Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@19:46:37 GMT

تاکید بر اجرای آثار هنری شاخص در استان‌ها

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۹۱۱۱۲

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران با اشاره به اجرای اپرای عاشورا در بابل بر ایجاد زمینه و فرصت برای اجرای آثار هنری شاخص در استان‌ها تاکید کرد.

به گزارش ایسنا،محمود شالویی؛ مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی استان مازندران گفت: از سویی برای حضور و اجرا گروههای هنری استان در تهران تلاش می‌شود و از سوی دیگر برای اینکه شهروندان استان نیز از آثار ارزشمند تئاتر، موسیقی، هنرهای تجسمی بهره مند شوند تلاش می‌کنیم فرصت‌هایی را برای اجرای آثاری در استان فراهم کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استان مازندارن ظرفیت‌های فراوانی در زمینه‌های مختلف هنری دارد و همچنین اشتیاق و زمینه‌های مناسبی نیز برای اجرای برنامه‌های هنری در استان وجود دارد که می‌بایست از این فرصت‌ها و ظرفیت به نحو مناسب استفاده کرد.

او در ادامه گفت: اپرای عروسکی عاشورا به کارگردانی بهروز غریب پور از نظر تم و اجرا اثر ارزشمندی است که تاکنون مورد توجه قرار گرفته است و قطعا در مازندران نیز مورد استقبال قرار می گیرد.

اپرای عروسکی "عاشورا" به کارگردانی بهروز غریب پور در شهر بابل استان مازندران اجرا می‌شود.

اپرای عاشورا که تاکنون اجراهایی در تهران و ایتالیا، فرانسه و لهستان داشته است برای نخستین بار در یکی از استان‌های کشور اجرا می‌شود و  از 25 تا 27 مهرماه جاری در بابل اجرا می‌شود.

اپرای عاشورا کار گروه تئاتر «آران» به میزبانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران 25 تا 27 مهرماه در سالن دانشگاه صنعتی نوشیروانی شهر بابل اجرا می‌شود.

اپرای عروسکی عاشورا نخستین اثری است که بر اساس تئوری احیای اپرای ملی بهروز غریب پور تولید و توسط خود او نوشته، طراحی و کارگردانی شده و با آهنگسازی بهزاد عبدی به اجرا شده است.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۹۱۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نخستین المپیاد ملی هنر در گیلان

فاطمه فروتن در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: نخستین المپیاد هنری وزارت فرهنگ و ارشاد با هدف شناسایی، کشف و هدایت استعدادهای هنری به ویژه در میان جوانان و نوجوانان، تشویق و آموزش کار تیمی و گروهی، ارائه شناخت به خانواده‌ها در زمینه فرصت‌های رشد فرزندان در رشته‌های هنری برگزار می‌شود.

سرپرست معاونت هنری ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به جزئیات بیشتر المپیاد هنری بیان کرد: ارتقای مهارت‌های فردی، گروهی و اجتماعی، ایجاد همبستگی و نشاط، امید و انگیزه به خصوص در میان هنرجویان و هنرمندان مراکز آموزشی، کمک به توسعه عدالت اجتماعی، فرهنگی و آموزشی، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با استفاده از ابزارهای هنری و آموزشی از اهداف مهم دیگر المپیاد هنر است.

فروتن ادامه داد: وجه تمایز بارز این المپیاد با سایر رویدادهای هنری این است که شرکت‌کنندگان در قالب تیم‌های آموزشگاهی یا هنرستانی در رقابت‌ها شرکت می‌کنند و این المپیاد در سه سطح آموزشگاهی، استانی و ملی برگزار می‌شود.

به گفته وی، هر یک از این مراکز آموزش هنر که در نخستین دوره المپیاد شامل آموزشگاه‌های آزاد هنری و هنرستان‌های هنرهای زیبا می‌شود در رشته‌های تعیین شده تیم‌هایی را معرفی می‌کنند که بر اساس شاخص‌های اعلام شده، تیم‌ها ابتدا در آموزشگاه یا هنرستان به رقابت پرداخته و آثار آنها داوری می‌شود و به مرحله استانی راه می‌یابند.

سرپرست معاونت هنری ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه المپیاد هنر از سطح کیفی بالایی برخوردار است، گفت: آثار راه یافته به مرحله استانی توسط داوران استانی ارزیابی شده و برگزیدگان آن‌ها به سطح ملی راه می‌یابند و در این مرحله آثار برگزیده رشته‌های موسیقی و نمایش اجرای زنده خواهند داشت و آثار سایر رشته در فضای نمایشگاهی به نمایش عمومی گذاشته می‌شوند و داوری خواهند شد که تیم قهرمان هر رشته از بین برگزیدگان نهایی انتخاب و موفق به دریافت جام قهرمانی می‌شوند.

فروتن به اشاره به سرفصل‌ها و موضوعات المپیاد هنر اضافه کرد: هویت و سبک زندگی ایرانی اسلامی، ایجاد انگیزه و امید آفرین، ایجاد شور اجتماعی و تقویت مشارکت‌های عمومی، تحکیم بنیان خانواده، همبستگی ملی و انسجام اجتماعی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اهم موضوعات این المپیاد است.

وی تصریح کرد: علاقه مندان برای اطلاع کامل از این شرایط علاقه مندان می‌توانند با مراجعه به سامانه www.amoozeshehona.ir وارد سامانه المپیاد هنر شده و اطلاعات کامل را دریافت کنند و با هماهنگی مدیران آموزشگاه‌ها و هنرستان‌ها نسبت به ثبت نام تیم‌ها اقدام کنند.

کد خبر 6086555

دیگر خبرها

  • اجرای برنامه های هنری ناشنوایان در جوار آرامگاه فردوسی
  • نمایش اثرهنری جشنواره قصص قرآنی در مشهد
  • برگزاری نخستین المپیاد ملی هنر در گیلان
  • پیش بینی استقبال ۱۰ برابری از جشنواره امسال تئاتر کودک و نوجوان رضوی
  • سپاه عاشورا ۶۱ طرح رفع تنش آبی در روستاها اجرا می‌کند
  • ببینید | آثار هنری با موضوع قدرت موشکی ایران
  • ۳۵۰ اثر به جشنواره خوشنویسی رضوی ارسال شد
  • اجرای ۶۱ طرح رفع تنش آبی در روستاهای آذربایجان شرقی
  • اجرای ۶۱ طرح رفع تنش آبی روستایی به همت سپاه عاشورا
  • آثار هنری با موضوع قدرت موشکی ایران + موشن گرافیک