Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست به نقل از خبرگزاری رویترز از دهلی نو، محمد سانوسی بارکیندو، دبیرکل اوپک، امروز (سه‌شنبه ۲۴ مهر ماه) اعلام کرد ظرفیت مازاد عرضه نفت در جهان رو به کاهش است بنابراین تولیدکنندگان و شرکت‌ها باید ظرفیت تولید خود را افزایش دهند و برای تامین نیاز کنونی، سرمایه‌گذاری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



دبیرکل اوپک همچنین اعلام کرد کشورهای عضو و غیرعضو اوپک که در توافق جهانی کاهش تولید نفت مشارکت کردند، در مسیر دستیابی به پایبندی ۱۰۰ درصدی به این توافق حرکت می‌کنند.

وی که در همایشی در هند سخنرانی می‌کرد، اعلام کرد تقاضای نفت هند تا سال ۲۰۴۰ میلادی، ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه افزایش می‌یابد و حدود ۴۰ درصد از رشد تقاضای جهانی نفت را تا آن مقطع به خود اختصاص خواهد داد.

به گفته بارکیندو، صنعت نفت جهان برای تامین تقاضای جهانی تا سال ۲۰۴۰ میلادی باید ۱۱ تریلیون دلار سرمایه‌گذاری داشته باشد.

وی اعلام کرد تقاضای روزانه نفت تا سال ۲۰۴۰ میلادی به ۱۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه می‌رسد.

دبیرکل اوپک با اشاره به نگرانی برخی تولید‌کنندگان نفت درباره دورنمای عرضه این کالا گفت: دیدگاه ما این است که عرضه نفت، اکنون در بازار به خوبی متوازن است. برای سال ۲۰۱۹ ، به دلیل رشد بیشتر عرضه، امکان عدم توازن وجود دارد.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۹۱۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات سیب و پرتقال مازاد در راستای حمایت از تولید داخل امری ضروری است

مجتبی شادلو، نایب رئیس اتحادیه باغداران  در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت:  بنابر آمار میوه های فصل پاییز و زمستان مانده در سردخانه ها بیش از مصرف داخل است که بی توجهی به صادرات، نگرانی‌هایی برای تولیدکنندگان و فعالان ایجاد کرده است.

به گفته او، ظرف یک ماه آینده بازار از محصولات نوبرانه اشباع می شود که از لحاظ کمیت و کیفیت بسیار مطلوب است.

شادلو ادامه داد: در اسفندماه تعرفه صادرات برای محصولات باغی گذاشتند، در حالیکه باید تلاش شود مازاد میوه های مانده در سردخانه صادر شود تا تولیدکنندگان دچار خسارت نشوند.

نایب رئیس اتحادیه باغداران تهران با بیان اینکه بیش از ۲ برابر نیاز داخل سیب، پرتقال و کیوی در سردخانه ها مانده است، گفت: با توجه به شرایط مساعد تولید محصولات باغی، صادرات سیب و پرتقال مازاد در راستای حمایت از تولید داخل امری ضروری است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • مدیر عامل مؤسسه راینو: جهش تولید با مشارکت مردم، از درون جشنواره‌ های مردمی شکل می‌گیرد/ لزوم فعالیت گسترده در مسیر تبدیل تولیدات مردمی به کسب و کارهای محتوایی 
  • محدودیتی برای خرید مازاد تولید مرغ نداریم
  • کدام استانهای کشور پر بارش تر بودند؟/ ایران پیشتاز تولید نفت اوپک
  • تولید جهانی نفت کاهش یافت
  • کسب رتبه چهارم ایران در تولید علم طب سنتی در جهان
  • ضرورت جمع آوری ماهانه ۲۰ هزارتن مرغ از سطح بازار
  • صادرات سیب و پرتقال مازاد در راستای حمایت از تولید داخل امری ضروری است
  • کاهش قیمت ها در بازار مرغ | مرغداران با ضرر می‌ فروشند
  • نفت ۱۰۰ دلاری؛ دور یا نزدیک؟
  • ضرورت خرید و جمع آوری ۳۰ هزارتن تخم مرغ مازاد