز حضور جباری در استقلال وابسته به نشستن روی نیمکت نیست و این بازیکن می‌تواند در نقاط دیگر کنار استقلال باشد و در کنار شفر یاد بگیرد و حتی بخشی از تجربیاتش را هم در اختیار بازیکنان قرار دهد. در واقع مسئله نداشتن مدرک مربیگری قابل حل بود اما چون جباری مسیری را برای بازگشت به استقلال پیمود که مورد تایید باشگاه استقلال نبود در نهایت بازگشت او به نتیجه نرسید.

 گرچه نباید در حذف نام او تنها امیرحسین فتحی را دخیل دانست. در پس این ماجرا کمیته فنی باشگاه استقلال نقش اصلی و کلیدی را ایفا می‌کند و تصمیم گیران در حوزه سهم بسیاری در مخالفت با بازگشت جباری داشته اند. افرادی که خود در زمان مربیگری در استقلال مشکلاتی با جباری داشتند و هیچ گاه روابط میان آن ها با این بازیکن مطلوب نبود. بدون شک می‌شود به سرانجام نرسیدن پروژه بازگشت جباری را حاصل خاطرات تلخ پرویز مظلومی و حتی بهتاش فریبا، دو عضو تاثیر گذار کمیته فنی استقلال دانست. این دو که به عنوان مغز های پشت پرده باشگاه استقلال قرار است در تصمیم گیری ها، انتخاب ها و دیگر مسائل نقشی کلیدی ایفا کنند تمایلی به حضور مجتبی به عنوان مربی در استقلال از خود نشان نداده اند و زمانی که امیرحسین فتحی پیشنهاد بازگشت جباری را به آن ها داده، بلافاصله مخالفت کرده اند. بعد از وتو برنامه بازگشت جباری تا حدودی نگاه ها به سمت و سوی امیرحسین فتحی چرخید وهمگان تصور کردند او تمام و کمال پشت این ماجرا ایستاده و اجازه نمی‌دهد جباری به استقلال برگردد درحالی که این تصور نادرستی است از آنچه در پس پرده باشگاه استقلال می‌گذرد و باید سهم بسیاری برای مظلومی بهتاش فریبا و حتی مجید نامجو مطلق در این موضوع قائل شد.

فارغ از این مسائل و اختلاف هایی که در گذشته میان جباری و برخی اعضای کمیته فنی بوده اما به لحاظ فنی نیز حضور جباری در این مقطع نمی‌توانست کمک قابل توجهی برای استقلال باشد. جباری قطعا در آینده به یکی از مربیان فوتبال ایران بدل خواهد شد اما در حال حاضر استقلال به گزینه ای نیاز دارد که قادر باشد باری از روی دوش استقلال بردارد و کمک های فکری بزرگی به سرمربی استقلال بدهد. جباری خود اکنون در مرحله آموزش قرار دارد وآن قدر در این حوزه با تجربه و اثر گذار نیست که بتواند وضعیت فنی استقلال را بهبود ببخشد. جباری شاید اکنون بتواند به عنوان کمک سوم یا چهار و حتی آنالیزور در استقلال فعالیت کند ودر آینده به مربی با تجربه تری بدل شود اما فایده آن چنانی برای استقلال نخواهد داشت و عجیب است که وینفرد شفر نیز به دنبال گزینه های با تجربه تر نمی‌رود و با جباری خصوصی جلسه می‌گذارد و به این بازیکن چراغ سبز نشان می‌دهد. حتی می‌شود از سرمربی استقلال این سوال را پرسید که چرا پیش تر چنین تمایلی را برای بازگشت فرهاد مجیدی به استقلال از خود نشان نداد. 

منبع: ساعت24

کلیدواژه: اخبار استقلال مجتبي جباري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۹۰۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خاطره مورینیو از تنها باری که گریست و رونالدو را تنها نگذاشت

سرمربی پیشین رئال مادرید خاطره‌ای از دوران حضورش در رئال مادرید تعریف کرد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، ژوزه مورینیو در گفت‌‌وگو با سرویس رسانه‌ای «آمازون پرایم ویدئو» با یادآوری  شکست رئال مادریدِ تحت‌هدایتش مقابل بایرن مونیخ در ضربات پنالتی در مرحله نیمه‌نهایی مسابقات قصل 12-2011 لیگ قهرمانان اروپا که رؤیای قهرمانی‌شان در آن فصل را به باد داد، گفت: ما در آن مقطع بهترین تیم اروپا بودیم. ما فاتح لالیگا شده بودیم و رکورد بیشترین امتیار و رکورد گلزنی را شکسته بودیم و می‌توانستیم در صورت رسیدن به فینال لیگ قهرمانان به پیروزی برسیم. شکست مقابل بایرن در ضربات پنالتی بدترین شب دوران مربیگری‌ام بود.

وی افزود: بعد از شکست مقابل بایرن مونیخ در حال رانندگی به سمت خانه‌ داشتم گریه می‌کردم و این تنها باری بود که این کار را کردم. کمی بعد ژرژ مندز (مدیر برنامه‌های رونالدو و مورینیو) به من زنگ زدم و گفت "یک لطفی به من کن و برو به خانه کریستیانو چون او حالش خیلی بد است". من هم در جواب به مندز گفتم که "که من هم حال خوشی ندارم"، اما به خودم گفتم که خودت را جمع و جور کن، گریه بس است و برو به خانه کریستیانو. ما پس از آن شکست نابود شده بودیم.

نظر مورینیو درباره دوران مربیگری‌ در رُم و مقصد بعدی‌‌اش

رئال مادرید بار دیگر در مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا باید به مصاف بایرن مونیخ برود. دو تیم در تاریخ 11 اردیبهشت در بازی رفت و در ورزشگاه آلیانتس آره‌نا به مصاف هم خواهند رفت که بر اساس گزارش روزنامه فرانسوی «اکیپ»، کلمنت تورپین از فرانسه قضاوت این بازی را برعهده خواهد داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نشست کمیته جمع آوری کمک برای مردم غزه
  • بازگشت سد دفاعی از پرسپولیس تا حذفی
  • تصمیم فرهاد مجیدی؛ او به ایران برمی‌گردد؟
  • تصمیم فرهاد مجیدی برای پایان دادن به همه شایعات | چهره محبوب آبی‌ها به ایران برمی‌گردد؟
  • فرهاد مجیدی تصمیم نهایی را گرفت: در امارات می‌مانم!
  • ماجرای رفاقت فرهاد مجیدی و خسرو حیدی؛ در ماجرای درگیری او دخالتی نکردم!
  • خاطره مورینیو از تنها باری که گریست و رونالدو را تنها نگذاشت
  • در ماجرای مجیدی و سعادتمند در گود نبودم
  • ایران خواستار بازگشت به جایگاه قبلی خود در اجلاس جهانی کدکس شد
  • مکان بازی مرگ و زندگی سپاهان مشخص شد